קו ירוק כתב:נראה מתוך סך ההודעות האחרונות, שלעומת הרבנים המצדדים להיתר (ונימוקם בידם, כפי שהועלה באשכול), ובראשם הגר"נ קרליץ שליט"א שכך הורה וגם עשה מעשה.
הרי שהגר"מ שטנרבוך שליט"א המצדד לאסור, הוא בגדר "הן ולאו ורפיא בידיה" - נחרץ, ולא נחרץ, ושוב נחרץ. מה שאומר שאין לו הכרעה בענין, מלבד מה שהוא שומע מרבנים כאלו ואחרים. (וגם לא שמענו שבירר הענין עם הרבנים המתירים - לא עם שולחיהם).
ולא זו בלבד אלא שבמכתבו התקיף האחרון שהועלה מקודם, הוא עדיין 'אין ולאו ורפיא בידיה'. מחד כותב שראוי למגר את העוף הזה ממחוזותינו, ובו בעת מביא את האדמו"ר משאץ ששם על שולחנו מצות מכונה אחרי פסח.. נראה שחושש הוא לומר שהגר"נ קרליץ אכל עוף טמא, וחושב לו גם לציין את זה, כי הוא עצמו בעצם אומר שאין לו כח הכרעה על העוף כפי הכתוב באריכות ..
כך שהאוכל עוף זה מסתמך על שיקולו והכרעתו המפורשת של הגר"נ קרליץ שליט"א, שרואה בו עוף מהודר יותר מהעופות המנהודסים, והרב החושש לא יודע ממה הוא חושש.
כך זה נראה כשסומכים על הודעות בפורום ולא מעיינים במכתב בפנים.
הגר"מ שטרנבוך ישב באסיפה לפני כשלושה שבועות יחד עם הרבנים המתירים והאוסרים - רבי שלמה יהודה הירש מהמתירים ורבי חיים רוטר מהאוסרים, וכמו"כ הופיעו לפניו היזמים וביניהם ר' שמואל הלפרין, ושמע אז את טענות כל הצדדים, ועדיין לא הכריע לאיסור נחרץ.
בשבועות שחלפו הוא קרא את כל המאמרים המקצועיים באנגלית שהוא בקי בה כשפת אם, ושמע חוות דעת ממומחים בנושא, כמו פרופסור יוסי כ"ץ, וקיבל עוד עדויות ומידע בכל הנושא, ורק לאחר מכן כתב את דעתו לאיסור באופן הנחרץ ביותר.
אמנם אכן כמו שכתבת, כיון שיש אומרים שהגר"נ קרליץ שליט"א אכל מעופות אלו, לכן ביראתו הוא לא יבוא לפסול אנשים שעשו כדעה אחרת, ולצורך זה הביא את הסיפור עם האדמו"ר משאץ (ובעיקר כלפי אלו שמטריפים את העופות שלנו ללא סיבה), אך דעתו איתנה שעוף זה אין לו מסורת ודינו כעוף טמא.