תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת תענית פרק ד
ר' עקיבה כד הוה חמי בר כוזבה הוה אמר דין הוא מלכא משיחא א"ל ר' יוחנן בן תורתא עקיבה יעלו עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא יבא.
וכן הוא באיכה רבה ב ד.
בסופו של דבר רבי יוחנן בן תורתא צדק ולא רבי עקיבא. הכיצד?
נראה שהרמב"ם לא החשיב מאד את דעתו של רחב"ת בויכוח זה, אע"פ שהוא זה שצדק. ואף ד"ז צ"ע.
רמב"ם הלכות מלכים פרק יא
שהרי רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך, והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות
רמב"ם הלכות תעניות פרק ה
ונלכדה עיר גדולה וביתר שמה והיו בה אלפים ורבבות מישראל והיה להם מלך גדול ודימו כל ישראל וגדולי החכמים שהוא המלך המשיח, ונפל ביד גוים ונהרגו כולם והיתה צרה גדולה כמו חורבן המקדש,