אוהב עמו כתב:האם רוחות מבטלות זו את זו?
לדוג' האם אפשר ליטול ידיו שחרית ממים שהיו תחת המיטה?
תוכן כתב:הרי מי חטאת שיש בהם טומאה מעבירים טומאת מת. חזינן דדבר טמא מעביר דבר טמא.
עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:הרי מי חטאת שיש בהם טומאה מעבירים טומאת מת. חזינן דדבר טמא מעביר דבר טמא.
א. מי חטאת אינם טמאים אלא מטמאים.
ב. על זה אמר שלמה "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני", ואיך נלמד מכאן לענינים אחרים?
תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:הרי מי חטאת שיש בהם טומאה מעבירים טומאת מת. חזינן דדבר טמא מעביר דבר טמא.
א. מי חטאת אינם טמאים אלא מטמאים.
ב. על זה אמר שלמה "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני", ואיך נלמד מכאן לענינים אחרים?
אני לא חילק ידענא ולא בילק ידענא אנא שמעתא ידענא כלים פ"א מ"א: 'אבות הטומאות השרץ כו' ומי חטאת שאין בהן כדי הזיה'.
בקרו טלה כתב:עי' הע' 134
עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:הרי מי חטאת שיש בהם טומאה מעבירים טומאת מת. חזינן דדבר טמא מעביר דבר טמא.
א. מי חטאת אינם טמאים אלא מטמאים.
ב. על זה אמר שלמה "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני", ואיך נלמד מכאן לענינים אחרים?
אני לא חילק ידענא ולא בילק ידענא אנא שמעתא ידענא כלים פ"א מ"א: 'אבות הטומאות השרץ כו' ומי חטאת שאין בהן כדי הזיה'.
הם לא טמאים, כי ברגע שהם נוגעים בטומאה הם נפסלים.
אבל הם מטמאים את אחרים (את הנוגע והנושא שלא לצורך הזאה, אבל לא את המזה עצמו, ודלא כפשט הכתובים).
תוכן כתב:עיקר טענתי היתה משום שבמשנה זה נחשב אב הטומאה. אבל הרי במ"ד תנן חמור מכולן המת שמטמא באהל. והרי מת עצמו אינו טמא, לשיטת רבינו תם, אלא הכוונה שמטמא. וא"כ ה"ה אפשר לומר כן במי חטאת, וצ"ע עוד.
תוכן כתב:חשבתי עוד ואני חושב שאתה צודק במה שאמרת. הרי למעשה כל מי שעוסק בפרה הוא טמא, כולל מי ששורף את הפרה, ואפילו לא נגע בה. וא"כ יש לעיין אם מגע ומשא זה, הוא כמו כל מגע ומשא של דבר טמא (או דבר שמטמא), או שהוא מדין אחר של התעסקות בפרה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 62 אורחים