גימפעל כתב:בספר 'ויאמר הנני 'תולדותיו של ר' אברהם גניחובסקי כתוב שבאמת נהג והקפיד על כך, אך בספר 'שו"ת תשובות והנהגות' חלק ו', מאת הרב שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית בירושלים סי' י"א מפלפל בזה ומסקנתו שאי"צ להקפיד על כך כי לא מתכוון השומע למצוות לימוד התורה.
quote="עדיאל ברויאר"]גימפעל כתב:בספר 'ויאמר הנני 'תולדותיו של ר' אברהם גניחובסקי כתוב שבאמת נהג והקפיד על כך, אך בספר 'שו"ת תשובות והנהגות' חלק ו', מאת הרב שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית בירושלים סי' י"א מפלפל בזה ומסקנתו שאי"צ להקפיד על כך כי לא מתכוון השומע למצוות לימוד התורה.
וכי נהג מונית המחבב את התורה ויודע שיש עוה"ב וכו' אלא שאינו שומר תורה ומצוות מסיבה זו או אחרת, אינו מכוון למצוות לימוד תורה כשהוא מבקש מהנוסע לשמוע דבר תורה?!
ביליצר כתב:גם הרב אלישיב טען שאין זה כברכת הנהנין דאסור ללא ברכה אלא שמבטל מצות עשה ולכן התיר למסור שיעורים לחילונים במקום שאי אפשר לברך עמהם, כגון שלא ישמעו לברך, יעסקו בתורה גם ללא ברכה
סגי נהור כתב:צריך להעיר כמובן שלדעת רוב הפוסקים אין חיוב ברכת התורה על הרהור בלבד.
עדיאל ברויאר כתב:גימפעל כתב:בספר 'ויאמר הנני 'תולדותיו של ר' אברהם גניחובסקי כתוב שבאמת נהג והקפיד על כך, אך בספר 'שו"ת תשובות והנהגות' חלק ו', מאת הרב שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית בירושלים סי' י"א מפלפל בזה ומסקנתו שאי"צ להקפיד על כך כי לא מתכוון השומע למצוות לימוד התורה.
וכי נהג מונית המחבב את התורה ויודע שיש עוה"ב וכו' אלא שאינו שומר תורה ומצוות מסיבה זו או אחרת, אינו מכוון למצוות לימוד תורה כשהוא מבקש מהנוסע לשמוע דבר תורה?!
גימפעל כתב:עדיאל ברויאר כתב:גימפעל כתב:בספר 'ויאמר הנני 'תולדותיו של ר' אברהם גניחובסקי כתוב שבאמת נהג והקפיד על כך, אך בספר 'שו"ת תשובות והנהגות' חלק ו', מאת הרב שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית בירושלים סי' י"א מפלפל בזה ומסקנתו שאי"צ להקפיד על כך כי לא מתכוון השומע למצוות לימוד התורה.
וכי נהג מונית המחבב את התורה ויודע שיש עוה"ב וכו' אלא שאינו שומר תורה ומצוות מסיבה זו או אחרת, אינו מכוון למצוות לימוד תורה כשהוא מבקש מהנוסע לשמוע דבר תורה?!
לא למדתי את תשובתו מתוך הספר כך שאיני יכול לענות לך בוודאות, אך נראה לי שכוונתו שגם אם החילוני רוצה לשמוע ההרצאה אינו מכוון ל'מצוה'.
גימפעל כתב:שמעתי שגם הרב וולפא, כתב פעם על נושא זה, בנוגע למבצע תפילין שחסידי חב"ד מניחים תפילין לאנשים שאינם שומרים תורה ומצוות, ואומרים איתם פרשת קריאת שמע.
כתבן כתב: כריהטת הגמ' בברכות שלומדת ברכה"ת וברכה"נ זמ"ז, ואכמ"ל,
יורד ומתעה כתב:כתבן כתב: כריהטת הגמ' בברכות שלומדת ברכה"ת וברכה"נ זמ"ז, ואכמ"ל,
הגמרא שם- מה לברהמ"ז שכן נהנה.
ביליצר כתב:גם הרב אלישיב טען שאין זה כברכת הנהנין דאסור ללא ברכה אלא שמבטל מצות עשה ולכן התיר למסור שיעורים לחילונים במקום שאי אפשר לברך עמהם, כגון שלא ישמעו לברך, יעסקו בתורה גם ללא ברכה
סגי נהור כתב:או שחוששים לדעת הגר"א שאוסר גם בהרהור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים