אוהב עמו כתב:לא פירטתי בשאלה שכמובן הבעיה היא שהאישה באה לטבול ברכבה וכך היא חוזרת לביתה, תוך חילול שבת וחג.
ההוראה הפשוטה היא לכל אותם חילוניות היא לטבול ביום ז' מבעוד יום ולא לבוא לביתם עד חשיכה או כמעט חשיכה וסומכים על דעת ר"ת שבכה"ג יכולה לטבול מבעוד יום ביום ז'.
איני יודע מי קבע את הכללים אך כך המנהג במקוואות שנוהגות על לפי הרבניות.
מיללער כתב:מבחינה סקרנית, מה ההיגיון בזה שמחללים שבת ויו"ט רח"ל ומקפידים על טהרת המשפחה?
עזריאל ברגר כתב:הואיל ויום א דאורייתא ויום ב דרבנן,
והואיל וכמעט א"א למצוא איסור דאורייתא בנסיעה ברכב ביו"ט (שהרי הבערת אש חדשה לפי הרבה פוסקים לא נאסרה מדאורייתא, ואיסור בונה הותר לאוכל נפש לפי חלק מרבותינו, וגם מכה בפטיש יש מקום להתירו עכ"פ מדאורייתא),
לכן נלפענ"ד שיפתחו את המקווה מאוחר כבמוצש"ק, והוא רחום יכפר וכו'.
עקביה כתב:אני לא מבין את כל הנושא. מה הבעיה לדחות את הטבילה למוצאי שבת/חג/ ב' ימי ר"ה?
אוהב עמו כתב:עקביה כתב:אני לא מבין את כל הנושא. מה הבעיה לדחות את הטבילה למוצאי שבת/חג/ ב' ימי ר"ה?
וכי לילה נוסף שתהיה עם בעלה באיסור היא מילתא זוטרתא בעיניך?
עקביה כתב:אני לא מבין את כל הנושא. מה הבעיה לדחות את הטבילה למוצאי שבת/חג/ ב' ימי ר"ה?
יבנה כתב:עקביה כתב:אני לא מבין את כל הנושא. מה הבעיה לדחות את הטבילה למוצאי שבת/חג/ ב' ימי ר"ה?
איך תסביר לה שלמרות שהמקוה פתוחה לכולן, בשבילה זה סגור כיון שהיא לא דתיה, ושהיא צריכה לחכות עוד יום?
עקביה כתב:יבנה כתב:עקביה כתב:אני לא מבין את כל הנושא. מה הבעיה לדחות את הטבילה למוצאי שבת/חג/ ב' ימי ר"ה?
איך תסביר לה שלמרות שהמקוה פתוחה לכולן, בשבילה זה סגור כיון שהיא לא דתיה, ושהיא צריכה לחכות עוד יום?
מה הקושי? אפשר לומר לה בפשטות שהמקווה אמנם פתוח תמיד, אבל להגיע אליו ברכב בשבת וחג זו בעיה, ולכן עדיף לדחות את הטבילה למוצאי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים