ראיתי דבר מעניין, אשמח להקבלות והשלמות, (ומה בנוגע ליוכ"פ).
וצ"ב.רבינו בחיי כתב:ולא הזכיר כאן בשבת "והקרבתם" ולא "תקריבו", שלא הקריבו קרבן מוסף במדבר, כי לא נצטוו עד עתה
עושה חדשות כתב:האם מישהו יכול לבדוק בס' "כמוצא שלל רב" מה הוא מביא ע"ז? (שמעתי שיש שם משהו, ואינו תח"י).
בקרו טלה כתב:עושה חדשות כתב:האם מישהו יכול לבדוק בס' "כמוצא שלל רב" מה הוא מביא ע"ז? (שמעתי שיש שם משהו, ואינו תח"י).
הוא מביא את הנ"ל בשם ר' אביגדור כ"ץ מבעלי התוספות כת"י שלא נדפס
דרומי כתב:לחידודא יש להעיר שגם בזמן הזה יש הבדל ניכר בין כל המוספים להמוסף דשבת, והוא בקריאת התורה - שאין קוראים המוסף דשבת בכל שבת (אלא א"כ חל ר"ח בשבת), בשונה משאר המוספין שקוראים בזמנם. ואולי לפי דברי ריה"ח זה מוטעם יותר (הטעם הפשוט הוא כי יש רק שני פסוקים בפרשה).
דרומי כתב:מה שהזכיר הרב עושה חדשות (בשם ה'עולם') שמוסף שבת הוא כעין הכפלה על התמיד, ולכן לא נאמר בו לשון עשייה מיוחדת כי בא בהמשך ישיר להתמיד -
יש להביא לזה כעין אסמכתא מלשון הרמב"ם במנין המצוות שבתחילת הל' תמידין ומוספין שכתב שם:
א) להקריב שני כבשים בכל יום עולות ...
ח) להוסיף שני כבשים עולות בשבת.
.. י) מוסף ראשי חדשים יא) מוסף הפסח וכו'.
שלגבי שבת לא כתב בקיצור "מוסף שבת" כמו שכתב לגבי ר"ח ופסח וכו' - אלא כתב "להוסיף שני כבשים עולות", והיינו, שבנוסף לשני הכבשים של התמיד מוסיפים עוד שנים ואין זה כ"כ חידוש ו'מוסף' נפרד (משא"כ בר"ח וכו' שמוסיפים עוד סוגים - פרים ואילים ושעירים).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים