אליהו סולוביציק כתב: ... דרוש ת"ח בריסקאי בעל מודעות עצמית תורנית גבוהה ...
אליהו סולוביציק כתב:יש צדיקים שהם יראי שמים, כי זה בא להם בטבעי, הם לא עצרו לחשוב "מה זה יראת שמים". אנשים כאלה יתקשו להסביר מה זה "יראת שמים"
ויש צדיקים שהם יראי שמים, גם אם זה בא להם בטבעי, הם עצמו את עצמם יום אחד ושאלו את עצמם, ממה הם יראים, ומדוע הם יראים. הם יידעו בדרך כלל להסביר את זה גם לאחרים.
היות שאני מחפש יכולת להסביר לאחרים,
לכן אני צריך אנשים שלומדים / יודעים ללמוד, בשיטת הלימוד הבריסקאית,
ויש להם מודעות למה שהם עושים
הם שאלו / שואלים את עצמם, למה הם שואלים כך וכך, ולא אחרת.
מדוע אמירה פלונית נחשבת שטות, ומדוע אימרה אלמונית נחשבת כתירוץ טוב, כנו.. נו... וגומר
אליהו סולוביציק כתב:יבנה,
אודה לך אם תפנה אותו לספרים.
המעיין כתב:מעניין מה היו אומרים הבריסקערס על זה שאתם אינכם מוצאים מייצגי שיטת בריסק כי אם בישיבת הר עציון ובכמה אתרי אינטרנט.
תוכן כתב:סגי נהור כתב:המעיין כתב:מעניין מה היו אומרים הבריסקערס על זה שאתם אינכם מוצאים מייצגי שיטת בריסק כי אם בישיבת הר עציון ובכמה אתרי אינטרנט.
איני רואה בזה שום תימה. אין מדובר על ייצוג השיטה אלא על הסברת השיטה. וכמובן כדי להסביר שיטה מסוימת לאנשים שאינם מכירים אותה צריך להיות מסוגל להביט הן מן החוץ פנימה והן מן הפנים חוצה.
לשם המחשה, ביקשתי פעם מחשמלאי מומחה שהגיע לביתי להסביר לי בבקשה את ההבדל בין חיבור "חד פאזי" ל"תלת פאזי", ותכף הסביר לי כהאי לישנא: תראה, יש חשמל פאזה אחת, זה חד פאזי. ויש חשמל שלוש פאזות, זה תלת פאזי.
ואידך זיל וגמור.
כמו שהחשמלאי אם היה לו סבלנות היה מסוגל להסביר לך הרבה יותר טוב מאשר אתר אינטרנט, הוא הדין בריסקר שיושב וממית עצמו באהלה של תורה, מסוגל, אם רק ירצה ויש לו את הסבלנות לכך, לפרש את השיטה הרבה יותר טוב מאלו שחוקרים אותו.
אליהו סולוביציק כתב:כמו כן, דרוש ת"ח להרצאה על שיטת הלימוד והפסק של האור שמח
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 301 אורחים