שייף נפיק כתב:מה פשר הגירסא ''כמה ימים''
וכי היו כמה ימי תפילות של ערב ראש חודש?
משולש כתב:שייף נפיק כתב:מה פשר הגירסא ''כמה ימים''
וכי היו כמה ימי תפילות של ערב ראש חודש?
הגירסא המקורית: "עשרת הימים" (זו סליחה למנחה של יום כיפור, באשכנז בוודאי, ומסתמא גם בפולין וליטא והונגריה).
כדי לא להיות "דובר שקרים" שינו כמה שינויים לא ראי זה כראי זה. (וכן שינו ב"זכר פר ושעיר פנימי וחיצון" שהם קרבנות מיוחדים ליום כיפור בלבד, ואין עוד שעיר פנימי חוץ מיום כיפור כמדומני. ומשום מה ברוב מקומות אומרים את הנוסח המוטעה).
שייף נפיק כתב:יפה מאוד!
הא מנא לך?
משולש כתב:שייף נפיק כתב:מה פשר הגירסא ''כמה ימים''
וכי היו כמה ימי תפילות של ערב ראש חודש?
הגירסא המקורית: "עשרת הימים" (זו סליחה למנחה של יום כיפור, באשכנז בוודאי, ומסתמא גם בפולין וליטא והונגריה).
כדי לא להיות "דובר שקרים" שינו כמה שינויים לא ראי זה כראי זה. (וכן שינו ב"זכר פר ושעיר פנימי וחיצון" שהם קרבנות מיוחדים ליום כיפור בלבד, ואין עוד שעיר פנימי חוץ מיום כיפור כמדומני. ומשום מה ברוב מקומות אומרים את הנוסח המוטעה).
שייף נפיק כתב:יפה מאוד!
הא מנא לך?
והאם גם 'בת עמי לא תחשה' הוא במקורו ליום כפור? אם כן מובן מאוד הזכרת ''כאיש לקח מלא חופניו קטורת סמים דקה'' וגם ''עבודת משרתים באי היכל חדר בחדר''
ולמה נעלמו תפילות אלו מיום כפור?
שבטיישראל כתב:עצם השם "יום כיפור קטן" לסדר סליחות זו הנאמר בתפילת מנחה בער"ח נעוץ בזה שמקורן של סליחות אלו הם בתפילת מנחה ביוה"כ.
משולש כתב:שבטיישראל כתב:עצם השם "יום כיפור קטן" לסדר סליחות זו הנאמר בתפילת מנחה בער"ח נעוץ בזה שמקורן של סליחות אלו הם בתפילת מנחה ביוה"כ.
יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא.
ביום כיפור קטן אומרים כחמש פעמים ויעבור, ובמנחה של יום כיפור גדול (וכן בשחרית ומוסף) כלום?
ראוי לכל הפחות לאלו שמקפידים לומר "יוכ"ק" שיאמרו גם "יוכ"ג" (יום כיפור גדול), הלא כן?
דרומי כתב:יתכן בפשטות שקיצרו במנחה כדי לשמור כח לנעילה... ויש כעין זה בספרים.
משולש כתב:וכן שינו ב"זכר פר פנים ושעיר פנימי וחיצון" שהם קרבנות מיוחדים ליום כיפור בלבד, ואין עוד שעיר פנימי חוץ מיום כיפור כמדומני.
שבטיישראל כתב:משולש כתב:שבטיישראל כתב:עצם השם "יום כיפור קטן" לסדר סליחות זו הנאמר בתפילת מנחה בער"ח נעוץ בזה שמקורן של סליחות אלו הם בתפילת מנחה ביוה"כ.
יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא.
ביום כיפור קטן אומרים כחמש פעמים ויעבור, ובמנחה של יום כיפור גדול (וכן בשחרית ומוסף) כלום?
ראוי לכל הפחות לאלו שמקפידים לומר "יוכ"ק" שיאמרו גם "יוכ"ג" (יום כיפור גדול), הלא כן?
הטענות על השמטת הסליחות ידועות מאז, אך מה לעשות שכן כבר נתפשט המנהג לפני רבות בשנים.
דווקא טענה זו אינו טענה.
טרם ענית לשאלתי איפה מצאת נוסח שונה להקטע "זכר פר פנים ושעיר פנימי וחיצון".
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים