דרומי כתב:מסוג השאלות שלא מעיזים לשאול... אבל באמת תורה היא וללמוד אני צריך.
הזכרתני שאלה דומה שתמיד אני מתקשה בה בנסיון העקידה, לכאורה מה מפליאים את מעלת אברהם אבינו בזה שהיה מוכן למסירות נפש ולעקוד את יצחק בנו וכו'. הרי הקב"ה לא אמר לו אלא 'העלהו', ובכלל לא אמר לו לשחטו (כדברי רש"י בסיום הענין). ואם כן, איך יתכן שאברהם הולך לשחוט את בנו בלי לבדוק טוב טוב מה בדיוק הקב"ה אמר לו? לכאורה נדמה הדבר בעינינו המגושמות כרשלנות וחוסר אחריות.
בווודאי יש ביאור פשוט לקושיות פשוטות כמו אלו.
דרומי כתב:מסוג השאלות שלא מעיזים לשאול... אבל באמת תורה היא וללמוד אני צריך.
הזכרתני שאלה דומה שתמיד אני מתקשה בה בנסיון העקידה, לכאורה מה מפליאים את מעלת אברהם אבינו בזה שהיה מוכן למסירות נפש ולעקוד את יצחק בנו וכו'. הרי הקב"ה לא אמר לו אלא 'העלהו', ובכלל לא אמר לו לשחטו (כדברי רש"י בסיום הענין). ואם כן, איך יתכן שאברהם הולך לשחוט את בנו בלי לבדוק טוב טוב מה בדיוק הקב"ה אמר לו? לכאורה נדמה הדבר בעינינו המגושמות כרשלנות וחוסר אחריות.
בווודאי יש ביאור פשוט לקושיות פשוטות כמו אלו.
טברייני כתב:שמעתי שאלה וטרם קיבלתי עליה תשובה ברורה.
ואשמח לשמוע חוות דעת הלומדים שליט"א.
רחל אמנו וויתרה על יעקב ונתנה הסימנים ללאה אחותה, ומקובלנו שזכות גדולה היא לה וכו'.
ולכאורה אין זה חסד כי אם גזל.
משל למה הדבר דומה:
יהודי מוכר בחנות אלקטרוניקה, מגיע אליו סוכן של חברת פלאפונים כושלת, ומספר לו שאם אינו מצליח למכור עד סוף השבוע עשרה מכשירים הרי שיפטרו אותו מהעבודה. המוכר נכמרו רחמיו על הסוכן, וכשהגיע לפניו שני בני זוג לרכוש מכשירי פלאפון הוא משכנע אותם לרכוש את מכשירי החברה הנ"ל. אך הם מתעקשים על דגם מסויים. המכור נוטל את המכשירים שביקשו אורז אותם בקופסא כותב עליהם את פרטי בני הזוג ולסיום עוטף את האריזה בסרט ירוק, 'עד סוף שבוע יגיע אליכם המשלוח' מבטיח המוכר.
בלילה ההוא נדדה שנת המוכר ורחמיו על הסוכן גברו, יצא מביתו וחזר אל חנותו, נטל שני מכשירים מחברתו של הסוכן פתח את המשלוח של בני הזוג הוציא את המכשירים שבחרו וטמן את מכשירי החברה הכושלת שב וסגר ועטף בסרט הירוק.
האם המוכר נקרא 'בעל חסד' או 'גזלן'?
עוסק כתב:וודאי שבמשל המוכר הוא גזלן, אבל לא הסברת מה הקשר לרחל אימנו? - הסיכום היה שרחל תינשא ליעקב ואף קבעו ביניהם סימנים, ברגע האחרון לבן ברמאותו מסר את לאה, ורחל בצניעותה וצידקותה מסרה את הסימנים הנסתרים ללאה. האם זה לא חסד שאין כדוגמתו?
דרומי כתב:מסוג השאלות שלא מעיזים לשאול... אבל באמת תורה היא וללמוד אני צריך.
הזכרתני שאלה דומה שתמיד אני מתקשה בה בנסיון העקידה, לכאורה מה מפליאים את מעלת אברהם אבינו בזה שהיה מוכן למסירות נפש ולעקוד את יצחק בנו וכו'. הרי הקב"ה לא אמר לו אלא 'העלהו', ובכלל לא אמר לו לשחטו (כדברי רש"י בסיום הענין). ואם כן, איך יתכן שאברהם הולך לשחוט את בנו בלי לבדוק טוב טוב מה בדיוק הקב"ה אמר לו? לכאורה נדמה הדבר בעינינו המגושמות כרשלנות וחוסר אחריות.
בווודאי יש ביאור פשוט לקושיות פשוטות כמו אלו.
מה שנכון נכון כתב:אם ירצה לריב עם לבן ולגרש את לאה יוכל גם אח"כ.
סגי נהור כתב:מה שנכון נכון כתב:אם ירצה לריב עם לבן ולגרש את לאה יוכל גם אח"כ.
יש לזכור שבמקרה כזה יעקב יהיה "גרוש + 1"...
עזריאל ברגר כתב:עוסק כתב:וודאי שבמשל המוכר הוא גזלן, אבל לא הסברת מה הקשר לרחל אימנו? - הסיכום היה שרחל תינשא ליעקב ואף קבעו ביניהם סימנים, ברגע האחרון לבן ברמאותו מסר את לאה, ורחל בצניעותה וצידקותה מסרה את הסימנים הנסתרים ללאה. האם זה לא חסד שאין כדוגמתו?
חסד כלפי לאה.
בעייתי כלפי יעקב!
אא"כ כתירוצו של הרב סגי נהור וכיו"ב.
עושה חדשות כתב:צע"ג בענין מסירת הסימנים, דאם נתן לה יעקב סימנים כדי שלא יחליפנה לבן, איך גילתה לאחותה והפרה הבטחתה, ואם ע"פ דין מחוייבת כן כדי שלא תיכלם אחותה, הרי יעקב לא היה סבור כן דהרי נתן לה סימנים בדיוק בשביל התרחיש הזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים