אם הפענוח 'מיכה' נכון (ומסופקני בכך), אזי יש לשייך למדרש ש"פיתו מצויה לעוברי דרכים", ואם כן הריהו מצטרף לאחרים שפרנסו, ואכמ"ל.
אני דווקא חושב שיש משהו בדבריך, פרט לכך, שקצת משונה שהוא מונה את מיכה הרשע בחדא מחתא עם צדיקים.
אבל אכתוב את האפשרות הקריאה והביאור הזו. ייש"כ!
יעקובי כתב:גם לפ"ז אין כאן רצף של שתי יתדות. (אם כי שאין כאן גם יתד ושתי תנועות, מ"מ בהתבוננות כללית ניכר שלא הקפיד דוקא על משקל זה, וכמו בתחילת שורה זו עצמה, אחר היתד 'בכן', ישנן חמש תנועות - עובדיה בועז - עד היתד הבאה).
הרוצה להחכים כתב:יעקובי כתב:גם לפ"ז אין כאן רצף של שתי יתדות. (אם כי שאין כאן גם יתד ושתי תנועות, מ"מ בהתבוננות כללית ניכר שלא הקפיד דוקא על משקל זה, וכמו בתחילת שורה זו עצמה, אחר היתד 'בכן', ישנן חמש תנועות - עובדיה בועז - עד היתד הבאה).
השוא שבעובדיה הופכת לנעה ובזה הופכת התנועה ליתד.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים