לכבוד הלומדים המופלגים שליט"א
אבקש עזרתכם אם לבנות אם לסתור!
בגמ' במגילה יב' ב' מבואר מדוע לא באה ושתי כשאחשורוש קרא לה, לחד מ"ד מפני שנזרקה בה צרעת וחד אמר מפני שבא גבריאל ועשה לה זנב. וברש"י ותוס' כתבו דהא דנזרקה בה צרעת ילפי' ממה שכתוב "אשר נגזר עליה" וכתוב אצל יותם "נגזר מבית ד'" שגם הוא לקה בצרעת.
ויל"ע בתרתי למה צריך מקור ולימוד שנזרקה בה צרעת, רק כך קיבלו מרבותיהם שזה מה שנעשה אצל ושתי וכהנה רבות בש"ס. וביותר שלמ"ד שעשה לה זנב לא הביא מקור כלל, וע"כ שכך קיבל מרבו וא"כ למה למ"ד הראשון צריך מקור.
ואולי יש לומר שאצל המ"ד הראשון לשון הגמ' הוא "מלמד" שפרחה בה צרעת, ותיבת מלמד משמעו שמתוך הפסוק עצמו יש לנו סמך למה שנאמר, ולכן הוצרך הירושלמי לומר מה מקור ולימוד יש מהפסוק, אך המ"ד אמר בסתם בא גבריאל ועשה לה זנב, ולזה באמת מספיק מה שקיבל מרבו.
האם נראים ונאים הדברים בעיני הלומדים שליט"א? אשמח לכל הערה או הארה וסתירת זקנים בנין!