הרואה כתב:אלא שכל השלש שבועות הן עד שתחפץ. ויש דברים שהגיעה עת שתחפץ ויש דברים שבהם עוד לא הגיעה העת, כמו למשל בעניין בית המקדש, שעינינו רואות שעדיין חרב ולא התחילו לבנותו כלל, ועומד במצבו בלי התקדמות.
יושב ירושלים כתב:הרואה כתב:אלא שכל השלש שבועות הן עד שתחפץ. ויש דברים שהגיעה עת שתחפץ ויש דברים שבהם עוד לא הגיעה העת, כמו למשל בעניין בית המקדש, שעינינו רואות שעדיין חרב ולא התחילו לבנותו כלל, ועומד במצבו בלי התקדמות.
דומני שכבר הרבה זמן לא נכתבו כאן דברים מפליאים שכאלו, ועוד מפיו של ה'רואה' אשר 'עיניו רואות', מה אתה רואה??!! שעם ישראל ברשעותו ובעקשותו כי רבה, לא נענה לקריאתו של הקב"ה לפני חמישים שנה, בעת אשר חשף את זרועו לעיני כל העמים והכניס אותם בעל כרחם אל חדר המיטות, אל קודש הקדשים, אל תוככי החופה, והם עומדים ומצווחים: 'לא עת בא את בית ה' להבנות'??!! 'עד שתחפץ' הכוונה היא עד שאתם תרצו או עד שהקב"ה ירצה??!! אתמהה!!
מה פשר המילים 'עומד במצבו בלי התקדמות'?? מאז שנחרב הבית עד לפני חמישים שנה לא היה המקום בשליטת ישראל כלל, ומלפני חמישים שנה המקום בשליטת עם ישראל, ומאז ועד היום אכן המקדש 'עומד במצבו ללא התקדמות' לבשתנו ולחרפתנו, ועל כגון דא אמר החכם מכל האדם 'אולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף לבו'.
הדברים נכתבים בתוכחת מגולה מאהבה מוסתרת לידידי 'הרואה' אשר בדרך כלל דווקא מטיב לראות.
הרואה כתב:יושב ירושלים כתב:הרואה כתב:אלא שכל השלש שבועות הן עד שתחפץ. ויש דברים שהגיעה עת שתחפץ ויש דברים שבהם עוד לא הגיעה העת, כמו למשל בעניין בית המקדש, שעינינו רואות שעדיין חרב ולא התחילו לבנותו כלל, ועומד במצבו בלי התקדמות.
דומני שכבר הרבה זמן לא נכתבו כאן דברים מפליאים שכאלו, ועוד מפיו של ה'רואה' אשר 'עיניו רואות', מה אתה רואה??!! שעם ישראל ברשעותו ובעקשותו כי רבה, לא נענה לקריאתו של הקב"ה לפני חמישים שנה, בעת אשר חשף את זרועו לעיני כל העמים והכניס אותם בעל כרחם אל חדר המיטות, אל קודש הקדשים, אל תוככי החופה, והם עומדים ומצווחים: 'לא עת בא את בית ה' להבנות'??!! 'עד שתחפץ' הכוונה היא עד שאתם תרצו או עד שהקב"ה ירצה??!! אתמהה!!
מה פשר המילים 'עומד במצבו בלי התקדמות'?? מאז שנחרב הבית עד לפני חמישים שנה לא היה המקום בשליטת ישראל כלל, ומלפני חמישים שנה המקום בשליטת עם ישראל, ומאז ועד היום אכן המקדש 'עומד במצבו ללא התקדמות' לבשתנו ולחרפתנו, ועל כגון דא אמר החכם מכל האדם 'אולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף לבו'.
הדברים נכתבים בתוכחת מגולה מאהבה מוסתרת לידידי 'הרואה' אשר בדרך כלל דווקא מטיב לראות.
שורה תחתונה לא הבנתי כלל במה אתה חולק עלי (חוץ מההבט המעשי).
זה גופא מה שאני טוען שאם עם ישראל ירצה תהיה אפשרות ריאלית לבנות את בית המקדש.
הרואה כתב:לא הבנתי מה נתפסת על תשכ"ז מה זה יותר מבית שני, גם בבית שני אם כל ישראל היו עולים וכו', היתה באה הגאולה האחרונה, והקב"ה מצידו נתן אפשרות רק שעם ישראל לא קיבל.
הרואה כתב:ומניין בכלל שאם כבר היה רגע אחד של הזדמנות שפספסנו באשמתנו, זה אומר שהגיע עת שתחפץ וכבר אין שבועה. הרי למעשה עכשיו אי אפשר.
קו ירוק כתב:יושב
אפילו פרקטית זו הזיה.. לדידך למה לא פוצצו את כיפת הסלע בתשכ"ז. היו שיקולים צבאיים, והמדובר היה שזה יהיה מצב של חירוף נפש מצד העולם הערבי.
ואפילו את המחכמה לא פוצצו!
אז מה הליהוגים הללו.
קו ירוק כתב:וזה בדיוק, אבל בדיוק שבועה שלא יעלו כחומה
לא יודע מי זה הרבנים שלך, אבל אם הרב שך לא מדבר אליך ששבועה שלא יעלו כחומה היא בזמנינו (תשמ"ט, אולי אתה סבור שמאז קרה משהו..) אז צריך לרפואה.
ישא ברכה כתב:בעז"ה
בספר פאת השולחן לתלמיד הגר"א רבי (מנחם מענדל) [ישראל] משקלאוו מביא את ענין השבועות ופוסק משום כך כי אין מצוות ישוב אר"י על כל ישראל אלא רק על יחיד [ולכאו' גם מסתבר שלפי"ז אין מצהו על כיבוש בזה"ז], והוא ודאי ידע את סודות הגאולה שמסר הגר"א לתלמידיו.
קו ירוק כתב:ישא ברכה כתב:בעז"ה
בספר פאת השולחן לתלמיד הגר"א רבי (מנחם מענדל) [ישראל] משקלאוו מביא את ענין השבועות ופוסק משום כך כי אין מצוות ישוב אר"י על כל ישראל אלא רק על יחיד [ולכאו' גם מסתבר שלפי"ז אין מצהו על כיבוש בזה"ז], והוא ודאי ידע את סודות הגאולה שמסר הגר"א לתלמידיו.
אנא הבא את המקור בבקשה
קו ירוק כתב:וגם מי שהפסיד ילחם מלחמת חרמה ביתר שאת על המקודש לו.
יושב ירושלים כתב:קו ירוק כתב:ישא ברכה כתב:בעז"ה
בספר פאת השולחן לתלמיד הגר"א רבי (מנחם מענדל) [ישראל] משקלאוו מביא את ענין השבועות ופוסק משום כך כי אין מצוות ישוב אר"י על כל ישראל אלא רק על יחיד [ולכאו' גם מסתבר שלפי"ז אין מצהו על כיבוש בזה"ז], והוא ודאי ידע את סודות הגאולה שמסר הגר"א לתלמידיו.
אנא הבא את המקור בבקשה
פאת השולחן הלכות ארץ ישראל פרק א ס"ק טו, ואני בעניי אכן לא ראיתי בדברי הגר"א [ולא במלקטים שליקטו מדבריו בעניין] ,שבזמנו כבר נתבטלו השבועות, עיקר החידוש בדברי הגר"א הוא, שישנם שני סדרי גאולה, 'בעתה' ו'אחישנה', וה'בעתה' הוא בדרך הטבע ועלינו ליטול חלק בעניין, ולכן אף בזמנו שעדיין לא נתבטלו היה מקום לפעול בצורה המותרת, והנפ"מ בדברים אלו לזמנינו הוא שאם יודעים שיש סדר גאולה שהוןלך לפי הטבע וכו' וכו', ורואים שהדברים מתממשים הרי ברור ומובן שאנחנו רואים את האהבה שחפצה, ובודאי נתבטלו השבועות, [ובאמת שאף לולי דברי הגר"א, עצם זה שעמ"י חזר לארצו, יהיה הסדר איך שיהיה, הוא כבר ראיה, אבל הדברים הנ"ל מחזקים את העניין].
המקור היחיד שאני זוכר שמצטטים בעניין ביטול השבועה, הוא דברי מהרח"ו [שהרב אוצה"ח מחבב לצטטם] שהשבועה הוא עד אלף החמישי, אבל לא מד' הגר"א.
קו ירוק כתב:לומר שתלמידים לא שמעו בכל הפרטים תורת רבם אפשר כמש"כ חזו"א מסברא.
אבל לומר שנחלקו בדעתו בדבר יסודי כ"כ, זה עיוות. ובפרט שכל השערה זו ענינה נסמך על ספר מפוקפק שבשנת תשכ"ז התגלה לעולם, ושהוא מהגר"א....
איש ימיני כתב:הגאון ר' יוסף חיים זוננפלד כותב באיגרת לר' פישל סופר (קונטרס אלה מסעי, הובאה בספר אם הבנים שמחה עמ' שנט)
"וכנראה נתקיים בנו אם תעירו וכו' עד שתחפץ. והנראה שהחפץ הזה, התעוררות עליון"
וכדאי מאוד לראות שם את כל האיגרת ואת הסיפור שהביא שם בהערות.
קו ירוק כתב:כי אנחנו לא ערבים, ולא מזלזלים בקדושת החיים, ולא לאומניים! (כן, בדיוק זה מה שאני מריח, אם לא טעיתי).
ורצוננו לעבוד את קוננו באופן של איסתכיל באורייתא, ולא פרץ רגשות.
משכך, היות וגדולינו הורו ששלוש שבועות השביע זה נכון גם לתקופתנו (במה שזה שייך כמובן, ולהאמת א"צ להיות חכם גדול להבין שזה כך), אזי כל מי שעושה פעולות או מדבר גבוהה מכריסו, סוטה מדרך סלולה בעקבי הצאן לדרך חתחתים, וזה מצער לראות.
רמב"ם הלכות מלכים פרק ז הלכה טו:
ומאחר שיכנס בקשרי המלחמה ישען על מקוה ישראל ומושיעו בעת צרה וידע שעל יחוד השם הוא עושה מלחמה וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד ולא יחשוב לא באשתו ולא בבניו אלא ימחה זכרונם מלבו ויפנה מכל דבר למלחמה, וכל המתחיל לחשוב ולהרהר במלחמה ומבהיל עצמו עובר בלא תעשה, שנאמר אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם, ולא עוד אלא שכל דמי ישראל תלויין בצוארו, ואם לא נצח ולא עשה מלחמה בכל לבו ובכל נפשו, הרי זה כמי ששפך דמי הכל, שנאמר ולא ימס את לבב אחיו כלבבו, והרי מפורש בקבלה ארור עושה מלאכת ה' רמיה וארור מונע חרבו מדם, וכל הנלחם בכל לבו בלא פחד ותהיה כוונתו לקדש את השם בלבד, מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה, ויבנה לו בית נכון בישראל ויזכה לו ולבניו עד עולם ויזכה לחיי העולם הבא, שנאמר כי עשה יעשה ה' לאדוני בית נאמן כי מלחמות ה' אדוני נלחם ורעה לא תמצא בך וגו' והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלהיך.
יושב ירושלים כתב:קו ירוק כתב:כי אנחנו לא ערבים, ולא מזלזלים בקדושת החיים, ולא לאומניים! (כן, בדיוק זה מה שאני מריח, אם לא טעיתי).
ורצוננו לעבוד את קוננו באופן של איסתכיל באורייתא, ולא פרץ רגשות.
משכך, היות וגדולינו הורו ששלוש שבועות השביע זה נכון גם לתקופתנו (במה שזה שייך כמובן, ולהאמת א"צ להיות חכם גדול להבין שזה כך), אזי כל מי שעושה פעולות או מדבר גבוהה מכריסו, סוטה מדרך סלולה בעקבי הצאן לדרך חתחתים, וזה מצער לראות.
ת"ל אשר בזמן החשמונאים לא היה להם את הרב 'קו ירוק' אשר ילמדם פרק בהלכות קדושת החיים [ולאומניות!!!], וחידשו וחנכו את המקדש על אף השפיכות דמים החמורה שנגרמה מזה כמתואר באורך בספר מקבים פרק ה
חיימשה כתב:לא הבנתי מה ראיה מצאת ברמב''ן. מה''ת שמדובר בזמנינו, ומה''ת שלא מדובר במלחמה כפויה ולא יזומה על ידינו. ברור שאלו שטוענים שבעת מלחמה צריך ללכת כצאן לטבח אינם אלא שוטים.
קו ירוק כתב:למה אתה הולך סחור סחור, מה אני בדיוק קשור לענין, הרי שימשתי כשופר באשכול לדברים שנאמרו וציטטתים?
תאמר שלמזלנו לא היו גדולי הדורות האחרונים, הח"ח, רח"ע, ר"א וסרמן, החזו"א, ר' איסר זלמן, הרב מבריסק, ר' אהרן, הרב משטעבין, הסטייפלער והרב שך בזמן החשמונאים...
יושב ירושלים כתב:קו ירוק כתב:כי אנחנו לא ערבים, ולא מזלזלים בקדושת החיים, ולא לאומניים! (כן, בדיוק זה מה שאני מריח, אם לא טעיתי).
ורצוננו לעבוד את קוננו באופן של איסתכיל באורייתא, ולא פרץ רגשות.
משכך, היות וגדולינו הורו ששלוש שבועות השביע זה נכון גם לתקופתנו (במה שזה שייך כמובן, ולהאמת א"צ להיות חכם גדול להבין שזה כך), אזי כל מי שעושה פעולות או מדבר גבוהה מכריסו, סוטה מדרך סלולה בעקבי הצאן לדרך חתחתים, וזה מצער לראות.
ת"ל אשר בזמן החשמונאים לא היה להם את הרב 'קו ירוק' אשר ילמדם פרק בהלכות קדושת החיים [ולאומניות!!!], וחידשו וחנכו את המקדש על אף השפיכות דמים החמורה שנגרמה מזה כמתואר באורך בספר מקבים פרק ה: http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?157252&pageid=P0122 ועד היום הזה אנו חוגגים את שמונת ימי החנוכה בהלל והודאה.
מעניין לעניין באותו עניין מממש הריני להעתיק בזה את דברי הר"מ בעניין הנהגת הביטחון המחויבת בעת המלחמה:רמב"ם הלכות מלכים פרק ז הלכה טו:
ומאחר שיכנס בקשרי המלחמה ישען על מקוה ישראל ומושיעו בעת צרה וידע שעל יחוד השם הוא עושה מלחמה וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד ולא יחשוב לא באשתו ולא בבניו אלא ימחה זכרונם מלבו ויפנה מכל דבר למלחמה, וכל המתחיל לחשוב ולהרהר במלחמה ומבהיל עצמו עובר בלא תעשה, שנאמר אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם, ולא עוד אלא שכל דמי ישראל תלויין בצוארו, ואם לא נצח ולא עשה מלחמה בכל לבו ובכל נפשו, הרי זה כמי ששפך דמי הכל, שנאמר ולא ימס את לבב אחיו כלבבו, והרי מפורש בקבלה ארור עושה מלאכת ה' רמיה וארור מונע חרבו מדם, וכל הנלחם בכל לבו בלא פחד ותהיה כוונתו לקדש את השם בלבד, מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה, ויבנה לו בית נכון בישראל ויזכה לו ולבניו עד עולם ויזכה לחיי העולם הבא, שנאמר כי עשה יעשה ה' לאדוני בית נאמן כי מלחמות ה' אדוני נלחם ורעה לא תמצא בך וגו' והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלהיך.
אראל כתב:ואם כבר להחשמונאים דמינו
למה לא תלך עד הסוף
יאלא, תתחיל תיכף ומיד לערוך המלחמה נגד כל הערביים, נגד כל הצבא והממשלה וכל המונעים והמעכבים, ויקויים בודאי מה שקרה במלחמת החשמונאים, רבים ביד מעטים טמאים ביד טהורים וכו' וכו', [אם אכן הגיע הזמן עד שתחפץ], ויבנה ביהמ"ק לעינינו, למה לישב בחיבוק ידים ולהאשים את כל הכלל ישראל??
למה לא לנסות???
קו ירוק כתב:למה אתה הולך סחור סחור, מה אני בדיוק קשור לענין, הרי שימשתי כשופר באשכול לדברים שנאמרו וציטטתים?
תאמר שלמזלנו לא היו גדולי הדורות האחרונים, הח"ח, רח"ע, ר"א וסרמן, החזו"א, ר' איסר זלמן, הרב מבריסק, ר' אהרן, הרב משטעבין, הסטייפלער והרב שך בזמן החשמונאים...
ולמלזנו (לדעתך) היו אז רבנים מהסוג הלאומני והמתדמים להם, או שכנראה גם חסידי עליון החשמונאים היו לאומניים..
יושב ירושלים כתב:עובדת המחלוקת בין שני ביהמ"ד מבוססת על עשרות [אם לא מאות] מסמכים בני התקופה
שומע ומשמיע כתב:יושב ירושלים כתב:עובדת המחלוקת בין שני ביהמ"ד מבוססת על עשרות [אם לא מאות] מסמכים בני התקופה
למה אתה מתכוון? אשמח למקורות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים