אכן שמעתי מזקן אחד שאמר המנהג אשר ליחידים שאין אוכלין בשר ושותין יין בב' ובה' הוא, מפני שב"ד של מעלה יושבין ודנין דיני נפשות, סימן לדבר, מה שאמרו בסוף מפנין דאין מקיזין דם בב' וה', רק למי שיש לו זכות אבות, א"כ יפה הוא המנהג שלהם, שבלילה לפני ב' אוכלין, שהרי אין דנין דיני נפשות בלילה אף למעלה, אבל ביום הדין עצמו, ואף בלילה שאחר יום ב' אין אוכלין, לפי שאמרו (ד"נ) שהתחילו גומרין אף בלילה, וא"כ יש שתופסין כל שני הטעמים הללו, ואין אוכלין בשר ולא שותין יין בכל שתי הלילות, ואין למחות בהן, היכא שהן בריאין, ויכולין לעמוד בה בבריאות הגוף, אבל לנשים יולדות יש למחות בהן, אם נוגע קצת בבריאות הגוף לה או לילד, והבעל פשיטא שיכול למחות, וכל זה היכא שאין מתענין בהן, אבל היכא שמתענין בהן תענית גמור, ראוי למאן דאפשר שלא יאכל בשר וישתה יין לפני התענית, וגם לאחר התענית, וכן מ"כ בענייני תשובה, שראוי לעשות כן...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 175 אורחים