ז"ל מש"ח פרשת משפטים -
אגב, למה בחלק מהמהד' נשמט קטע זה מן המש"ח?...ומזה משמע קצת דלא כשיטת הרמב"ן החדשה בחידושי לעבודה זרה המכונה מעשי צדיקים, דמכירה אינו אסור כלל מן התורה, רק הטעם דכתיבא "או מכור לנכרי", היינו מדכתיב שיוכל למוכרו, אלמא דאיהו בעלים דממונא דיליה נינהו, ועל כן דשרי בהנאה...
וקדם לו בחת"ס או"ח סי' קיב -
...אבל באמת היא שיטת רמב"ן במס' ע"ז [ריש] פ' השוכר דאין איסור הנאה מן התורה אלא נהנה מגוף האיסור אבל מוכר ומחליף לא מקרי נהנה...
ואני בעוניי לא מצאתי כן בדברי הרמב"ן לפנינו, (אלא שבשיטה לנ"ל קידושין נו: כ"כ בשם הר"מ, להתיר סחורה באיסוה"נ מדאו', וצ"ע).
שמא תעזרוני?