כתב החזו"א (שביעית ז, ל) במוסגר ...שהראב"ד בהשגותיו לא כיון להשיג אלא להשלים התורה, ושיהיה הרמב"ם יחד עם דבריו ז"ל ספר מבואר בו כל הלכות התורה, עכ"ל.
האמנם כן הוא?! ניתן לכלול כל הלשונות החריפים שבדבריו במסגרת פירוש והשלמה?
אמנם מצינו בכללי הנו"כ שבתחילת רמב"ם פרנקל מצוטט [אולי יד מלאכי] שלא כיוון בהשגותיו למעט בכבוד הרמב"ם חלילה אלא וכו' לחלוק עליו וכו' דלא ליסרכו בתריה וכו', אבל מדברי החזו"א למדנו שאפילו מחלוקת אין כאן אלא הוספות והשלמות.