משוש דורים כתב:למד בישיבת אור ישראל, ואח"כ בישיבת פוניבז', בתקופת לימודו באור ישראל ביקש הגר"י רוזן מהגרד"ל שילמד עמו פעם בשבוע, והוא השתומם מכשרונו המיוחד.
נישא לבת הרב אהרן פרנק ר"י מעוז חיל, ועבר להתגורר בירושלים, תקופה אח"כ הכיר את הגרי"ש זילברמן ודבק בו, התגורר תקופה בעיר העתיקה ושימש כר"מ באדרת אליהו, לאחר זמן לא השתווה עם הגר"א זילברמן שליט"א בענין דרך הלימוד, (הוא רצה ללמד באופן יותר ישיבתי), ועזב את הישיבה, אך נשאר בידידות עם אנשי הקהילה, ואף נושא דברים ביא"צ של הגרי"ש זילברמן ובהזדמנויות נוספות.
לאחמ"כ שימש כנו"נ בישיבת מיר ברכפלד, ומסר ועדים רבים לתלמידי הישיבה שם, עם פתיחת ישיבת נתיבות חכמה נקרא לשמש כראש קיבוץ, בתחילה עסק בזה במקביל לתפקידו במיר (ע"פ בקשתם, והכרעת הגראי"ל), אך בסוף עזב את מיר, בבוקר נמצא בנתיבות חכמה, ואחה"צ בישיבתו של הגר"מ שטרנבוך, בערב ובימי שישי מוסר שיעורים לקבוצות בכל התחומים, תנ"ך, מחשבה, פילוסופיה, נגלה ונסתר.
הוא איש האשכולות במלוא מובן המילים, יש לו בהירות רבה בכל הש"ס, יש לו את הידע היכולת והגישה להורות הלכה למעשה, גישה עמוקה במחשבה, התמצאות באינספור תחומים, ומבט בהיר על החיים ודרכי היראה.
הוא מצויין באישיותו, תמיד מדבר בגובה העיניים, ענוותן ושפל ברך, ידיד נאמן לכל נער וזקן, מכבד מאד תלמידי חכמים, ונכנע להנהגת גדולי ישראל.
שומע ומשמיע כתב:איך סגנונו בעיון ההלכה?
פרי יהושע כתב:משוש דורים כתב:למד בישיבת אור ישראל, ואח"כ בישיבת פוניבז', בתקופת לימודו באור ישראל ביקש הגר"י רוזן מהגרד"ל שילמד עמו פעם בשבוע, והוא השתומם מכשרונו המיוחד.
נישא לבת הרב אהרן פרנק ר"י מעוז חיל, ועבר להתגורר בירושלים, תקופה אח"כ הכיר את הגרי"ש זילברמן ודבק בו, התגורר תקופה בעיר העתיקה ושימש כר"מ באדרת אליהו, לאחר זמן לא השתווה עם הגר"א זילברמן שליט"א בענין דרך הלימוד, (הוא רצה ללמד באופן יותר ישיבתי), ועזב את הישיבה, אך נשאר בידידות עם אנשי הקהילה, ואף נושא דברים ביא"צ של הגרי"ש זילברמן ובהזדמנויות נוספות.
לאחמ"כ שימש כנו"נ בישיבת מיר ברכפלד, ומסר ועדים רבים לתלמידי הישיבה שם, עם פתיחת ישיבת נתיבות חכמה נקרא לשמש כראש קיבוץ, בתחילה עסק בזה במקביל לתפקידו במיר (ע"פ בקשתם, והכרעת הגראי"ל), אך בסוף עזב את מיר, בבוקר נמצא בנתיבות חכמה, ואחה"צ בישיבתו של הגר"מ שטרנבוך, בערב ובימי שישי מוסר שיעורים לקבוצות בכל התחומים, תנ"ך, מחשבה, פילוסופיה, נגלה ונסתר.
הוא איש האשכולות במלוא מובן המילים, יש לו בהירות רבה בכל הש"ס, יש לו את הידע היכולת והגישה להורות הלכה למעשה, גישה עמוקה במחשבה, התמצאות באינספור תחומים, ומבט בהיר על החיים ודרכי היראה.
הוא מצויין באישיותו, תמיד מדבר בגובה העיניים, ענוותן ושפל ברך, ידיד נאמן לכל נער וזקן, מכבד מאד תלמידי חכמים, ונכנע להנהגת גדולי ישראל.
לפני ישיבת אור ישראל למד בישיבה תיכונית שעלבים אבל כבר בשיעור ב' בישיבה קטנה היה כבר באור ישראל.
אוצר החכמה כתב:כשהתחילו עם העניין הזה של הספדים לאנשים חיים כתבתי כבר שלענ"ד אינו נכון. היו כאן כבר כמה אשכולות שכמדומני שהיה מקום ללמוד מהם כמה גדולים דברי חכמים שאסרו לספר בשבחו של אדם שמתוך שבחו יבוא לידי גנותו.
פרנקל תאומים כתב:כמה ימי שני חייו של הגאון הזה?
יענקלה המשיב כתב:האם הוא נצר למשפחת רוטמן הירושלמית ?
אוצר החכמה כתב:כשהתחילו עם העניין הזה של הספדים לאנשים חיים כתבתי כבר שלענ"ד אינו נכון. היו כאן כבר כמה אשכולות שכמדומני שהיה מקום ללמוד מהם כמה גדולים דברי חכמים שאסרו לספר בשבחו של אדם שמתוך שבחו יבוא לידי גנותו.
משוש דורים כתב:פרנקל תאומים כתב:כמה ימי שני חייו של הגאון הזה?
צעיר הוא לימים, בסביבות ה50
ראש כתב:כיהודה ועוד לקרא.
גם אני הקטן שזכיתי לקבל הרבה מהאדם הענק הזה, קורא לכל מכירי וידידי לא לכתוב כלום אודות הרב שליט''א.
כל מי שכתבו אודותיו בפורום בחדשים האחרונים שאני כאן,יצא בשן ועין.
רק נזקים ומיעוט כבוד יצא מזה.
הסקרנות אודותיו מוצדקת בדיוק כמו הסקרנות אודות רבי יונתן דיויד או רבי שלמה פישר או הגר''מ שפירא. הצד השוה שבהם שהם ענקים. קומתם שווה בכל חלקי התורה.
אבל גם בלי להיכנס לסיבות שמביאות להתקפות אודות כל אחד מהנ''ל, שלדעתי לא באות דווקא מרצון לבזות, מובן לכל אחד כי יש כאלו שמריך להכירם מקרוב בכדי לקלוט משהו מהעוצמה והגדלות.
נכון, בכל אדם גדול ישנם גם חלקים שלציבור ההמוני (לא במובן של פחיתות כי אם במובן של מי שהוא חלק מכולם וחושב כמו כולם) לא נח איתם.
המקוריות של גדולים, שא''א לכפות עליהם שטאנץ אחיד, מדגדגת לכמה מתוכינו, ונמצינו מקטינים ושותפים למיעוט כבוד לנושאי דגל עמל ויגיעת וידיעת התורה בימינו.
הרפו. וכשם שקיבלנו שכר על הדרישה כך נקבל שכר על הפרישה. הן הפרישה היא היא כבודם של ת''ח.
משוש דורים כתב:יענקלה המשיב כתב:האם הוא נצר למשפחת רוטמן הירושלמית ?
אם כוונתך לצאצאי ר' יצחק דוד רוטמן,התשובה היא, לא.
היה בירושלים מנהל חשבונות בשם ר' שאול רוטמן, (בשכונת אחוה), והוא דודו.
היה בירושלים מנהל חשבונות בשם ר' שאול רוטמן, (בשכונת אחוה), והוא דודו.
אוצר החכמה כתב:היה בירושלים מנהל חשבונות בשם ר' שאול רוטמן, (בשכונת אחוה), והוא דודו.
נכון שהוא היה מנהל חשבונות, אבל זה לא מה שממצה אותו. היה יהודי מיוחד. אני הכרתי אותו מעט בתקופה שהתפללתי באחווה (באותו זמן התפללו שם הגאון ר' ש"א יודלביץ, ר' אברהם עפשטיין בנו של הגר"פ עפשטיין שהיה ת"ח חשוב , ר' שאול רוטמן ור' שמחה (זיסל?) שפירא. אולי יש פה מישהו שיכול לספר על אנשי התקופה הזאת?
בן ירושלים כתב:משוש דורים כתב:פרנקל תאומים כתב:כמה ימי שני חייו של הגאון הזה?
צעיר הוא לימים, בסביבות ה50
לפי חשבוני אפילו צעיר יותר
משוש דורים כתב:יענקלה המשיב כתב:האם הוא נצר למשפחת רוטמן הירושלמית ?
אם כוונתך לצאצאי ר' יצחק דוד רוטמן,התשובה היא, לא.
היה בירושלים מנהל חשבונות בשם ר' שאול רוטמן, (בשכונת אחוה), והוא דודו.
משוש דורים כתב:משוש דורים כתב:יענקלה המשיב כתב:האם הוא נצר למשפחת רוטמן הירושלמית ?
אם כוונתך לצאצאי ר' יצחק דוד רוטמן,התשובה היא, לא.
היה בירושלים מנהל חשבונות בשם ר' שאול רוטמן, (בשכונת אחוה), והוא דודו.
ביתר ביאור, ר' יצחק דוד רוטמן היה ליטאי מהעיר לומז'ה, והוא אבי שבט רוטמן הצ'אלמרי.
משפחת רוטמן של הגרנ"ר הם צאצאי הרבי רבי אלימלך מליזענסק.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 63 אורחים