מוישי כתב:אגב, פעם שמעתי בשם מרנא הגריש"א זצ"ל שמיץ ענבים של כרמל דינו שונה מכל מיץ ענבים כי כולו טבעי. לאח"ז כשחקרתי בעניין לא שמעתי מזה עוד. האם מישהו שמע פעם כזה דבר?
פרנקל תאומים כתב:אאל"ט גם היום יש בקבוקים של 'כרמל' שלא מצויין עליהם 100 אחוז טבעי.
יש הרבה מיץ ענבים של יקבים שונים שלא מצויין עליהם 100 אחוז טבעי ו'העדה החרדית' נותנת להם הכשר, ולדידי פשיטא לי שמכלל שלא מצויין, אתה שומע שאי"ז מאה אחוז.
מוישי כתב: ומרנא הגריש"א פוסל במיץ.
ארזי ביתר כתב:ליקבי ציון, יש היום מיץ ענבים שהוא 100% מיץ ענבים, ללא שום תוספות, תחת המותג 'בית סבא'.
אגב, הכיתוב 100% טבעי, שולל רק בישול, ולא הוספת מים.
ארזי ביתר כתב:ליקבי ציון, יש היום מיץ ענבים שהוא 100% מיץ ענבים, ללא שום תוספות, תחת המותג 'בית סבא'.
אגב, הכיתוב 100% טבעי, שולל רק בישול, ולא הוספת מים.
לעומקו של דבר כתב:ארזי ביתר כתב:ליקבי ציון, יש היום מיץ ענבים שהוא 100% מיץ ענבים, ללא שום תוספות, תחת המותג 'בית סבא'.
אגב, הכיתוב 100% טבעי, שולל רק בישול, ולא הוספת מים.
לא נכון, הכיתוב הזה משמעותו שאין כמות מים.
הכיתוב הזה מיועד למחמירים כדעת הגריש"א, כפי שמקובל שעכ"פ משנה שניה שלו הייתה שאין צריך 100 אחוז כפשוטו אלא אפשר להוסיף מעט חומרים משמרים כביסולפיט (וכן א"צ להקפיד על המים הנשארים מניקוי הצינורות).
כך בהעדה החרדית וכך ברובין.
ככתוב כ"ז גם בקובץ המסכם הנמצא כאן viewtopic.php?f=17&t=26795&hilit#p273523
מוישי כתב:אגב, פעם שמעתי בשם מרנא הגריש"א זצ"ל שמיץ ענבים של כרמל דינו שונה מכל מיץ ענבים כי כולו טבעי. לאח"ז כשחקרתי בעניין לא שמעתי מזה עוד. האם מישהו שמע פעם כזה דבר?
קו ירוק כתב:מוישי כתב:אגב, פעם שמעתי בשם מרנא הגריש"א זצ"ל שמיץ ענבים של כרמל דינו שונה מכל מיץ ענבים כי כולו טבעי. לאח"ז כשחקרתי בעניין לא שמעתי מזה עוד. האם מישהו שמע פעם כזה דבר?
בשעתו, אביתי שילידי יראו את הגריש"א בשיעורו (לפני ט' שנים בערך), ועליתי לירושלים. אחזו באותו יום בפסחים קח:
אברך מלומדי השיעור הוותיקים גררו להגריש"א; מה הדין במיץ עַנָבִים, האם יוצאים בו. והגריש"א הפטירו תוכד"ד במעין שובבות מתריסה; וכי מה אתה מברך על מיץ ענבים - שהכל?
ואח"כ הוסיף אמנם שמחה אין כאן, אבל ד' כוסות יש כאן. (בגמ' בעינן גם משום יין לשמחה גם משום ד' כוסות למצווה, ראה רשב"ם שם, ד"ה ידי יין יצא).
ההוא שאלוהו שוב; הרי לא כולם אוהבים יין ואיזה שמחה להם ביין, הפטירו הגריש"א שוב עם חיוך; אולי לא יודעים לעשות יין.. יין טוב כולם אוהבים..
דעתו לגבי הביסולפיט או הסורבט היתה, שהיות וכאשר החומר נמצא בבור היין, היין נפסל לשתיית אדם, אזי זה שהוציאוהו אח"ב באמצעות חומרים כימיים אחרים- לא מכשירו לקידוש. כך התפרסם בגלאט של 'שארית' לפני שנים רבות.
שו"ר שהרב משולש העיד ע"ע שגם השתתף באותו שיעור, וכתב בשמו דברים דומים, באשכול זה:
viewtopic.php?f=27&t=26776#p273340
לעצם הענין, לא זו שאלת בעל האשכול.
ולשאלתו, רכז משוחזר לכאורה אינו מיץ ענבים כלל, ואינו בברכת בפה"ג. אף שלנזיר אסור לשתותו..
וכה"ג יש לשאול בתולה המשמרת כדי שהמים יבואו על השמרים ויקלטו טעם היין, האם ברכתו בפה"ג או לא.
קו ירוק כתב:ידעתי. כתבת זאת בפתיחת האשכול. כתבתי לכאורה. ולכן שאלתי ממשמרת.
אבל חוזרני אם זה נראה כלהציע הלכה אחרת מבעל מנח"י זצ"ל.
שלמה בן חיים כתב:קו ירוק כתב:ידעתי. כתבת זאת בפתיחת האשכול. כתבתי לכאורה. ולכן שאלתי ממשמרת.
אבל חוזרני אם זה נראה כלהציע הלכה אחרת מבעל מנח"י זצ"ל.
ברור שמקופיא נראה כדבריך, אך ראה את תשובתו של המנחת יצחק בחלק ח סימן יד, ומנחת שלמה סימן ד. ותראה הצדדים לכאןן ולכאן
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים