הרואה כתב:אם מישהו היה חוזר אחורה בזמן זה כבר היה נרשם בהיסטוריה, כך שזה לא ייתכן.
מציע לפתוח מדור של מדע בדיוני, ששם יתכתשו עד זוב מקלדת אודות חיזרים שחזרו אחורה בזמן והולידו את הוריהם.
הרואה כתב:מציע לפתוח מדור של מדע בדיוני.
אוצר החכמה כתב:אתה מסביר היטב למה זה לא נקרא בירור מדעי אבל זה בהחלט בדיוני. לכן היה צריך לקרא למדור הזה מדור של הלכה בדיונית על משקל מדע בדיוני. או הרבה יותר פשוט פורום פנטזיה
מלחמתה של תורה כתב:אוצר החכמה כתב:אתה מסביר היטב למה זה לא נקרא בירור מדעי אבל זה בהחלט בדיוני. לכן היה צריך לקרא למדור הזה מדור של הלכה בדיונית על משקל מדע בדיוני. או הרבה יותר פשוט פורום פנטזיה
בב"ב כג ע"ב יש סיפור על רבי ירמיה, שהעז לשאול שאלות שנתפסו ע"י הנוכחים כשאלות בידיוניות, "ועל דא אפקוהו לרבי ירמיה מבי מדרשא". אבל רבי ירמיהו נקט בשיטת "לא הביישן למד", והעז לשאול, ולבסוף שאלותיו נכנסו לשו"ע (ח"מ רס ח: "מחצה למחצה"). ומעי"ז מצינו בש"ס הרבה דיונים שעלולים גם בימינו להיראות בידיוניים (כגון הדיון בגמ' בבכורות על "פרה שילדה מין חמור", ועל "פרה שילדה מין סוס", ועל "גמל הנולד מן הפרה"), ואעפ"כ הם התקיימו בבית המדרש. משמע, שלא כל מה שנתפס בעיני האחרים כבידיוני, נשאל לצורך בירור בידיוני. בסופו של דבר, הכול הולך אחרי כוונת השואל, שאם מתוך נוסח השאלה ברור שהיא נשאלת כשאלה תורנית - אז יש לדון את השואל לכף זכות שכוונתו לש"ש - להגדיל תורה ולהאדירה.
ין.[/size]
אבי 1000 כתב:זה בדיוני לגמרי ואין כרגע באופק שום מכון מחקר שעובד בנושא.
אבי 1000 כתב:לחפש לכל רעיון שעולה במוחו הקודח של סופר בדיוני שיושב בכורסא בבית, מקור בדברי חז"ל זה נע בין שעמום לזלזול בחז"ל- שהתעסקו עם דברים אלו.
אבי 1000 כתב:לכאורה המקרה של רבי ירמיה הוא מקרה שכיח שקורה אחת לכמה יונים שעומדים במרחק מסויים ואם על זה הוציאו אותו ק"ו...
אבי 1000 כתב:הדוגמא שהבאת על פרה שילדה מין חמור וכו' זה בדיוק דוגמא לדברים אפשריים במידות מסויימות וחז"ל רק משכו את הגבול. הנה מספר דוגמאות להכלאות ומינים שקיימים בזמנינו. [בהכלאה רגילה]. אריה+ טיגריס= טייגר. זברה +חמור = זונקי. גמל+ לאמה = קאמה. ישנם עוד דוגמאות רבות המשותף לכולם שהם ממקור משפחתי משותף
אבי 1000 כתב:אך להשוות את זה למקרה דנן או למקרה שהביא...מלחמתה של תורה באשכול הסמוך של צאצא שהוא גם האב זה קצת מוגזם לטעמי.
קו ירוק כתב:מה הפירוש 'מעוות לא יוכל לתקון וחסרון לא יוכל להמנות' ?
הרע במיעוטו כתב:וכעת אשאל שאלה הלכתית לפורום : האם הוא חייב לשלם על השיניים? זה סביר?
מלחמתה של תורה כתב:הרע במיעוטו כתב:וכעת אשאל שאלה הלכתית לפורום : האם הוא חייב לשלם על השיניים? זה סביר?
סביר מה? שהוא ישלם?
הרע במיעוטו כתב:מלחמתה של תורה כתב:הרע במיעוטו כתב:וכעת אשאל שאלה הלכתית לפורום : האם הוא חייב לשלם על השיניים? זה סביר?
סביר מה? שהוא ישלם?
האם זה סביר להכניס את הסיפור כנידון בבית המדרש
מלחמתה של תורה כתב:אבי 1000 כתב:לחפש לכל רעיון שעולה במוחו הקודח של סופר בדיוני שיושב בכורסא בבית, מקור בדברי חז"ל זה נע בין שעמום לזלזול בחז"ל- שהתעסקו עם דברים אלו.
אלא אם כן מטרת השואל היא תורנית טהורה, כגון זו שפירטתי כאן: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 36#p356400 , באשכול האחר (שאליו ציינת בסוף דבריך).
וכמובן, שגם מבלי שהשואל ציין זאת, ראוי לחשוב שכוונתו בשאלותיו הייתה לש"ש - להגדיל תורה ולהאדירה; ולכאורה עדיף לעשות כך, מאשר לעשות את מה שעשו לרבי ירמיה - אשר שאלותיו שנתפסו אז כבידיוניות נכנסו כאלף שנים אחר כך לתוך השו"ע.אבי 1000 כתב:לכאורה המקרה של רבי ירמיה הוא מקרה שכיח שקורה אחת לכמה יונים שעומדים במרחק מסויים ואם על זה הוציאו אותו ק"ו...
כידוע, לרבי ירמיה היו שאלות בידיוניות פי כמה, שגם הן מובאות בש"ס.
ובכלל, אני תמה על כך שעולה בדעתך ללמוד משהו בק"ו מהוצאת רבי ירמיה מבית המדרש. הגמ' מעולם לא אמרה, וגם לא רמזה, שהוצאתו הייתה מעשה מוצדק. האמנם בדעתך להצדיק, את זה - שהוציאוהו בגלל שאלותיו אשר כאלף שנים אחר כך נכנסו לתוך השו"ע?
.
מלחמתה של תורה כתב:מה הכוונה מעשה מוצדק, היכן ראית ערעור על כך.
מלחמתה של תורה כתב:אני מנסה להבין מהיכן יש לך האומץ לבקר כך את ראשי בית המדרש בזמן רבי ירמיה שכנראה היו גדולים ממנו והחליטו להוציאו אותו.
מלחמתה של תורה כתב:ואח"כ לחפש מקורות בדברי חז"ל [לדברים בדיונים] שהינך מבקר את מעשיהם בחריפות שוב ושוב.
מלחמתה של תורה כתב:זה שדברי רבי ירמיה נכנסו להלכה לא אומר שמעשה הצבת הגבולות בבית המדרש לא היה נכון.
שלח כתב:מכיון שיש חושבים שהדברים הללו הזויים או פנטזיות או שיגעון מוחלט , מה חכמי הפורום אומרים למשל על הדברים הבאים?וזאת יש לדעת שהפיזיקה החדשה אומרת דברים מאוד מחודשים ודנים בדברים האלה מגדולי המדענים בעולם ואף אחד לא טען שהם משוגעים אלא דנו בדברים בחכמה וחשיבה רבה, אינני מאשים פה אף אחד, אבל יש חידושים מדהימים בפיזיקה החדשה שכנראה רוב הציבור לא מודע להם
שלח כתב:מכיון שיש חושבים שהדברים הללו הזויים או פנטזיות או שיגעון מוחלט , מה חכמי הפורום אומרים למשל על הדברים הבאים?וזאת יש לדעת שהפיזיקה החדשה אומרת דברים מאוד מחודשים ודנים בדברים האלה מגדולי המדענים בעולם ואף אחד לא טען שהם משוגעים אלא דנו בדברים בחכמה וחשיבה רבה, אינני מאשים פה אף אחד, אבל יש חידושים מדהימים בפיזיקה החדשה שכנראה רוב הציבור לא מודע להם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים