לה"ו
חכם ונעלה / לשם ולתהלה, אלופי ומיודעי / גבירי ושועי
מרוב כל אשר כתבתי ושניתי ושלשתי / האמת לפני חכמתך הגדתי, כי עד היום לא ראיתי תשובה / מעוטה כן מרובה, ועתה בראותי איש עתי מהלך דרך שם / יהיה בעיני כאשום אשם, אם לא אוסיף לדבר מלין / ואתך משוגתי תלין, ואפן כה וכה ולא אמצא ארוחה / ואומר קח נא את ברכתי השלוחה, ואף כי אין בה דעת ומזמה / לא תבונה ולא חכמה / ויהי מה / בדקינן בשמא / ברכות שמה, לתינוק בן יומו / יונק משדי אמו, יש בו די / כי עד פה אני כדאי / זו מנת מדי, ומאן דלביש מדה / ילבש מדה.
כנפש אני יהודה ונפשך בברכך / יברכך - יאר ישא, תדושן ברצון / הנזכר בן שושאן
עדיאל ברויאר כתב:האם יש קשר למאמר הבא? (אינו לפניי)
א' חבצלת, "ברכות הנהנין לרבי יהודה בן שושן", מוריה, שנה יב, ז-ט (תשמ"ג), עמ' לט-סו
ואולי גם:
גולדמינץ, אברהם יעקב
תשובות הקדמונים מכת"י עם הערות רבי יהודה שושן, מעתיק ועורך כת"י שו"ת זכרון יהודה לר"י בן הרא"ש
ישורון טו (תשסה) לא-לח
(וממילא גם במבוא לשו"ת זכרון יהודה הוצ' מכון שלמה אומן-מכון י-ם)
שבע כתב:מוזכר רבות בס' מנות הלוי לר"ש אלקבץ
ארזי הלבנון כתב:שנות חייו ידועות?
ישראל אליהו כתב:הב"י מזכירו באו"ח קס"ח. [היה שם ויכוח רציני בביהמ"ד שבספרד בפשט דברי הרמב"ם].
וכמו שנזכר, הוא היה תלמיד ר"י בן הרא"ש, והעתיק תשובותיו. וראה גם בנספחים לשו"ת זכרון יהודה הנ"ל, שאפשר שהוסיף מדיליה דברים בתוך שו"ת הר"י בן הרא"ש.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים