ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
טייפיסט
הודעות: 3
הצטרף: ב' ינואר 24, 2011 3:27 pm

ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי טייפיסט » ב' יוני 06, 2011 6:03 am

כבר זמן מה אני תמה מדוע לא נכתבה אשכול מיוחד לאיש הזה, אולי שם ארוה צמאוני בבילוגרופי של האיש הפלא הזה,
מדובר באיש שלפי ידיעתי נדפס מאתו שני ספרים ונמצאים באוצר,
הא' הוא מנחת יהודה על עניני התנהגות האדם חלק ראשון על עניני מוסר אמת ואמונה ועוד,
חלק ב' האיך להעלות זכרונו של האדם שלא ישכח כלום ממה שראה או שמע מעודו ונותן שם עצות פסיכלוגים מתובל בדברי חז"ל ומעשיות הצדיקים,
ועוד ספר בשם בחינת החכמה שמזה יש רק החלק הג' באוצר,
חייו הפרטים מעוטף בערפל, לא נמצא כמעט בספרים אודותיו,
דבר אחד ידוע שדר בירושלים,
כמדומני שנמצא כאן תלמידי חכמים ובקיאי בקורות הדורות, אולי הם יכתבו ההמשך.

בר ששת
הודעות: 668
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:01 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי בר ששת » ב' יוני 06, 2011 4:20 pm

אכן מרתק, וולם נראה שגם המו"ל הרב פרלייגר מאשדוד, לא ידע להוסיף פרטים על המחבר.

הספרים עצמם, באיזהו מקומן נראים כפסבדו-פסיכולוגיים, הבאים לחלק את המין האנושי לבעלי מרה שחורה, ירוקה, צהובה, ושאר צבעי הקשת. דבר שאין לו מקור מציאותי עכשווי וזה באנדרסטייטמנט...

דראל
הודעות: 698
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי דראל » ב' יוני 06, 2011 5:23 pm

בר ששת כתב:אכן מרתק, וולם נראה שגם המו"ל הרב פרלייגר מאשדוד, לא ידע להוסיף פרטים על המחבר.

הספרים עצמם, באיזהו מקומן נראים כפסבדו-פסיכולוגיים, הבאים לחלק את המין האנושי לבעלי מרה שחורה, ירוקה, צהובה, ושאר צבעי הקשת. דבר שאין לו מקור מציאותי עכשווי וזה באנדרסטייטמנט...


את החלוקה לנוזלים בצבעים שונים בגוף האדם (דם, מרה שחורה, מרה צהובה וליחה) והשפעתם על מחלות פיזיות או נפשיות התחיל הרופא הנודע היפוקרטס. תפיסה זו הושרשה בימי הביניים והיתה קיימת גם אצל חכמינו.
אינני יודע מיהו המחבר, אך כמדומני שבתקופתו כבר השתחררו מתפיסה זו.

גוראריה
הודעות: 1545
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי גוראריה » ב' יוני 06, 2011 5:57 pm

דראל כתב:
בר ששת כתב:אכן מרתק, וולם נראה שגם המו"ל הרב פרלייגר מאשדוד, לא ידע להוסיף פרטים על המחבר.

הספרים עצמם, באיזהו מקומן נראים כפסבדו-פסיכולוגיים, הבאים לחלק את המין האנושי לבעלי מרה שחורה, ירוקה, צהובה, ושאר צבעי הקשת. דבר שאין לו מקור מציאותי עכשווי וזה באנדרסטייטמנט...


את החלוקה לנוזלים בצבעים שונים בגוף האדם (דם, מרה שחורה, מרה צהובה וליחה) והשפעתם על מחלות פיזיות או נפשיות התחיל הרופא הנודע היפוקרטס. תפיסה זו הושרשה בימי הביניים והיתה קיימת גם אצל חכמינו.
אינני יודע מיהו המחבר, אך כמדומני שבתקופתו כבר השתחררו מתפיסה זו.

והרפואה הסינית הפופולארית כל כך די חוזרת לזה.
טיפוסי אדמה, רוח, אש, מים וברזל...

טייפיסט
הודעות: 3
הצטרף: ב' ינואר 24, 2011 3:27 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי טייפיסט » ג' יוני 07, 2011 5:52 am

דראל כתב:את החלוקה לנוזלים בצבעים שונים בגוף האדם (דם, מרה שחורה, מרה צהובה וליחה) והשפעתם על מחלות פיזיות או נפשיות התחיל הרופא הנודע היפוקרטס. תפיסה זו הושרשה בימי הביניים והיתה קיימת גם אצל חכמינו.
אינני יודע מיהו המחבר, אך כמדומני שבתקופתו כבר השתחררו מתפיסה זו.

חלוקה זו כתב ג"כ הגאון ר' יעקב עמדין במגדל עוז שלו וכנראה נמשך אחריו המחבר הזה והעתיקו כמעט בלשונו.

ואולם דבר זה שיש טבעיים שונים זה דבר מקובל גם כהיום, אלא בסיבות שונות וכו',
וכל פסיכלוג סותר את השיטה המקובלת הקודמות.

דראל
הודעות: 698
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי דראל » ג' יוני 07, 2011 9:41 am

שני הכותבים מעלי מנסים להסביר שהתפיסות שהיו קיימות אצל המדענים בימי הביניים, הן בצורה כזו או אחרת נכונות, ולכן אין לזלזל בחכמים שהיו באותה תקופה ואישרו את הנ"ל.
אלא שבדיוק כשם שאין לנסות להוכיח את נכונות תיאוריית הגלגלים (אע"פ שיש צורך להבינה), כדי להוכיח שהרמב"ם היה חכם, כך אין לנסות להחיות תיאוריות שכבר הוכח מעל לכל ספק שאינן נכונות.
נראה לי שלמותר לציין את העובדה שאין לו לחכם אלא את המחקרים בימיו, וכפי שציין זאת הרמב"ם עצמו במו"נ.

טייפיסט
הודעות: 3
הצטרף: ב' ינואר 24, 2011 3:27 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי טייפיסט » ב' יוני 13, 2011 6:48 am

לא כן!
כונתי, שכמו שהתפיסה שהי' בימיהם הוכחה ללא נכון, כן התפיסה הקיימת כהיום תוכח בעתיד ללא נכון,

מיימוני
הודעות: 27
הצטרף: א' אוגוסט 28, 2011 5:13 am

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי מיימוני » א' ספטמבר 25, 2011 3:06 pm

המדע היא לא קודש קדשים, כל מי שהתעסק קצת במחקרים לעומק מצא שם אינטרסים שונים ולפעמים שוחד וכדו׳. אבל דווקא בענין.
הזה נראה לי (לפי חיפוש שטחי) שמעולם לא סתרו החוקרים גישה זו של ארבעת המזגים רק הלכו אחרי גישות חדשניות, אני שמעתי
פעם מפסיכולוג שאמר שגישת ארבעת המזגים נשמע לו מאד אמיתי אבל חסר לו החומר השלם כדי שיוכל לעבוד עם זה הלכה למעשה.

בר ששת
הודעות: 668
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:01 pm

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי בר ששת » ב' ספטמבר 26, 2011 2:15 pm

מיימוני כתב:המדע היא לא קודש קדשים, כל מי שהתעסק קצת במחקרים לעומק מצא שם אינטרסים שונים ולפעמים שוחד וכדו׳. אבל דווקא בענין.
הזה נראה לי (לפי חיפוש שטחי) שמעולם לא סתרו החוקרים גישה זו של ארבעת המזגים רק הלכו אחרי גישות חדשניות, אני שמעתי
פעם מפסיכולוג שאמר שגישת ארבעת המזגים נשמע לו מאד אמיתי אבל חסר לו החומר השלם כדי שיוכל לעבוד עם זה הלכה למעשה.


אם כל הכבוד, הויכוח כאן הופך עקר. מומלץ לעיין בספר ולראות את החלוקה הברורה שעושה המחבר, ואשר על פיה הוא מתווה דרכי רפואה, והמלצות תזונה. הוא רואה בליחה ובמרה חזות כל האדם.
בשום אופן לא הייתי משווה זאת לפסיכולוגים או לקוראי-כף-יד, שמחלקים חלוקה דיכוטמית של ארבעה מזגי אדם. סימון 'ארמ"ע' משמש אותם רק כמקור לשאלת הלשון שהם עושים. גם הם מרבים לדבר על שילובים, על אדם שיסוד האש-אדמה, או על יסוד מים-רוח. בקיצור, לא קשור לענייננו.

מיימוני
הודעות: 27
הצטרף: א' אוגוסט 28, 2011 5:13 am

Re: ר' יהודה בן ר' צבי סטריזאווער - מי יודע

הודעהעל ידי מיימוני » ב' ספטמבר 26, 2011 3:27 pm

וכן נהגו הרופאים פעם וכמדומני שגישה זו (גם ברפואת הגוף) מעולם לא הופרך ע״י המדע רק ׳נשכח׳.

קלונימוס הזקן
הודעות: 946
הצטרף: ג' דצמבר 28, 2010 7:22 pm

הודעה 500 - בר ששת מזל טוב: כה לחי

הודעהעל ידי קלונימוס הזקן » ב' דצמבר 19, 2011 2:58 pm

בר ששת כתב:
מיימוני כתב:המדע היא לא קודש קדשים, כל מי שהתעסק קצת במחקרים לעומק מצא שם אינטרסים שונים ולפעמים שוחד וכדו׳. אבל דווקא בענין.
הזה נראה לי (לפי חיפוש שטחי) שמעולם לא סתרו החוקרים גישה זו של ארבעת המזגים רק הלכו אחרי גישות חדשניות, אני שמעתי
פעם מפסיכולוג שאמר שגישת ארבעת המזגים נשמע לו מאד אמיתי אבל חסר לו החומר השלם כדי שיוכל לעבוד עם זה הלכה למעשה.


אם כל הכבוד, הויכוח כאן הופך עקר. מומלץ לעיין בספר ולראות את החלוקה הברורה שעושה המחבר, ואשר על פיה הוא מתווה דרכי רפואה, והמלצות תזונה. הוא רואה בליחה ובמרה חזות כל האדם.
בשום אופן לא הייתי משווה זאת לפסיכולוגים או לקוראי-כף-יד, שמחלקים חלוקה דיכוטמית של ארבעה מזגי אדם. סימון 'ארמ"ע' משמש אותם רק כמקור לשאלת הלשון שהם עושים. גם הם מרבים לדבר על שילובים, על אדם שיסוד האש-אדמה, או על יסוד מים-רוח. בקיצור, לא קשור לענייננו.


חזור אל “משפחות סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 10 אורחים