לומד_בישיבה כתב:בס"ד
אמרינן שם בזה"ל.
ועל הראש נגד המוח שהנשמה שבמוחי עם שאר חושי וכוחתי כולם יהיו משועבדים לעבודתו יתברך שמו.
ועל פניו אין זה נכון כלל ועיקר.
גם את של ראש נצטוינו להניח לזכור את יציאת מצרים וכפי שמבואר שם במפרשים והארכתי בזמנו בזה.
תודה למפרע
מה עוד אני אמור להדגיש, עיין היטב בתוכן האשכול.
ואפנה אותך גם למה שכתוב בתהלים זכר עשה לנפלאותיו ועיין שם רש"י הרבה מצוות ניתנו כזכר ליציאת מצרים וזה כולל החודש הזה לכם וגם תפילין של יד ושל ראש, ואילו בלשם יחוד כתוב להדיא, שאת השל יד אנו מניחים לזכרון זכרון הנטויה, ואילו את השל ראש, שהוא נגד המח וכו' שזה בניגוד גמור למה שכתוב בתורה ובמפרשי התורה, ועל פניו מי שכתב את הלשם יחוד הזה, לא ידע פשט בולטוטפות בין עיניך שהכוונה לזכרון בין עיניך.
ודי בזה.