עזריאל ברגר כתב:כמה עלתה ביצה בזמן בית שני?
(מצאתי גמרא שנותנת השערה למחיר)
ערכין כז,א - בין פרוטה ל4 פרוטות.
עזריאל ברגר כתב:כמה עלתה ביצה בזמן בית שני?
(מצאתי גמרא שנותנת השערה למחיר)
קראקובער כתב:איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?
קראקובער כתב:בוילון מדובר לפני שנטמא והנושא הוא מתי זה נקרא ראוי לטומאת מדרס בכל אופן החידה באופן שאין שום שינוי בגוף החפץ.
קראקובער כתב:איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?
א. בגד מנוגע שצבעו.
ב. בטומאת אבנים שעשאן כירה - אפשר להוסיף אבן אחרת או להסירה וזה ישנה את טומאתה של האבן הקיימת, אבל זה סוג של שבירה.
ג. דברים שמשנים את הדין למפרע, כגון שחשב על המת להוציאו בפתח אחר.
אבל מסתמא לא לאלו התכוונת...
שברי לוחות כתב:קראקובער כתב:בוילון מדובר לפני שנטמא והנושא הוא מתי זה נקרא ראוי לטומאת מדרס בכל אופן החידה באופן שאין שום שינוי בגוף החפץ.
במדרס שעשאו וילון מדובר שכבר נטמא, זה בדף היומי של אתמול
קראקובער כתב: צודק אבל עדיין יש לו טומאת מגע
הכתב והמכתב כתב:מה עם פיל שבלע כפיפה מצרית
מצפה לישועת השם כתב:איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?
עזריאל ברגר כתב:מצפה לישועת השם כתב:איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?
שקדים המרים?
איש הגבעה כתב:חידה. מהיכן מדוייק שלשרה לא היה מצוה בישיבת ארץ ישראל.
חידה. היכן רמוז שאברהם בירידתו למצרים לא רצה להשתקע שם.
חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?
חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?
חידה. היכן רמוז בפרשה שדור המדבר לא מלו?
מצפה לישועת השם כתב:עזריאל ברגר כתב:מצפה לישועת השם כתב:איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?
שקדים המרים?
היכן מופיע שאין מברכים על שקדים המרים בגדלותן?
יאיר כתב:איש הגבעה כתב: חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?
כל המצוות שקשורות ליציאת מצרים, כי אבותינו ירדו על המשפט "במה אדע כי אירשנה"
איש הגבעה כתב:חידה. מהיכן מדוייק שלשרה לא היה מצוה בישיבת ארץ ישראל.
חידה. היכן רמוז שאברהם בירידתו למצרים לא רצה להשתקע שם.
חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?
חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?
חידה. היכן רמוז בפרשה שדור המדבר לא מלו?
איש הגבעה כתב: חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?
משך חכמה בראשית פרק טו פסוק יז
השמש באה - הנה דע כי עד אברהם לא נקרא שמש רק המאור הגדול, רק משבא אברהם בארץ ארם בחרן ולמד כי השמש מוכרח מהיוצר שתמיד עולה במזרח ושוקע במערב והוא רק שמש לשרת פני קונו, קראהו בלשון ארמי שמש מלשון ישמשוני' דניאל (ז, י'). והוא מצוי בתרגום ובמשנה שמש ואינו בלשון עברית רק שירות משרת לכן קרא להחמה שמש ופשוט.
עזריאל ברגר כתב:מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?
ויהי מבדיל בין מַים למָים...
עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?
ויהי מבדיל בין מַים למָים...
מכאן ראיה, אל תקרי בניך אלא בונייך..
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?
עשו ויעקב?
יאיר כתב:קין והבל
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?
עשו ויעקב?
פלתי כתב:איך יתכן מי שנגע בנבילה או נגע במת, ומותר לו לאכול תרומה בלי טבילה.
קראקובער כתב:יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?
עשו ויעקב?
לפי הגר"א הידוע לגבי בן אהובה ובן השנואה אתה צודק.
עזריאל ברגר כתב:פלתי כתב:איך יתכן מי שנגע בנבילה או נגע במת, ומותר לו לאכול תרומה בלי טבילה.
ילמדנו רבינו?
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?
עשו ויעקב?
לפי הגר"א הידוע לגבי בן אהובה ובן השנואה אתה צודק.
א. מה כותב הגר"א?
ב. התכוונתי לאחים אחרים, ולשיקולים הלכתיים כפי שנפסקו להלכה ברמב"ם.
מצפה לישועת השם כתב:היכי תמצי אדם שלא גזל מחבירו ממון ולא שווה כסף, ולא שום חפץ, ואעפי"כ הוא נקרא 'גזלן' שגזל מחבירו?
נ.ב. לא מדובר בגזל שינה.
עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?
עזריאל ברגר כתב:מהו המספר הרב ביותר של ברכות שאדם יכול להתחייב לברכן בהחזיקו את האוכל שהוא רוצה לאכול?
המקסימום שהגעתי אליו הוא 7 (והפתרון נתון כמובן לניחושכם... יש 2 פתרונות דומים, ואחד מהם קשור לחידה שחדתי בעבר).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים