מה שנכון נכון כתב:אני לא מבין מה זה רגש אמהי לענין רוחני.
אפשר כתב:ברור שיש דרגה של פשוטם של הדברים, והרבה ראשונים כהאב"ע והרשב"ם נמשכו לפרש האבות ע"פ הפשטות ממש, ואפילו הרמב"ן נמשך קצת אחריהם בהרבה דברים. אבל זה לא הנקודה
.....
וא"כ כל עניני ההרגשים הכתובים בתורה אף שבודאי ניתנו לנו ללמוד מהם, אבל הלומד ומדמה עצמו והרגשו לאבות אינו אלא שוטה בג' סימניה. במחילה.
אפשר כתב:.....
ואם מספרים על ר' ישראל סלנטר שלא ראו עליו שום רגש כלפי בניו יותר משאר בנ"א, א"כ ב"ב שן ק"ו שכל האבות הגיעו לדרגה זו בדרכם על מפתן האמונה בהיות בני יום אחד, וא"כ כל עניני ההרגשים הכתובים בתורה אף שבודאי ניתנו לנו ללמוד מהם, אבל הלומד ומדמה עצמו והרגשו לאבות אינו אלא שוטה בג' סימניה. במחילה.
לעניין מה שכתבת שאמרו שר' ישראל סלנטר לא ראו עליו שום רגש על בניו יותר מאחרים, לא ברור מה הכוונה 'לא ראו' האם השתדל שלא להפלות וכו' הרי שזו מידה נכונה ואינה קשורה לאהבת אב לבנו, ואם כוונתך שבאמת לא היו לו רגשות כאלה יש לזה הגדרה מדעית - סוציופת. והאם כשהתפלל רחמנו כרחם אב על בנים לא הבין על מה מדובר?
עושה חדשות כתב:תמחלו לי. האשכול הזה, ועוד כמה דומים לו לאחרונה, הזכירוני סיפור/משל.
עושה חדשות כתב:תמחלו לי. האשכול הזה, ועוד כמה דומים לו לאחרונה, הזכירוני סיפור/משל.
===
עת צאתו של הרבי מויז'ניץ רבי ישראל שליט"א למסע לחו"ל, נערך מעמד צאתכם לשלום בנתב"ג, מאות חסידים מזמרים נפרדים לשלום, דרמה מרגשת.
עומד שם בצד אזרח ישראלי - תל אביבי טיפוסי, ומתעניין: במי מדובר? אחד החסידים מתנדב להסביר, הן זהו האדמו"ר מויז'ניץ.
הלה פוקח עיניים גדולות, "מה באמת? אני חייב לשוחח איתו". מנסים להסביר לו שזה בלתי אפשרי, הזמן קצר והרבי עסוק, אבל הוא בשלו, מוכרח לגמרי, לא יכול לוותר על שיחה קצרצרה עם הרבי.
הרבי מבחין בהמולה ומתעניין, במאי עסקינן? אחר שהוא קולט את האירוע, הוא מאשר, תנו לנו לשוחח כמה שניות.
התל-אביבי מתרגש, ופונה אל הרבי בשאילה-קביעה: האם אתה הוא הרבי מויז'ניץ מבני-ברק? תדע לך שאין כמו החלות מהמאפייה שלכם...
וזהו הדבר המטעה ההמון, וזה הטעות הוא נמשך בכל הכוונות, כי ההמוני, כשרואה האנשים הטובים והחסידים מתעסקים בעניני העולם, כמו שאנו רואים האבות שהיו עושים עיקר מהזריעות והמקנה, ואמרו רבותינו ז"ל ויותר יעקב לבדו, שנשתייר על פכים קטנים, וכשההמוני רואה זה אומר בלבו אעשה כן גם אני, ואוי להם לבריות רואות ואינן יודעות מה רואות, כי אינן רואים רק חיצוניות הדברים, לא פנימיותם, כי הצדיקים עושים כל דבריהם לתכלית טובה וכראוי, ויתר האנשים תכליתם ללא דבר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים