הצעיר באלפי כתב:או אשתו כשהיא טהורה עכ"פ.
כידוע יש מחלוקת בזה לכאן ולכאן, וחשבתי להביא קצת ראיה להמתירים, שהרי יש מהראשונים שכתבו דטעמא דאין נשים מוציאות אנשים בקריאת המגילה הוא מכיון שהוא דבר שבקדושה, על כן א"א לאנשים לצאת בשמיעת המגילה מהם כשהם קוראים אותה בנעימה והדברים ידועים.
הרי למדנו דגם אמירה בדרך של נעימות, גם בלי ניגון נחשב לקול אשה ערוה.
וא"כ הרי מנהג העולם בליל הסדר שכל המשפחה ייחד אומרים קידוש בבת אחת, וגם זה אומרים בנעימה מיוחדת (כל אחד כפי מנהג בית אבותיו), ולא חיישינן שיש כאן חסרון מצד שמיעת איזה קול אשה בזמן אמירת דבר שבקדושה !
מה דעת חכמי בית מדרשינו ?
יראה- שלם כתב:בימים אלו יצא לאור ספר אבן ישראל פסקים מהגרי"י פישר זי"ע ראב"ד ירושלים, ומביא שם דעתו להתיר לשורר זמירות שבת עם בנותיו וכך נהג הוא ז"ל.
קו ירוק כתב:הגר"נ קרליץ אמר שיקפידו לפחות בהזכרת ה'
ואילו בספר 'במחיצתם' של ר' שלמה לורנץ ז"ל מספר, שמרת שמחה ע"ה בת הזקונים של התח"ס ספרה לו,
שאצל אביה שרו גם הבנות זמירות יחד עם כולם.
הצעיר באלפי כתב:יראה- שלם כתב:בימים אלו יצא לאור ספר אבן ישראל פסקים מהגרי"י פישר זי"ע ראב"ד ירושלים, ומביא שם דעתו להתיר לשורר זמירות שבת עם בנותיו וכך נהג הוא ז"ל.
כבר הוציאו לאור ב' חלקים "הליכות אבן ישראל"
על מה הוציאו עכשיו ??
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים