חד וחלק כתב:אבל אם להיות מציאותיים, כיום קשה לומר שלא נמצא בהמות להקרבה. אם לא יהיה בארץ יהיה בעולם, ואנו נטיס עם קונקורד את הכבש השלם והמובחר מכל נקודה תוך שעתיים.
בן מלך כתב:חד וחלק כתב:אבל אם להיות מציאותיים, כיום קשה לומר שלא נמצא בהמות להקרבה. אם לא יהיה בארץ יהיה בעולם, ואנו נטיס עם קונקורד את הכבש השלם והמובחר מכל נקודה תוך שעתיים.
אינני בקי בכך, אבל נראה לי שבכל העולם שיטת הסימון היא ע"י עשיית מום.
יאיר כתב:בן מלך כתב:חד וחלק כתב:אבל אם להיות מציאותיים, כיום קשה לומר שלא נמצא בהמות להקרבה. אם לא יהיה בארץ יהיה בעולם, ואנו נטיס עם קונקורד את הכבש השלם והמובחר מכל נקודה תוך שעתיים.
אינני בקי בכך, אבל נראה לי שבכל העולם שיטת הסימון היא ע"י עשיית מום.
בכל אופן ברור שיש מקומות (נידחים או לא) ששם אפשר יהיה למצוא בהמות ללא סימון..
אוצר החכמה כתב:מי אמר מסתבר שהיה בשכנותם בעבר הירדן במקומות שלא כבשו עולי בבל עדרי צאן של גויים .
שמח תשמח כתב:אוצר החכמה כתב:מי אמר מסתבר שהיה בשכנותם בעבר הירדן במקומות שלא כבשו עולי בבל עדרי צאן של גויים .
בזמנם היה רק בעבר הירדן, כיום כל העולם כולו פרוס לפנינו, וגם מעבר הירדן יקח לעדר להגיע תוך מספר ימים ולא תוך מספר שעות.
איסתרא בלגינא כתב:שמח תשמח כתב:אוצר החכמה כתב:מי אמר מסתבר שהיה בשכנותם בעבר הירדן במקומות שלא כבשו עולי בבל עדרי צאן של גויים .
בזמנם היה רק בעבר הירדן, כיום כל העולם כולו פרוס לפנינו, וגם מעבר הירדן יקח לעדר להגיע תוך מספר ימים ולא תוך מספר שעות.
עבר הירדן? המדובר כאן הוא על זמן הגמרא,
אשר היו מצויים כל הזמן בין הגויים
וגם בא"י היו ביניהם גויים ומינים ממינים שונים
אוצר החכמה כתב:לא נראה לי שזה משנה הרבה ויתכן שהיום עם חוקי הוטרינריה והבירוקרטיה ייקח יותר זמן מאשר בזמנם.
ומה צריך כל יום רק שני תמידים ולא כפלים כיוצאי מצרים
וזה היה גם בזמנם
ועיקר העניין לענ"ד הוא שמעיד בעצמו שמצפה לגאולה ולכן שומר עדרו שיהיה ראוי להקריב ממנו כמו שהיה עושה אם היה ביהמ"ק קיים
אוצר החכמה כתב:מי אמר שהגמרא בבכורות מדברת דווקא סמוך לפסח?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 128 אורחים