הערתי פעם בדרך אגב, וכעת אשאל בפירוש.
רא"ש מסכת שבת פרק ב - וכיון דהדלקה עושה מצוה צריך שיהא שמן בנר כדי שיעור קודם הדלקה אבל אם בירך והדליק ואח"כ הוסיף שמן עד כדי שיעור לא יצא ידי חובתו
האחרו' ביארו, שהוספת שמן בנר אינה נחשבת הדלקה, (אפילו שלגבי שבת יש כאן מלאכת מבעיר), ולכן ל"מ שהוסיף אח"כ.
משמע שאם זה היה נחשב הדלקה, היה מועיל לצאת את המצוה בשתי הדלקות.
וא"כ, כאשר יש לאדם ב' נרות, כל אחד ידלק רק רבע שעה, יוכל לקיים את המצוה כראוי. וכך יעשה:
ידליק נר אחד, ואחרי רבע שעה כשיכבה, ידליק את הנר השני.
האמנם? (וג"א שליט"א הראני שבאליה רבה בסי' תרעד נקט בפשיטות שאפשר לצרף ב' הדלקות).
ואם נאמר דהא גופא הטעם למש"כ הרא"ש דכה"ג ל"מ, כי א"א ששתי הדלקות יעשו מצוה, א"כ אין מקור ברא"ש שהוספת שמן בשיעור חצי שעה לנר דולק אינה נחשבת הדלקה, וג"ז לא שמענו.