בתנחומא ויגש יא. ''א"ל הקב"ה ליהודה אין לך בנים עד עכשיו ואין אתה יודע צער בנים... תשא אשה ותקבור את בניך ותדע צער בנים..."
צ"ב, שנענש הרבה יותר ממה שעשה, שהוא ציער על בן אחד, ונענש בב' בנים. ואי"ז מידה כנגד מידה.
שייף נפיק כתב:בתנחומא ויגש יא. ''א"ל הקב"ה ליהודה אין לך בנים עד עכשיו ואין אתה יודע צער בנים... תשא אשה ותקבור את בניך ותדע צער בנים..."
צ"ב, שנענש הרבה יותר ממה שעשה, שהוא ציער על בן אחד, ונענש בב' בנים. ואי"ז מידה כנגד מידה.
לייטנר כתב:שייף נפיק כתב:בתנחומא ויגש יא. ''א"ל הקב"ה ליהודה אין לך בנים עד עכשיו ואין אתה יודע צער בנים... תשא אשה ותקבור את בניך ותדע צער בנים..."
צ"ב, שנענש הרבה יותר ממה שעשה, שהוא ציער על בן אחד, ונענש בב' בנים. ואי"ז מידה כנגד מידה.
מה גם שעיקר הסיפור בפרק לח אירע קודם מכירת יוסף...
אבן עזרא בראשית פרק לח פסוק א
ויהי בעת ההוא אין זה העת כאשר נמכר יוסף, רק קודם המכרו. וכמוהו... ולמה הזכיר הכתוב זאת הפרשה במקום הזה? והיה ראוי להיות אחר והמדנים מכרו אותו פרשת ויוסף הורד מצרימה, להפריש בין מעשה יוסף בדבר אשת אדוניו, למעשה אחיו. והוצרכתי לפי' הזה, בעבור שאין מיום שנמכר יוסף עד יום רדת אבותינו במצרים רק כ"ב שנה. והנה נולד אונן שהוא שני לבני יהודה, וגדל עד שהיה לו זרע, וזה לא ימצא פחות מי"ב שנה, ועוד וירבו הימים, גם הרתה תמר והולידה פרץ והוא בא אל מצרים ויש לו שני בנים.
רש"י בראשית פרק לח פסוק א
ויהי בעת ההוא - למה נסמכה פרשה זו לכאן, והפסיק בפרשתו של יוסף, ללמד שהורידוהו אחיו מגדולתו כשראו בצרת אביהם, אמרו אתה אמרת למכרו, אלו אמרת להשיבו היינו שומעים לך:
אני מתנצל, לא התכוונתי לגרור את האשכול לדיון על פשט (שהאריכו בו כה רבות, אפילו כאן בפורום).
עכ"פ, התנחומא מיישר קו עם דברי חז"ל במקומות אחרים.
עמרם כתב:ליטנר כתבאני מתנצל, לא התכוונתי לגרור את האשכול לדיון על פשט (שהאריכו בו כה רבות, אפילו כאן בפורום).
עכ"פ, התנחומא מיישר קו עם דברי חז"ל במקומות אחרים.
גם אחרי שמסכימים שיש דרך של פשט דלא כחז"ל, זה לא אומר שבדרך זו הקובע הוא ליטנר או כל צורב בן זמננו לאחר שלוש דקות מחשבה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים