חמיו הראשון לא מוזכר ע"ג המצבה, חרף העובדה שהוא ירש ממנו את שם "מונקאטש". האם כך מקובל בסיטואציות מקבילות?מחולת המחנים כתב:מצבתו של ר' ברוך בבית העלמין "סגולה" בפתח תקוה.
פרנקל תאומים כתב:חמיו הראשון לא מוזכר ע"ג המצבה, חרף העובדה שהוא ירש ממנו את שם "מונקאטש". האם כך מקובל בסיטואציות מקבילות?מחולת המחנים כתב:מצבתו של ר' ברוך בבית העלמין "סגולה" בפתח תקוה.
לא ידען כתב:פרנקל תאומים כתב:חמיו הראשון לא מוזכר ע"ג המצבה, חרף העובדה שהוא ירש ממנו את שם "מונקאטש". האם כך מקובל בסיטואציות מקבילות?
מהי סיטואציה מקבילה? ראדזין, למשל.
עורכי 'פאר הדור' על החזון איש, לא היה להם מכובד לכתוב את שמו על אף שהחזון איש דיבר עמו בחביבות בלתי רגילה. הם כתבו 'אחד הרבנים בישוב החדש', מחקו את הסטייפלר.
בכלל, הספר מלא בשינויים. למשל, פעמיים מופיעות תמונות של החזון איש 'בדרכי נוד להרבות טהרה בישראל', והתמונות צולמו בכלל ב...זכרון מאיר שעל יד בני ברק. הילדים המהלכים מאחור ובתי השכונה המוכרים, נמחקו.
אבל למעשה, הספר יחסית מדוייק ויפה.
משוש דורים כתב:שמעתי מעשה נורא על המנח"א, ומתאים לימים הקדושים.
כידוע שהרבי ממונקאטש היה חשוך בנים שנים רבות, ועד שנולדה בתו וזכה להשיאה עדו עליה כו"כ הרפתקי, ואז נולד לה בנה הראשון שנקרא דוד צבי, (שגורלו לא שפר עליו בהמשך חייו), ואביו קרא לו דובצ'ה וזקנו המנח"א קרא לו הערשל'ה (השם דובצ'ה היה מביאלה, והשם הערשלה היה ע"ש אביו של המנח"א), והרבי אהב אותו מאד מאד, ממש נפשו קשורה בנפשו.
והנה בימי אלול היה הרבי המנח"א תוקע בשופר אחר התפילה כנהוג, (היה זה בשנתו האחרונה), ואח"כ היה נכנס לחדרו והיה נכדו הקטן מבקש ממנו זיידע בלאז נאך פאר מיר, (סבא תתקע תקיעה אחת גם בשבילי) והוא היה תוקע לו בשנית. אך בערב ראש השנה לא תקע המנח"א כנפסק בשו"ע, וכשנכנס לחדרו ביקש ממנו נכדו הפעוט שיתקע לו כמידי יום, והשיב לו המנח"א שהיום לא תוקעים, אך הילד הקטן התחיל לבכות מאד ונשכב על הרצפה, עד שהמנח"א לא עמד בפני בכיותיו ןהוציא את השופר ותקע לו.
למחרת קודם התקיעות עמד המנח"א על הבימה לשאת הדרשה כנהוג ופתח ואמר, רבוש"ע אין אני יכול לתת מוסר ליהודים ואיני ראוי לכך, כי עברתי ביודעין על הלכה בשו"ע, שהרי בשו"ע כתוב שאין תוקעין בער"ה ואני תקעתי בער"ה, אך מדוע עברתי על הלכה בשו"ע, הרי גלוי וידוע לפניך שלא אעבור על דברי השו"ע בעד כל הון דעלמא, אך ילד קטן שלי נשכב על הארץ ובכה והתחנן שאתקע ולא יכלתי לעמוד בבכייתו ובצערו, אבינו שבשמים, קרוב לאלפיים שנה שבניך שוכבים על הארץ ובוכים ומתחננים שתתקע תקיעה אחת עבורם, תקע בשופר גדול לחירותינו...
איש פלוני כתב:מחולת המחנים כתב:לבקשת הציבור הנה קישור להורדת הסרט מחתונת בת האדמו"ר בעל המחת אלעזר ממנוקאטש.
http://www.jumbomail.co.il/Downloads.as ... 4D7052453D
נ.ב בסרט זה ניתן ללמוד פרטים מעניינים מאד על העיר מונקאטש באותן השנים, כמו כן נשמעים דבריו של בעל מנחת אלעזר בפנותו ליהודי ארה"ב בדברי להבות "היטס שבת! וועט איר היטן שבת וועט גוט זיין!", (מזה נראה שאכן ידע שמסריטים את המעמד).
רואים גם באמצע את הציונים שבעיר, ובנוסף לזאת רואים "באחיינטע יידישע קינדער" בעומדם בחדר בשעת התפילה.
מישהו יכול להעלות שוב?
יתר10 כתב:בכל מקרה רואים מזה שלא חשש מפני איסור 'חדש' במקום שיכול להועיל לשמירת תורה ומצות
לא ידען כתב:פרנקל תאומים כתב:חמיו הראשון לא מוזכר ע"ג המצבה, חרף העובדה שהוא ירש ממנו את שם "מונקאטש". האם כך מקובל בסיטואציות מקבילות?מחולת המחנים כתב:מצבתו של ר' ברוך בבית העלמין "סגולה" בפתח תקוה.
מהי סיטואציה מקבילה? ראדזין, למשל.
עורכי 'פאר הדור' על החזון איש, לא היה להם מכובד לכתוב את שמו על אף שהחזון איש דיבר עמו בחביבות בלתי רגילה. הם כתבו 'אחד הרבנים בישוב החדש', מחקו את הסטייפלר.
בכלל, הספר מלא בשינויים. למשל, פעמיים מופיעות תמונות של החזון איש 'בדרכי נוד להרבות טהרה בישראל', והתמונות צולמו בכלל ב...זכרון מאיר שעל יד בני ברק. הילדים המהלכים מאחור ובתי השכונה המוכרים, נמחקו.
אבל למעשה, הספר יחסית מדוייק ויפה.
משוש דורים כתב:שמעתי מעשה נורא על המנח"א, ומתאים לימים הקדושים.
כידוע שהרבי ממונקאטש היה חשוך בנים שנים רבות, ועד שנולדה בתו וזכה להשיאה עדו עליה כו"כ הרפתקי, ואז נולד לה בנה הראשון שנקרא דוד צבי, (שגורלו לא שפר עליו בהמשך חייו), ואביו קרא לו דובצ'ה וזקנו המנח"א קרא לו הערשל'ה (השם דובצ'ה היה מביאלה, והשם הערשלה היה ע"ש אביו של המנח"א), והרבי אהב אותו מאד מאד, ממש נפשו קשורה בנפשו.
והנה בימי אלול היה הרבי המנח"א תוקע בשופר אחר התפילה כנהוג, (היה זה בשנתו האחרונה), ואח"כ היה נכנס לחדרו והיה נכדו הקטן מבקש ממנו זיידע בלאז נאך פאר מיר, (סבא תתקע תקיעה אחת גם בשבילי) והוא היה תוקע לו בשנית. אך בערב ראש השנה לא תקע המנח"א כנפסק בשו"ע, וכשנכנס לחדרו ביקש ממנו נכדו הפעוט שיתקע לו כמידי יום, והשיב לו המנח"א שהיום לא תוקעים, אך הילד הקטן התחיל לבכות מאד ונשכב על הרצפה, עד שהמנח"א לא עמד בפני בכיותיו ןהוציא את השופר ותקע לו.
למחרת קודם התקיעות עמד המנח"א על הבימה לשאת הדרשה כנהוג ופתח ואמר, רבוש"ע אין אני יכול לתת מוסר ליהודים ואיני ראוי לכך, כי עברתי ביודעין על הלכה בשו"ע, שהרי בשו"ע כתוב שאין תוקעין בער"ה ואני תקעתי בער"ה, אך מדוע עברתי על הלכה בשו"ע, הרי גלוי וידוע לפניך שלא אעבור על דברי השו"ע בעד כל הון דעלמא, אך ילד קטן שלי נשכב על הארץ ובכה והתחנן שאתקע ולא יכלתי לעמוד בבכייתו ובצערו, אבינו שבשמים, קרוב לאלפיים שנה שבניך שוכבים על הארץ ובוכים ומתחננים שתתקע תקיעה אחת עבורם, תקע בשופר גדול לחירותינו...
בלום כתב:יתר10 כתב:בכל מקרה רואים מזה שלא חשש מפני איסור 'חדש' במקום שיכול להועיל לשמירת תורה ומצות
לא ידע שמסריטים, אמרו לו שמקליטים (וישמיעו אותו דרך הראדיא).
גיורא בשמי שמיא כתב:דומני שבתו מנשואיו הראשונים נשואה לצבי ווילומובסקי מלארנס נ.י. תאומו של הג"ר דוד (מר"י יד אהרן חתן הגר"ב זולטי) בני הג"ר אלתר (תלמיד הח"ח ורב בברונקס נ.י.)
מחולת המחנים כתב:יש גם מעשה נורא שמסופר בעולם על חותנו בעל "מנחת אלעזר" (ואולי גם נכתב באחד מהספרים שחוברו עליו בשעתו כתולדות רבינו או סדר שנה אחרונה), אשר כי המנחת אלעזר היה בזיווג ראשון חתן הרה"ק מביאלאברזיג בן הדברי בינה מביאלא, ולאחר כמה שנים שלא נפקדו בזש"ק, הוכרח להפריד החבילה, אמנם אמר המנח"א כי עוד ישוב לפייס את בית ביאלא, ואכן בקחתו את חתנו ר' ברוך שהיה נכד הדברי בינה מביאלא, ובן אחי חותנו הראשון, ראה בזה כפיוס לבית ביאלא.
פרנקל תאומים כתב:חמיו הראשון לא מוזכר ע"ג המצבה, חרף העובדה שהוא ירש ממנו את שם "מונקאטש". האם כך מקובל בסיטואציות מקבילות?מחולת המחנים כתב:מצבתו של ר' ברוך בבית העלמין "סגולה" בפתח תקוה.
אב בחכמה כתב:בחתונת בנו האדמו"ר מדינוב שליט"א
הא לחמא עניא כתב:הוא השתתף בחתונות של הבנים שלו???
אב בחכמה כתב:ישנם כמה הקלטות מהאדמו"ר בהדלקת נרות חנוכה וכן קיימת הקלטה מסליחות בבית מדרשו בפ"ת בנוסח מונקץ הידועה, מי שיש לו לו זאת בבקשה אם יוכל להעלות את זה כאן לזיכוי הרבים
מיללער כתב:הא לחמא עניא כתב:הוא השתתף בחתונות של הבנים שלו???
ותמונה אינכם רואים, זולתי קול?
הוד_והדר כתב:אב בחכמה כתב:ישנם כמה הקלטות מהאדמו"ר בהדלקת נרות חנוכה וכן קיימת הקלטה מסליחות בבית מדרשו בפ"ת בנוסח מונקץ הידועה, מי שיש לו לו זאת בבקשה אם יוכל להעלות את זה כאן לזיכוי הרבים
אין נוסח מונקץ
יש נוסח מונקאטש
בני ברקי כתב:בתמונות של חתונות ילדיו (האדמור שליט"א ואחיו) הוא כבר נראה מבוגר, מתי חל השינוי בהשקפתו?
האם הלך עם שטריימל עד סוף ימיו?
איש_ספר כתב:כשכנו של הרב אונגר זצ"ל, אמנם כילד, קשה לי להאמין שהרב שהיה איש אציל נפש "התפרץ" ועוד ברבים, על יהודי שכל חטאו שביקש להיות, איך נאמר, "מתקדם" קצת.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים