מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

חיפושי מקורות וכדומה
לישר את ההדורים
הודעות: 18
הצטרף: א' נובמבר 02, 2014 8:38 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי לישר את ההדורים » ה' פברואר 25, 2016 9:14 pm

מפני הנאספים רש"י כתובות, כך פירש השר שלום מבעלז כידוע. ובאמת דברי רש"י שם אינו מובן מהו שברכה זו תיקנוה מפני הנאספים עיין שם אצל שבע ברכות.

הוד_והדר
הודעות: 2502
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי הוד_והדר » ה' פברואר 25, 2016 10:13 pm

לישר את ההדורים כתב:מפני הנאספים רש"י כתובות, כך פירש השר שלום מבעלז כידוע. ובאמת דברי רש"י שם אינו מובן מהו שברכה זו תיקנוה מפני הנאספים עיין שם אצל שבע ברכות.


כמדומני אאל"ט שרש"י היה אחר הזהר.


והאימרא אם זכרוני אינו בכזיב הוא של מהרי"ד

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17367
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' פברואר 25, 2016 11:03 pm

אבל כיוון שכפי הנראה רש"י לא ראה את הזהר, מקור מרש"י הוא מקור מקביל.

עושה חדשות
הודעות: 12762
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' פברואר 25, 2016 11:07 pm

עצם דברי רש"י "שהכל ברא לכבודו אינה מן הסדר אלא לאסיפת העם הנאספים שם לגמול חסד" ודאי אין בהם שום מקור, וא"כ כל הנידון הוא רק בין המהרי"ד לשר שלום זי"ע, ושניהם כבר ידעו את הזוהר.

ותודה לכל העונים.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי חכם באשי » ה' פברואר 25, 2016 11:12 pm

עי' זוהר, ח"ג, ריט סע"ב - רכ רע"א;
דרשות ר"י אבן שועיב, סו"פ חיי שרה.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17367
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' פברואר 25, 2016 11:16 pm

עושה חדשות כתב:עצם דברי רש"י "שהכל ברא לכבודו אינה מן הסדר אלא לאסיפת העם הנאספים שם לגמול חסד" ודאי אין בהם שום מקור, וא"כ כל הנידון הוא רק בין המהרי"ד לשר שלום זי"ע, ושניהם כבר ידעו את הזוהר.

ותודה לכל העונים.


זה כמובן נכון. ולהערכתי גם המימרה בשם אדמורי בעלזא מי מהם שהיה, היתה בתור וורט. אני התייחסתי לדברי הוד והדר.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי חכם באשי » ה' פברואר 25, 2016 11:18 pm

זכור לי גם, שהיה כאן אשכול ישן בנידון.
ממש חבל שהחיפוש בפורום ממש ממש לא יעיל. מתי יתוקן הדבר?

מה שנכון נכון
הודעות: 11825
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' פברואר 25, 2016 11:20 pm

חכם באשי כתב:זכור לי גם, שהיה כאן אשכול ישן בנידון.

viewtopic.php?f=7&t=9747
viewtopic.php?f=7&t=5601

עושה חדשות
הודעות: 12762
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' פברואר 25, 2016 11:23 pm

ר' באשי,
גם כאן - viewtopic.php?f=7&t=5601&hilit#p46783 ציינת את הר"י אבן שועיב, אבל לא מצאתי שם דבר מעבר לעובדה שכך היה אצל שרה, אז אולי זה משהו חד פעמי?

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי חכם באשי » ה' פברואר 25, 2016 11:26 pm

יכול להיות. אבל כל זמן שהמקורות בנושא כ"כ מצומצמים קשה לוותר על מקור חלקי כזה..

לישר את ההדורים
הודעות: 18
הצטרף: א' נובמבר 02, 2014 8:38 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי לישר את ההדורים » ו' פברואר 26, 2016 8:51 am

בספר תולדות בעל קול אריה כתב שהאבות שהם ברום המעלות ונהנים מזיו השכינה אינם רוצים לבוא לעולם השפל הזה אפילו לשמחת בניהם, רק מגרשים אותם מגן עדן, וכלשון הזוהר הקדוש 'אעקר לון מגן עדן'.

עושה חדשות
הודעות: 12762
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' פברואר 28, 2016 8:34 pm

אכן כך כתוב בזוהר -
...ועל רזא דא כתיב בעושיו, ואף על גב דאבא ואמא אתפרשו מהאי עלמא חדוה בכל שותפותא הוה דתנינן בשעתא דבר נש שתיף לקודשא בריך הוא לחדווה דיליה קודשא בריך הוא אתי לגנתא דעדן ואעקר מתמן (ס"א דאודע תמן) לאבוהי ואמיה דאינון שותפין בהדיה ואייתי לון עמיה לההוא חדווה וכלהו זמינין תמן ובני נשא לא ידעין...

כעת נשאר לברר מה המקור שגם הסבים ולמעלה בקודש וכו', והאם זה רק אבא ואמא של החתן (אם נפטרו) או גם אבא ואמא של המחותן (כי הרי גם הוא בעל חדווה), ומהו הכלל של שתיף לקוב"ה בחדווה דיליה, ומה פירוש "וכלהו זמינין תמן ובני נשא לא ידעין".

וולףאנטפלעקונג
הודעות: 48
הצטרף: ב' אפריל 28, 2014 12:36 am

Re: חיפוש מקור: הנפטרים משתתפים בשמחת הצאצאים

הודעהעל ידי וולףאנטפלעקונג » א' פברואר 28, 2016 11:59 pm

ראה שיחת אדמו״ר מוהריי״צ מליובאוויטש בחתונת בתו עם אדמו״ר הרמ״מ. כאן: http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=86

ארזי הלבנון
הודעות: 1337
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: הזמנות לשוכבי עפר ?

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ג' נובמבר 07, 2017 11:31 am

אוהב אוצר כתב:בשם הגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א: 'לא נכון כלל להזמינם , הם לא ברשותינו ולא ברשות עצמם . הזוהר הקדוש כתב שהקדוש ברוך הוא בעצמו מודיע להם ושולח אותם , ואנחנו אסור לנו להתערב בכך'.

כעת יצא ספרו החדש 'חופת ציון' [שמדברי ההקדמה, ובין היתר צבע הכריכה, אינני יודע כמה ידיים נגעו בעריכה, ומה נכתב על ידו ומה נכתב על ידי עוזריו],
ושם כתב (עמוד קצד):
אין צריך להזמין הנפטרים לבוא לשמחה, וכל שכן שאין צריך לייחד להם מקום מושב באותו מעמד, כי הקב"ה בעצמו מודיעם ומביאם עמו ממקומם


ובהערה:
יש שנהגו שהולכים להזמין את הנפטרים לשמחתם, וכמו שהביא מנהג זה בשו"ת מהר"ש ענגיל [חלק ז סימן קיט] ועוד מור אבי ז"ל אמר לי שאין צריך להזמין הנפטרים לבוא לשמחה, כי בזוהר הקדוש [פנחס דף רי"ט ע"ב] מבואר, שהקב"ה עצמו מודיע להם ועוקרם ומביאם ממקומם, וכל שכן שאין צריך לייחד להם מקום מושב באותו מעמד


ועוד כתב בספרו (עמוד רמז) בעניין הגעת נשמות הנפטרים לחופה:
בזוהר הקדוש מבואר שהקב"ה עוקר מגן עדן את אביו ואמו של בעל השמחה, ומביאם יחד עמו ושכינתו לקחת חלק בשמחה... ומטעם זה מור אבי ז"ל היה נוהג לעשות עבורם השכבה בשבת חתן בסיום עליית מפטיר

עזריאל ברגר
הודעות: 13316
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הזמנות לשוכני עפר

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' נובמבר 07, 2017 12:19 pm

להלן תרגום מדברי אדמו"ר הריי"צ בסעודת "קבלת הפנים" לפני חתונת בתו (הרבנית חיה מושקא) עם מי שלימים מילא את מקומו ונודע כ"הרבי מליובאוויטש" (הדברים שבסוגריים המרובעים נוספו על ידי - ע.ב.):
ידוע ומפורסם שבעת שמחת נישואין באות נשמות האבות מן העולם האמת. עד ג' דורות למפרע הוא בכל ישראל, וישנם כאלה שבאות יותר ויותר וישנן בזה מדרגות שונות, ובתור הזמנה לנשמות הצדיקים הוד כ"ק אבותינו רבותינו הקדושים אשר יבואו אל החופה ולברך את הזוג, נֹאמַר [מאמר] חסידות שחלק ממנו הוא מרבינו הזקן, חלק מהרבי האמצעי, חלק מאבי הסבא [אדמו"ר הצמח צדק], חלק מהסבא [אדמו"ר מהר"ש] - אבי הסבא של הכלה, חלק מסב סבו של החתן [כנראה: רבי ברוך שלום בן אדמו"ר הצמח צדק], וחלק מהאבא [אדמו"ר הרש"ב] - הסבא של הכלה. האומר שמועה בשם אומרו יהא רואה כאילו בעל השמועה עומד לנגדו.

רואים מדבריו שיש ענין של הזמנה לנשמות הסבים וכו', אך לא (רק) באמצעות הגעה לקבריהם, אלא (גם) באמצעות אמירת דברי תורה משמם.
(אין מכאן שלילה מוחלטת להזמנה באמצעות הגעה לקברים, כי זה פשוט לא היה ניתן טכנית, מכיוון שהם היו מעבר למסך הברזל. אך ראוי לציין כי לפני שהרבי הריי"צ עזב את רוסיה - הוא אכן נסע עם בתו הכלה לקברי אבותיו).

ולימים התפשט המנהג בין חסידי חב"ד לומר בעת "קבלת הפנים" את המאמר (דיבור המתחיל "לכה דודי" תרפ"ט) שנאמר לאחר ההקדמה הנ"ל או את המאמר שהרבי אמר לבארו (דיבור המתחיל "לכה דודי" תשי"ד).

נ.ב. ראוי לכתוב "שוכני עפר" כלשון הפסוק, ולא "שוכבי עפר", וכפי שנתבאר בגמרא ההבדל בין שתי האפשרויות.

ארזי הלבנון
הודעות: 1337
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: הזמנות לשוכני עפר

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ג' נובמבר 07, 2017 12:36 pm

עזריאל ברגר כתב:להלן תרגום מדברי אדמו"ר הריי"צ בסעודת "קבלת הפנים" לפני חתונת בתו (הרבנית חיה מושקא) עם מי שלימים מילא את מקומו ונודע כ"הרבי מליובאוויטש" (הדברים שבסוגריים המרובעים נוספו על ידי - ע.ב.):
ידוע ומפורסם שבעת שמחת נישואין באות נשמות האבות מן העולם האמת. עד ג' דורות למפרע הוא בכל ישראל, וישנם כאלה שבאות יותר ויותר וישנן בזה מדרגות שונות, ובתור הזמנה לנשמות הצדיקים הוד כ"ק אבותינו רבותינו הקדושים אשר יבואו אל החופה ולברך את הזוג, נֹאמַר [מאמר] חסידות שחלק ממנו הוא מרבינו הזקן, חלק מהרבי האמצעי, חלק מאבי הסבא [אדמו"ר הצמח צדק], חלק מהסבא [אדמו"ר מהר"ש] - אבי הסבא של הכלה, חלק מסב סבו של החתן [כנראה: רבי ברוך שלום בן אדמו"ר הצמח צדק], וחלק מהאבא [אדמו"ר הרש"ב] - הסבא של הכלה. האומר שמועה בשם אומרו יהא רואה כאילו בעל השמועה עומד לנגדו.

רואים מדבריו שיש ענין של הזמנה לנשמות הסבים וכו', אך לא (רק) באמצעות הגעה לקבריהם, אלא (גם) באמצעות אמירת דברי תורה משמם.
(אין מכאן שלילה מוחלטת להזמנה באמצעות הגעה לקברים, כי זה פשוט לא היה ניתן טכנית, מכיוון שהם היו מעבר למסך הברזל. אך ראוי לציין כי לפני שהרבי הריי"צ עזב את רוסיה - הוא אכן נסע עם בתו הכלה לקברי אבותיו).

ולימים התפשט המנהג בין חסידי חב"ד לומר בעת "קבלת הפנים" את המאמר (דיבור המתחיל "לכה דודי" תרפ"ט) שנאמר לאחר ההקדמה הנ"ל או את המאמר שהרבי אמר לבארו (דיבור המתחיל "לכה דודי" תשי"ד).

נ.ב. ראוי לכתוב "שוכני עפר" כלשון הפסוק, ולא "שוכבי עפר", וכפי שנתבאר בגמרא ההבדל בין שתי האפשרויות.


ייש"כ. מהדברים שציטטת בפשטות לא משתמע שיש להזמין, אלא 'להתקשר' אל אותו קרוב, וכך אמרו מאמר חסידות כדי שיהא בעל המאמר כאילו עומד כנגדו.
וכך אכן מובא גם בשו"ת מהר"ש ענגיל הנזכ"ל. אך לא בשימת הזמנה ממש על קברו כמו שנוהגים מקצת העם.

מחולת המחנים
הודעות: 3261
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: הזמנות לשוכבי עפר ?

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ג' נובמבר 07, 2017 12:51 pm

חכם באשי כתב:בזוהר נזכר, שנשמות האבות משתתפים בשמחות צאצאיהם.
גם בדרשות ר"י אבן שועיב נזכר הדבר, בערך.
ואף בכתבי חסידי אשכנז, אלא שהם הוסיפו שהם אף מצטערים בצערם.

רש"י (במדבר כ, טו) "וירעו לנו מצרים ולאבותינו - מכאן שהאבות מצטערים בקבר כשפורענות באה על ישראל".

זכריה
הודעות: 43
הצטרף: א' ינואר 08, 2017 9:43 pm

הזמנה לנפטרים

הודעהעל ידי זכריה » ו' פברואר 15, 2019 12:34 am

יש מקור מוסמך למנהג ללכת לבית הקברות להזמנת הסבים לחתונות של צאצאיהם, [ולהניח הזמנה על המצבה] ?

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: הזמנה לנפטרים

הודעהעל ידי כרמי שלי » ו' פברואר 15, 2019 1:14 am


יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4723
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: הזמנות לשוכבי עפר ?

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' אוגוסט 31, 2020 8:54 pm

ארזי הלבנון כתב:
אוהב אוצר כתב:בשם הגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א: 'לא נכון כלל להזמינם , הם לא ברשותינו ולא ברשות עצמם . הזוהר הקדוש כתב שהקדוש ברוך הוא בעצמו מודיע להם ושולח אותם , ואנחנו אסור לנו להתערב בכך'.

כעת יצא ספרו החדש 'חופת ציון' [שמדברי ההקדמה, ובין היתר צבע הכריכה, אינני יודע כמה ידיים נגעו בעריכה, ומה נכתב על ידו ומה נכתב על ידי עוזריו],
ושם כתב (עמוד קצד):
אין צריך להזמין הנפטרים לבוא לשמחה, וכל שכן שאין צריך לייחד להם מקום מושב באותו מעמד, כי הקב"ה בעצמו מודיעם ומביאם עמו ממקומם


ובהערה:
יש שנהגו שהולכים להזמין את הנפטרים לשמחתם, וכמו שהביא מנהג זה בשו"ת מהר"ש ענגיל [חלק ז סימן קיט] ועוד מור אבי ז"ל אמר לי שאין צריך להזמין הנפטרים לבוא לשמחה, כי בזוהר הקדוש [פנחס דף רי"ט ע"ב] מבואר, שהקב"ה עצמו מודיע להם ועוקרם ומביאם ממקומם, וכל שכן שאין צריך לייחד להם מקום מושב באותו מעמד


ועוד כתב בספרו (עמוד רמז) בעניין הגעת נשמות הנפטרים לחופה:
בזוהר הקדוש מבואר שהקב"ה עוקר מגן עדן את אביו ואמו של בעל השמחה, ומביאם יחד עמו ושכינתו לקחת חלק בשמחה... ומטעם זה מור אבי ז"ל היה נוהג לעשות עבורם השכבה בשבת חתן בסיום עליית מפטיר

הכל נכתב על ידו ולא ע"י אף אחד.

ארזי הלבנון
הודעות: 1337
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: הזמנות לשוכבי עפר ?

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ב' אוגוסט 31, 2020 11:59 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
ארזי הלבנון כתב:
אוהב אוצר כתב:בשם הגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א: 'לא נכון כלל להזמינם , הם לא ברשותינו ולא ברשות עצמם . הזוהר הקדוש כתב שהקדוש ברוך הוא בעצמו מודיע להם ושולח אותם , ואנחנו אסור לנו להתערב בכך'.

כעת יצא ספרו החדש 'חופת ציון' [שמדברי ההקדמה, ובין היתר צבע הכריכה, אינני יודע כמה ידיים נגעו בעריכה, ומה נכתב על ידו ומה נכתב על ידי עוזריו],
ושם כתב (עמוד קצד):
אין צריך להזמין הנפטרים לבוא לשמחה, וכל שכן שאין צריך לייחד להם מקום מושב באותו מעמד, כי הקב"ה בעצמו מודיעם ומביאם עמו ממקומם


ובהערה:
יש שנהגו שהולכים להזמין את הנפטרים לשמחתם, וכמו שהביא מנהג זה בשו"ת מהר"ש ענגיל [חלק ז סימן קיט] ועוד מור אבי ז"ל אמר לי שאין צריך להזמין הנפטרים לבוא לשמחה, כי בזוהר הקדוש [פנחס דף רי"ט ע"ב] מבואר, שהקב"ה עצמו מודיע להם ועוקרם ומביאם ממקומם, וכל שכן שאין צריך לייחד להם מקום מושב באותו מעמד


ועוד כתב בספרו (עמוד רמז) בעניין הגעת נשמות הנפטרים לחופה:
בזוהר הקדוש מבואר שהקב"ה עוקר מגן עדן את אביו ואמו של בעל השמחה, ומביאם יחד עמו ושכינתו לקחת חלק בשמחה... ומטעם זה מור אבי ז"ל היה נוהג לעשות עבורם השכבה בשבת חתן בסיום עליית מפטיר

הכל נכתב על ידו ולא ע"י אף אחד.

כמות הספרים שיוצאת בכמות מסחררת, עם מספר העורכים הרשומה בספריו, מותירים ספק לגבי דבריך, הגם שידעתי שהנך מן העורכים.
הספרים אגב מעולים, ערוכים בטוב טעם, וכמובן שאינם זקוקים לציון ממני...

כדכד
הודעות: 8565
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי כדכד » ד' ספטמבר 02, 2020 7:14 pm

לעצם הענין
אבי ביקשני ללכת לציון סבי ז"ל להזמינו להשתתף בשמחה ודודי שליט"א שהוא ת"ח חשב מחה ואמר שיש בזה משום "דורש אל המתים" ולכן שלא אלך ואבי קיבל דבריו למעשה
נערך לאחרונה על ידי כדכד ב ה' ספטמבר 03, 2020 11:24 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13316
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ספטמבר 02, 2020 8:29 pm

כדכד כתב:לעצם הענין
אבי ביקשני ללכת לציון סבי ז"ל להזמינו להשתתף בשמחה ודודי שליט"א שהוא ת"ח חשב מחה ואמר שיש בזה משום "דורש אל המתים" ולכן שלא אלך ובי קיבל דבריו למעשה

הרמב"ם מגדיר את איסור "דורש אל המתים" שזה כולל רק את מי שעושה משהו כדי שיבוא המת ויודיענו.
ובזוהר משמע שאין כלל איסור "דורש אל המתים" בתפילה וכיו"ב על קברי יהודים.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4723
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' ספטמבר 02, 2020 8:40 pm

יש אזהרה בפוסקים שלא יבקש מהצדיק עצמו רק בזכותו, ואין לי פנאי כעת לחפש.

לבי במערב
הודעות: 9367
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' ספטמבר 02, 2020 8:48 pm

כנכב"ב, וּמִשָּׁ֖ם תִּדְרְשֶֽׁנּוּ.

פייביש אופטובסקי
הודעות: 953
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 1:40 pm

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי פייביש אופטובסקי » ג' מרץ 16, 2021 1:41 am

אודה למי אשר יוכל לציין מקור להאמור בפיסקא ראשונה המצורפת כאן עד ד"ה 'ובדרך זו' (משם ואילך נמצא ב'לקט אמרי קודש' חלק ח עמוד לב) גם הציון שו"ת 'חלקת יעקב', נראה שאין הדברים לקוחים ממנו.
קבצים מצורפים
שהכל ברא.jpg
שהכל ברא.jpg (400.92 KiB) נצפה 3434 פעמים

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי בקרו טלה » ג' מרץ 16, 2021 2:44 am

פייביש אופטובסקי כתב:אודה למי אשר יוכל לציין מקור להאמור בפיסקא ראשונה המצורפת כאן עד ד"ה 'ובדרך זו' (משם ואילך נמצא ב'לקט אמרי קודש' חלק ח עמוד לב) גם הציון שו"ת 'חלקת יעקב', נראה שאין הדברים לקוחים ממנו.

הכוונה לספר "לקט אמרי קודש" מהדורת תשס"ז [ולא מהדורת סטענסיל הנ"ל המצוי' באוצה"ח] (אמנם שם מובא הכל בשם מרן המהרי"ד, לעומת זאת בחלק"י הביא זאת בשם מרן המהר"ש)
חלק''י.png
חלק''י.png (80.17 KiB) נצפה 3428 פעמים

לקט אמרי קדש.png
לקט אמרי קדש.png (118.25 KiB) נצפה 3428 פעמים

פייביש אופטובסקי
הודעות: 953
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 1:40 pm

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי פייביש אופטובסקי » ג' מרץ 16, 2021 7:13 am

יישר כח גדול!!!!!
ובמהדורת תשס"ז אכן נמצא בחלק ה' עמוד ס?

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי בקרו טלה » ג' מרץ 16, 2021 11:43 am

פייביש אופטובסקי כתב:ובמהדורת תשס"ז אכן נמצא בחלק ה' עמוד ס?

אכן
קבצים מצורפים
לקט.pdf
(221.87 KiB) הורד 131 פעמים

פייביש אופטובסקי
הודעות: 953
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 1:40 pm

Re: מקור למנהג "להזמין" קרובים שנפטרו לשמחות צאצאים

הודעהעל ידי פייביש אופטובסקי » ג' מרץ 16, 2021 7:25 pm

שוב, יישר כחך.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים