ראה שערי שבועות שער יח' חידוש גדול דשבועת השותפין והאריסין היא אינה שבועה מתקנ"ח וכמבואר בגמ' משום דמורי היתר אלא מה"ת
וז"ל ולפי ששבועה זו יש בה תימא ופליאה שלא מצינו זולתה שנתחייבה במקום אחר ותפטר לאחר זמן תחזור עוד לחיובה אחר תפטורותה לכן מחשים בה המורים לדעת שורשה ומפרשים בה שני טעמים יש מפרשים כי שורש שבועה זו שורש שבועה מה"ת ויש מפרשים כי שרשה מדרבנן כעין שבועה מה"ת ועי"ש דהוכיח דהוי מדרבנן עכ"ד
מישהו יודע מי הם המורין כן ומהו מקור שבועה זו
וכבר הקשה כן בשו"ת הרי"ף סי' עז' ובעל זה הפירוש העלה בדעתו כי שבועת שמא מה"ת ואינו כן שאין לנו שבועה מה"ת אלא שבועת השומרים או מודה במקצת הטענה ושבועת ע"א
וצ"ע