ספרים וועלט כתב:מה נקרא תדיר, הלל או ספירת העומר?
אף אם תחשב כל ההלל של 11 ראשי חדשים, ותוסיף כל החדשים שיש שני ימים ראש חודש, לא יעלו ל49 פעם!
ספרים וועלט כתב:מה הראיה מרצה הקודמת ליעו"י? יש יותר רצה מיעו"י!
ברכי נפשי ולדוד ה' אורי, אין כל כך ראיה, כמובן.
עזריאל ברגר כתב:ספרים וועלט כתב:מה הראיה מרצה הקודמת ליעו"י? יש יותר רצה מיעו"י!
ברכי נפשי ולדוד ה' אורי, אין כל כך ראיה, כמובן.
רצה ויעו"י - כנראה טעיתי.
לא הבנתי למה "אין כל כך ראיה" מברכי נפשי וכו', ולמה זה "כמובן".
אבי 1000 כתב:עזריאל ברגר כתב:ספרים וועלט כתב:מה הראיה מרצה הקודמת ליעו"י? יש יותר רצה מיעו"י!
ברכי נפשי ולדוד ה' אורי, אין כל כך ראיה, כמובן.
רצה ויעו"י - כנראה טעיתי.
לא הבנתי למה "אין כל כך ראיה" מברכי נפשי וכו', ולמה זה "כמובן".
כנראה סבר כבודו לצרף את היעו"י הנאמרים בתפילה ולכך נעשים תדירים ביחס לרצה הנאמר רק בברכת המזון, ונמצא יעלא ויבא הוא כמה מאות.
ספרים וועלט כתב:לגבי ברכי נפשי ולדוד, התכוונתי: שניהם מנהגים בעלמא הם. הרבה אנשים לא אומרים לא ברכי נפשי ולא לדוד. הרבה אומרים רק ברכי נפשי. ואין ממי להביא ראיה, שאין כאן הלכה והכרעה פסוקה להקדים אחד על חבירו.
עזריאל ברגר כתב:ספרים וועלט כתב:לגבי ברכי נפשי ולדוד, התכוונתי: שניהם מנהגים בעלמא הם. הרבה אנשים לא אומרים לא ברכי נפשי ולא לדוד. הרבה אומרים רק ברכי נפשי. ואין ממי להביא ראיה, שאין כאן הלכה והכרעה פסוקה להקדים אחד על חבירו.
א. אל תבוז כי זקנה אמך.
ב. כל אלו שאומרים שניהם בזה אחר זה - אומרים קודם ברכי נפשי ואח"כ לדוד, וכנראה שסברו שדבר הבא 12 פעמים בשנה נחשב תדיר יותר מדבר שנאמר במשך תקופה אחת ארוכה.
עזריאל ברגר כתב:ולהעיר, שהלל לנשים וספה"ע לנשים - גם הם אינם חובה כלל, ויש שנהגו שנשים לא יספרו ספה"ע כלל!
סעדיה כתב:עזריאל ברגר כתב:ולהעיר, שהלל לנשים וספה"ע לנשים - גם הם אינם חובה כלל, ויש שנהגו שנשים לא יספרו ספה"ע כלל!
חובת ספה"ע לנשים היא מחלוקת ראשונים.
עזריאל ברגר כתב:סעדיה כתב:עזריאל ברגר כתב:ולהעיר, שהלל לנשים וספה"ע לנשים - גם הם אינם חובה כלל, ויש שנהגו שנשים לא יספרו ספה"ע כלל!
חובת ספה"ע לנשים היא מחלוקת ראשונים.
לא שמעתי בלתי היום.
מי ומי החולקים?
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים