אריך כתב:ב. איני בקי במחקר, האם ידוע על עוד מישהו מאותם דורות שמעיד שראה משהו בראבי"ה?
אריך כתב: עכ"פ, אפשר שאצל אותו בעל הגהות הרמ"א היה מקרה דומה, היה אספן שהחזיק תחת ידו את הראבי"ה, והרשה לו להציץ קמעא, וזה מה שהוא הספיק לראות.
אריך כתב: ובזה נחשפתי למצב המקומם שהמוני כתבי יד גנוזים בכספות צוננות, כתבי יד אשר יכולים להאיר את העולם, כדוגמת כ"י הרמ"א על המרדכי, ומשום בצע כסף וכדומה הכתבים נרקבים שם. אין מילים לתאר את התסכול הזה.
וממשיך בזה גם בתשובתו שבסימן ב' עי"ש.והנה כאשר סיימתי להשיב עיינתי בס' אבי העזרי כתוב בקלף ישן נושן ומצאתי בסוף פסחים (סי' תקכז) שכתב בפשיטות דאסור מדאורייתא אף בשל עכו"ם בח"ל והביא להירושלמי דערלה ובפ' א' דקדושין כמו שהביא ר"י, ושם מתרץ האבי עזרי למה הוצרך הירושלמי לומר מתגרי עכו"ם שהביאו מח"ל לימא מחטים שבעלייה. ותירץ דהוי מצה גזולה. עוד הביא ראיה מפ"א דמנחות שם מתרתי חדש כו'. ואף בסוגי' דר"ה האריך.
והנה בא לידי ספר אבי העזרי ומצאתי שכתב בסוף פסחים דהלכתא כסתמא דערלה. ושכך פסק הרי"ף והרמב"ם דהאי סתמא אתיא כר"א וכן הוא בירושלמי. מתני' כר"א. מיהו בשאר סדרי [נמי אית ד]הלכתא כותיה ובסדר טהרות בארבע ואית דאית ליה מהאי סברא בפ"ק דנדה עכ"ל. והרבה נתלבטתי בדבריו אלו. ומ"ש עוד שם אח"כ מדין חדש [עיין] בספרי ספר תורת האשם בסוף כלל ע"ד בפסק חדש.
ומעתיק קטע ארוך מהראבי"ה. וכן בהמשך (ריש עמ' תקכג) מובא הקטע שהוזכר כבר - אודות ספר ראבי"ה הנמצא בלבוב.והנה כבר הודעתי נאמנה בסוף כלל דלעיל שבא לידי ספר הראבי"ה ועיינתי על לשונו גם הדין, ומצאתיו כדברי תרומת הדשן בלי ספק כו'.
ומעתיק מראבי"ה הנ"ל.ולישרי לי מר כי יש אתנו ספר ראב"י, וכתב שם בזה לשון כו'.
ושוב בא לידי ס' ראבי"ה ועיינתי בו.
וכן ראיתי בס' ראבי"ה סי' אלף י"ח שכתב וז"ל ומיהו אם הקדישו או נתנו במתנה לא עשו ולא כלום דבהקדש ומתנ' לא שייך תקנת השוק דהוי כגנב ופרע בחובו או בהיקפו דלא עשו בו תקנת השוק עכ"ל.
ואשתכח באחמתא דרבנן בתראי נמי הרב תי"ט כמו שתראה בתשובותיו שבספר שו"ת גאוני בתראי ומהר"ם די לונזאנו כמ"ש בספר שתי ידות. וס' אבי אסף ראתה עיני כתוב על קלף ישן נושן על סדר נזיקין
אב"י אסף חיבר האבי"ה נכד ראב"ן כו'. וראיתיו בקלף כ"י ישן על סדר נזיקין:
אב"י העזרי חיבר ראבי"ה גם כן. והיה נמצא בכ"י לראשונים ועד אחרן הרב מנחם די לונזאנו והרב תוס' יום טוב הי' נמצא אצלם כמבואר בס' שתי ידות ושו"ת גאוני בתראי וכמ"ש בנדפס (עיין ר' אליעזר הלוי בח"א)
עושה חדשות כתב:אבל אולי מישהו יסביר לי (ב-2 מילים) למה הראבי"ה שרד, והאביאסף נעלם?
עושה חדשות כתב:בעצם דברי ראבי"ה הנ"ל - ואמרינן בירושלמי דחלה דמצה גזולה אסור לברך עליה, ניחא ליה שקנו מתגרי גוים. ואף על גב דכתיב ואכלת את כל העמים, מצוה שאני, וכל כמה דמצי להדורי לשנוייה בהתירא מהדרי. מה הביאור, וכי יש איזה סרך גזל בהנלקח מן הגויים ע"פ דין כיבוש מלחמה?
איש טלז כתב:סוטה די"ז ובחולין דפ"ט שלא לקח אברהם מן השביה מחמת גזל הגם שהוי כיבוש מלחמה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 202 אורחים