מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ספר לקדשו לכהנו - על מצות כבוד כהן

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
רון
הודעות: 910
הצטרף: ב' מרץ 21, 2016 9:02 am

ספר לקדשו לכהנו - על מצות כבוד כהן

הודעהעל ידי רון » ה' מרץ 30, 2017 12:15 pm

אתמול הופיע ממכבש הדפוס ספר "לקדשו לכהנו" על מצות כבוד כהן מהרה"ג דוד כהן שליט"א והוא חידושי דינים וביאורים נפלאים על דין "וקדשתו" והמסתעף, ויש בהם סברות נפלאות המשמחות כל לב מעיין.

וכדי לשמח לב החו"ר דכאן אכתוב הני מילי מעלייתא.

ראשית,
המחבר שליט"א האם יש דין קדימה לכהן שבא להתקבל לישיבה ויש רק מקום אחד, האם קודם לישראל. והמחבר דן שם מצד הסוגיא דנוטל מנה יפה בראש.
והגאון ר' דוד כהן שליט"א ר"י חברון, העיר למחבר בהסכמתו דאין זו הסוגיא, רק הסוגיא שצריכים לדון ממנה היא המשנה בסוף הוריות דכהן וישראל שעומדים לטבוע, דיש דין קדימה לכהן באופן שהוא "להחיותו" ויש בזה ילפותא מיוחדת. וקדימה לישיבה שמתאימה לבחור לעלייתו היא גדר של "להחיותו"!!! ומצד זה כהן קודם.

מה אתם אומרים, כהן שמת וקם לתחיה, האם פוקע ממנו קדושת כהונה? נשמע מוזר נכון, אך המחבר הביא מהאדר"ת לבאר לפי זה גמ' תמוה ועוד חזול"מ בל"נ.

דמשק
הודעות: 1142
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: ספר לקדשו לכהנו - על מצות כבוד כהן

הודעהעל ידי דמשק » ו' מרץ 31, 2017 10:33 am

רון כתב:מה אתם אומרים, כהן שמת וקם לתחיה, האם פוקע ממנו קדושת כהונה? נשמע מוזר נכון, אך המחבר הביא מהאדר"ת לבאר לפי זה גמ' תמוה ועוד חזול"מ בל"נ.

כבר דנו בדבריו בארוכה בספרים וסופרים, וידוע מש"כ לו ע"ז הגר"ח ברלין (נשמת חיים ענינים סי' ז') צחוק עשה לי וכו' עיי"ש, ומאידך כבר ציין הגריח"ס שכן מפורש ברמב"ן בסה"מ בביאור דברי הגמ' ביומא כיצד מלבישן לעת"ל, שלעת"ל יצטרכו אהרן ובניו להתקדש כבראשונה לפי שכבר בטלה משיחתן ממנו ומזרעו בשעת המיתה עיי"ש
ואצרף עוד מספר מגדים חדשים ברכות מו.
קבצים מצורפים
מגדים חדשים.png
מגדים חדשים.png (20.75 KiB) נצפה 1268 פעמים


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 485 אורחים