ברמן כתב:ישיבישקייט כתב:א. הספר נגמר אחרי 15 דף וניכר שיש המשך.קלונימוס הזקן כתב:א. גם בעותק שבספריה הלאומית בירושלים אין המשך, ומתאים לו שהדפיס כך.
הספר לא נדפס כך. פשוט ל"אוצר החכמה" הגיע צילום חסר, כמו שכתבתי לעיל. ובספריה הלאומית אין להם בכלל שום עותק. קונטרסיו המוזרים והמעניינים של ר' יענקל ראדישקובער נדירים מאד. הם נדפסו במהדורות מצומצמות, על נייר גרוע, ורובם לא נשמרו עד היום...
דרומי כתב:ראיתי ווארט לאחרונה - טרף נתן ליראיו, טירוף נתן ליראיו... וה' יצילנו
לימוד חכמת האמת נקרא נסתר. פירוש: כי נסתר נקרא מה שאין אדם יכול להשיגו, כמו טעם של המאכל, אי אפשר לספר לאדם שלא טעם טעם זה מעולם, שאי אפשר לפרש לו בדיבור איך ומה, ונקרא זה דבר סתר. כמו כן ענין אהבת הבורא ויראתו יתברך שמו אי אפשר לפרש לחבירו איך הוא האהבה בלב, ולכן נקרא זה נסתר. כי הלא כל מי שרוצה ללמוד הספר פתוח לפניו ואינו נסתר, ואם אינו מבין הרי הוא עם הארץ, ולפני איש כזה, גמרא ותוספות גם כן נקרא נסתר, אלא ענין הנסתרות שבספר הזוהר וכתבי האר"י ז"ל הכל בנוים על פי הדביקות האלוהית (בעל שם טוב ואתחנן, נא).
גביר כתב:הגיע לכאן עכשיו ספר מאת חיים באר בשם מסע דילוגים, הוצאת עם עובד תשע"ט, ושם עמ' 146-141 רשימה על ר' יעקב רבינזון בשם 'שברי לוחות'.
איש פלוני כתב:היא"צ בתחילת חודש שבט. אולי מישהו יודע תאריך מדוייק?
רבי יעקב רבינזון (תרמ"ט-תשכ"ו) המכונה הרדיצ'קובר, גאון משונה שהסתובב בישיבות בירושלים, ובעיקר בישיבת מרכז הרב ... נולד בפולין בשנת תרמ"ט לאביו הרב מאיר רבינזון. למד חצי שנה אצל רבי ברוך בער ליבוביץ. עלה לארץ בשנת תר"צ והחל להגיע לישיבת מרכז הרב, ובמיוחד התקרב לראש הישיבה, הרב צבי יהודה הכהן קוק. היה בעל הנהגות משונות (למשל, היה נכנס עם הרמב"ם לבית הכסא, וכשתמהו על כך השיב: "הלא הרמב"ם בעצמו היה נכנס לבית הכסא"). בהקשר להנהגותיו המשונות אמר פעם הרצי"ה כי הוא בגדר "שברי לוחות", כלומר תלמיד חכם ששכח תלמודו. נפטר בשנת תשכ"ו. עם פטירתו, לא ידעו כיצד להספידו בשל הנהגותיו המשונות, עד שקם והספידו הרב שלום נתן רענן.
מן הדרום כתב:בספר שמע בני מר"ע שטרנברג מובא מה שאמר הרצ"י קוק בשם הרדיצקובר-
האבנים רבו על מי יניח יעקב ראשו, ונעשה נס ונהייתה אבן אחד , ושאל- למה נעשתה כרית נוחה? אלא ללמדך שממחלוקת לא יוצא דבר טוב
ידידיה כתב:כמדומה מובא בעיתון הפלס השתא, בשם הגר"א
בקרו טלה כתב:ידידיה כתב:כמדומה מובא בעיתון הפלס השתא, בשם הגר"א
פלגינן כתב:גביר כתב:הגיע לכאן עכשיו ספר מאת חיים באר בשם מסע דילוגים, הוצאת עם עובד תשע"ט, ושם עמ' 146-141 רשימה על ר' יעקב רבינזון בשם 'שברי לוחות'.
הקטע על נשוא האשכול מופיע גם בראיון המרתק שנערך עמו לאחרונה: https://www.makorrishon.co.il/magazine/169611/
ישבב הסופר כתב:מיללער כתב:האם הוא התחתן בכלל?
בדף האחרון של ספרו משא דומה, מביא איך שזוכר בלמדו באיישישאק בשנת תרע"ה שהיו באים נהשים ב' פעמים בשבוע להתפלל לפני ארה"ק פתוחה על בעליהם שיחזרו הביתה בשלום מהלחמה.
שמעתי שהוא רצה להתחתן עם בת החייט ואביו הרב לא הסכים, ויש שתלו את שבירת הלוחות בקשר לצערו על זה.
שייף נפיק כתב:כמדומה ששמעתי מר' יוסף גולדנטל (מייסד ישיבת אופקים) לרפו''ש - שהכירו - ואמר שראה איך ארוסתו או אשתו נהרגת לנגד עיניו . .
ישבב הסופר כתב:אמרו עליו שהיה מאורס, וכלתו נהרגה בפניו השם ישמור. וכך מבארים את שם ספרו האחר, שנקרא רגש מקבר, [ע"ש ראש אחד הבתים בתקיעתא לשופרות ליוסי בן יוסי.]
.השוחט כתב:עכ"פ האיש אמנם לא נורמלי, אבל הכי רחוק מלהיות שוטה !
איש_ספר כתב:אצל הגאון העילוי ר' בן ציון שפירא יש מחברות שלימות שלו!
.השוחט כתב:
(הוא מציין מקום או חוג או תקופה. "צערקווע" איני יודע מהו).
.השוחט כתב:משא דומה אות ג
-שמור לטקסט המקורי -
[קצת מורכב, וכולל לשונות חריפים מאד נגד תנועות החסידות והמוסר.
והפיענוח לא וודאי].
משה תיקן לישראל לקרוא בתורה בשבתות ומועדים.
(מציין למ"ס פ"י, וכ"ה בשלהי מרובה).
הענין, כמו בסוטה שנסתרה אינה שותה עד שיקנא לה בפני שנים ויזהירנה שלא תסתר.
הטעם, שלא תאמר לא ידעתי וכדומה.
ולכן קוראים בתורה, גם בפני עמי הארצות, שלא יאמרו לא ידענו.
אילו היו קוראים בתורה ומעבירים הסדרה כל שבוע,
(הוא מציין מקום או חוג או תקופה. "צערקווע" איני יודע מהו).
היו מחלישים את כח הנצרות.
כי אין לך יהודי שיעביר סדרה שלימה ולא תהיה לו לפחות קושיא אחת.
קושיא עושה את האדם לשנים...
לע"ז יש כח רק נגד אחד. (אולי קשור לסוגיא דמזיקין ריש ברכות).
על ידי לימוד הפרשה והעלאת קושיא, נעשה שנים ואין לע"ז כח עליו.
אצל "יהודי טוב" (רבי לחסידים) אסור לשאול בדברי תורה (אולי בעיקר על דברי תורתו).
אצל הכומר של המוסר, המכונה "מנהל רוחני", גם כן לא שואלים בדברי תורה.
אם ישאלוהו, יגיב, זה לא המקצוע שלי...
[א.ה. יתכן שבנצרות הוא מתכוון לחסידות ולמוסר...
ועל ידי שילמד וישאל, יוכרח להתרחק מהם כי אין בידם מענה].
זו דוגמא לקטע שאולי אין לכלול בספר. אבל משקף היטב את האיש ואת שיחו.
למאי_נמ? כתב:שמעתי מהרב דוב ליאור שליט"א בשמו בדיחה, ואני זוכר רק את חלקה. הוא אמר שה'כתות' שביהדות בדורות האחרונים השמיטו את קושיות היסוד של הגמרא ממקומן:
- "מנ"ל", הסירו החסידים: הרבי אמר!...
- "פשיטא", הסירו בעלי המוסר שאמר שגם דברי פשוטים צריך להגיד...
[יש עוד המשך, ונשכח ממני]
.השוחט כתב:ממש מעניין לערוך רשימה של האומרים.
יש כמה שהוא משבח אותם מאד.
זכור לי נחמן צוקער, ישראלי, שמואל גרינברג, חיים צפתמן (אולי אני לא מדייק).
מן הסתם זו תהיה הפתעה לרבים למצוא שם דברים יקרים מאבות משפחתם.
דרופתקי דאורייתא כתב:ד"ת בשמו
מתוך מגיד דבריו ליעקב להגרי"ח סופר שליט"א, פרשת משפטים, הועלה כאן: (http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 40#p521606)
הפצת המעיינות כתב:לאור ההתעוררות בלימוד תורתו של המחבר ימסור ת"ח חשוב מבני ברק שיעור בכתביו בימי שלישי בערב
להסעות מרחבי הארץ להתקשר למס' 0583222333
בעזרת ה' מארגנים עליה לקברו ביומא דהילולא המתקרב
רואים ישועות
הבטחתי כתב:.השוחט כתב:
(הוא מציין מקום או חוג או תקופה. "צערקווע" איני יודע מהו).
צערקווע היא כנסיה - בכמה שפות סלביות
ולכן היו שהקפידו לקרוא לעיר בילא צרקווה שבאוקריינה 'שדה לבן' או לכנות לה שם 'שווארצע טומאה'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים