החושב כתב:שש ושמח כתב:אני מבין שאף אחד כאן לא מוטרד מהבעיה ההלכתית להרוס למישהו את החיים על סמך אמירה של איזה ילד.
חס וחלילה.
כשאנחנו אומרים שצריך להעניש פדופילים ולהעמידם לדין, כוונתנו אך ורק למקרים בהם היו שני עדים בוגרים כשרים למעשה, כמו שזה קורה בדרך כלל. וכן שהם התרו בו, והוא שמע את ההתראה והשיב 'אף על פי כן' ועשה מעשה בתוך כדי דיבור.
נראה שיש כאן כאלה שחיים בסרט. וחושבים שהם החכמים וכולם מסביב טיפשים. יושבים שם במשטרה אנשים טמבלים, ופשוט לא עלה להם רעיון לראש שילד יכול להתבלבל, זה הרי יכול להיות מישהו דומה לפוגע. אם השוטרים הטיפשים היו חושבים קצת יותר, היו מבינים שכדאי לייסד מחלקה מיוחד לזיהוי פלילי, ולהשתמש בכלים כמו 'מסדר זיהוי' ועוד. חבל שהם סתם ככה מאמינים לכל ילד והורסים חיים לאנשים החפים מפשע.
נכון שבשביל להרשיע בן אדם במשפט פלילי נדרשות הוכחות ברמת אמינות של 96%. אבל גם השופטים הם טיפשים, ולא יודעים בכלל לחשבן את רמת האמינות, וסתם רוצים לשים בכלא כמה שיותר אנשים. פשוט חבל.
חיימשה כתב:נעשה מבחן קטן כדי להתקדם. כל אחד מהחכמים כאן יתאר לעצמו מקרה שבו נודע לו על תוקף. התוקף הוא אברך חמד, אב ל14 ילדים חמודים ושמחים, 3 נשואים באושר והרביעי בדרך, יש לו בבית גמ"ח להלוואות וגם לספסלים, הוא כותב עלון ייחודי למדני על פרשת השבוע, ובערב מוסר שיעור נפלא בדף היומי בבית הכנסת ואתה מקשיב לו שנים רבות. אשתו אשת חיל מפורסמת המתנדבת בכל מקרה הדורש עזרה בשכונה, גם בעזרה כספית.
כל אחד יבחן את עצמו, ברצינות, חשבו על כל ההשלכות הצפויות, האם היה רץ למשטרה או שהיה מתלבט מעט.
נא לא לענות מהשרוול. גם אני יודע מה התשובה המתבקשת מאליה.
חיימשה כתב:כתבתי למעלה שזה מורכב, אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי.
עתה אני מצפה לתשובות מחכמי אתרא הדין. בין אלו דיש להם תשובה נחרצת על כל שאלה, ובין המהססים מעט...
חיימשה כתב: אבל אני לא שומע עדיין תשובה נחרצת מאף אחד איך הוא עצמו היה נוהג במקרה הזה.
החושב כתב:הייתי הולך לרב חכם ופיקח, שוטח לפניו את כל צדדי השאלה, ולאחר מכן עושה את מה שהוא יגיד.
אני בטוח שעוד רבים היו נוהגים בדיוק כמוני (אף כי אני יודע שממש לא כולם).
שומע ומשמיע כתב:החושב כתב:הייתי הולך לרב חכם ופיקח, שוטח לפניו את כל צדדי השאלה, ולאחר מכן עושה את מה שהוא יגיד.
אני בטוח שעוד רבים היו נוהגים בדיוק כמוני (אף כי אני יודע שממש לא כולם).
נשאלת השאלה מה גורם לאחרים לא לעשות את הצעד הזה? [אין לי תשובה].
משולש כתב:אבל כתבו כאן שככל הנראה רוב האנשים לא מתלוננים וגם לא שואלים רב, וממשיכים את החיים הלאה. וזה פשיעה גמורה והקרבן הבא דמו בראשם.
החושב כתב:היה אצלנו סיפור שאחד ראה איך גנב פורץ לדירה הסמוכה. מה עשה?... התקשר לרב לשאול מה לעשות. מזל שהרב היה זמין...
שומע ומשמיע כתב:החושב כתב:היה אצלנו סיפור שאחד ראה איך גנב פורץ לדירה הסמוכה. מה עשה?... התקשר לרב לשאול מה לעשות. מזל שהרב היה זמין...
באמת? איזה סגנון/קהילה מדובר? אם אפשר לשאול.
חיימשה כתב: לא זו בלבד, אלא גם בציבור הדל"י, בהם מוסדות המדינה הם קדש קדשים, קיים פורום מיוחד שתפקידו להיות תחליף למשטרה במקרים רבים, ואף המשטרה עצמה משתפת פעולה עם זה, ולא בכדי.
ברור שרשמית זה לא מיועד להחליף את המשטרה. בלי להיכנס לדקויות, עצם קיומו של פורום זה בזרם הכי קרוב אידיאולוגית לרשויות המדינה, מראה כי המשטרה כשלעצמה אינה משמשת כפיתרון ראוי.בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב: לא זו בלבד, אלא גם בציבור הדל"י, בהם מוסדות המדינה הם קדש קדשים, קיים פורום מיוחד שתפקידו להיות תחליף למשטרה במקרים רבים, ואף המשטרה עצמה משתפת פעולה עם זה, ולא בכדי.
יש בדברי כת"ר בעיה של חוסר דיוק.
החושב כתב:חיימשה כתב: אבל אני לא שומע עדיין תשובה נחרצת מאף אחד איך הוא עצמו היה נוהג במקרה הזה.
הייתי הולך לרב חכם ופיקח, שוטח לפניו את כל צדדי השאלה, ולאחר מכן עושה את מה שהוא יגיד.
אני בטוח שעוד רבים היו נוהגים בדיוק כמוני (אף כי אני יודע שממש לא כולם).
חיימשה כתב:ברור שרשמית זה לא מיועד להחליף את המשטרה. בלי להיכנס לדקויות, עצם קיומו של פורום זה בזרם הכי קרוב אידיאולוגית לרשויות המדינה, מראה כי המשטרה כשלעצמה אינה משמשת כפיתרון ראוי.בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב: לא זו בלבד, אלא גם בציבור הדל"י, בהם מוסדות המדינה הם קדש קדשים, קיים פורום מיוחד שתפקידו להיות תחליף למשטרה במקרים רבים, ואף המשטרה עצמה משתפת פעולה עם זה, ולא בכדי.
יש בדברי כת"ר בעיה של חוסר דיוק.
בהזדמנות זו אגלה דעתי העניה, כי הדרך היחידה המתאימה לפנות אלי היא בלשון נוכח.
חיימשה כתב:ב. נעשה מבחן קטן כדי להתקדם. כל אחד מהחכמים כאן יתאר לעצמו מקרה שבו נודע לו על תוקף. התוקף הוא אברך חמד, אב ל14 ילדים חמודים ושמחים, 3 נשואים באושר והרביעי בדרך, יש לו בבית גמ"ח להלוואות וגם לספסלים, הוא כותב עלון ייחודי למדני על פרשת השבוע, ובערב מוסר שיעור נפלא בדף היומי בבית הכנסת ואתה מקשיב לו שנים רבות. אשתו אשת חיל מפורסמת המתנדבת בכל מקרה הדורש עזרה בשכונה, גם בעזרה כספית.
כל אחד יבחן את עצמו, ברצינות, חשבו על כל ההשלכות הצפויות, האם היה רץ למשטרה או שהיה מתלבט מעט.
נא לא לענות מהשרוול. גם אני יודע מה התשובה המתבקשת מאליה.
כיום המדיניות הרבנית כלפי רשויות החוק מתחלקת בין רבנים בעלי השפעה ארצית ועולמית לרבני קהילות. רבנים בעלי השפעה ארצית ועולמית נוטים בדרך כלל לתמוך בדיווח לרשויות החוק. מנגד, אצל רבני קהילות יש יותר ספקות והתלבטויות בשאלת הדיווח לרשויות החוק.
הסיבה להבדל זה פשוטה. גדולי הרבנים הנדרשים לפסוק אם לדווח לרשויות החוק אם לאו, לא יצטרכו להתמודד למחרת עם השלכות הדבר בקהילה המקומית. מנגד, רב קהילה שצריך לקבל את אותה ההחלטה, נדרש לערוך חשבון נפש נוקב: איך הוא יתמודד עם קהילתו ביום המחר? איך יעמוד בפני הפוגע, בפני קרוביו ובפני רבניהם הזועמים? הרב המקומי יודע שהוא עלול להיות מותקף ומושמץ, שהדבר עשוי להשפיע הן על מעמדו האישי, הן על שלוות נפשו ומשפחתו, והן על יחסים פנים-קהילתיים העלולים להיפגע אנושות מהפרשיה.
החושב כתב:
מומלץ לעיין בקובץ ישורון חלק טו. בו הובא כמה תשובות של גדולי הפוסקים בעניין "דיווח לרשויות על התעללות בילדים"
נראה לי שהדברים ברורים דיים.
ולכן, בעניין מה שמורים חלק מהרבנים לטאטא את הדברים מתחת לשטיח קשה שלא להסכים עם הנאמר בכתבה ב'צריך עיון' http://iyun.org.il/article/%D7%94%D7%99 ... %9C%D7%9A/כיום המדיניות הרבנית כלפי רשויות החוק מתחלקת בין רבנים בעלי השפעה ארצית ועולמית לרבני קהילות. רבנים בעלי השפעה ארצית ועולמית נוטים בדרך כלל לתמוך בדיווח לרשויות החוק. מנגד, אצל רבני קהילות יש יותר ספקות והתלבטויות בשאלת הדיווח לרשויות החוק.
הסיבה להבדל זה פשוטה. גדולי הרבנים הנדרשים לפסוק אם לדווח לרשויות החוק אם לאו, לא יצטרכו להתמודד למחרת עם השלכות הדבר בקהילה המקומית. מנגד, רב קהילה שצריך לקבל את אותה ההחלטה, נדרש לערוך חשבון נפש נוקב: איך הוא יתמודד עם קהילתו ביום המחר? איך יעמוד בפני הפוגע, בפני קרוביו ובפני רבניהם הזועמים? הרב המקומי יודע שהוא עלול להיות מותקף ומושמץ, שהדבר עשוי להשפיע הן על מעמדו האישי, הן על שלוות נפשו ומשפחתו, והן על יחסים פנים-קהילתיים העלולים להיפגע אנושות מהפרשיה.
איש ספר כתב:לאחרונה התרבו כאן כותבים שכל מטרת בואם לזה העולם הוא לקדם מטרה אחת ויחידה: פאה נכרית/ נגד פאה נכרית/ תכלת/ קלא אילן/ וכמובן ענייניות ראי"ה
ארזי ביתר כתב:חיימשה כתב:למיטב ידיעתי במקרים של אלימות פשוטה, ובוודאי של פריצה לבית, כל חרדי שפוי מזמין משטרה.( אני באופן אישי לא אעשה זאת, אשתדל לנקוט בפעולות מועילות יותר כמו הקמת רעש והברחת הפורץ, וכך היו נוהגים רוב האנשים אילו ידעו מה שאני יודע על דרך פעולת המשטרה )
אולי תשתף אותנו?
קראקובער כתב:שכחתם שמשרד הפנים משלימה לערים מה שהם לא מקבלים בארנונה עקב הנחות אבל כשאנחנו נהיה רוב מי ישלים למשרד הפנים?!
חד ברנש כתב:בדיוק להיפך. אילו רק ידעת כיצד התנהלה העיר ב"ב עד לפני זמן לא רב וכיצד מתנהלת כיום העיר החרדית הסמוכה לה...
דמשק כתב:מאשכול אחראיש ספר כתב:לאחרונה התרבו כאן כותבים שכל מטרת בואם לזה העולם הוא לקדם מטרה אחת ויחידה: פאה נכרית/ נגד פאה נכרית/ תכלת/ קלא אילן/ וכמובן ענייניות ראי"ה
ר' יונה כתב:קראקובער כתב:שכחתם שמשרד הפנים משלימה לערים מה שהם לא מקבלים בארנונה עקב הנחות אבל כשאנחנו נהיה רוב מי ישלים למשרד הפנים?!
אינו נכון עובדתית!
מקדש מלך כתב:רמזתי באשכול אחר וכעת אכתוב בפירוש.
לא קראתי את כל האשכול, אבל בינתיים כל מה שקראתי מוטעה לעניות דעתי.
התרבות החרדית וכל התנהלותה, הן ברוח והן בחומר, היא תרבות מתגוננת של מיעוט ששומר על עצמו בתוך רוב עוין.
מהרגע שהם יהפכו לרוב, הדברים ישתנו בתכלית. וד"ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים