זאב ערבות לעיל כתב:בקובץ הראשון מופיע מאמר מאת רב שלמה יהודה לייב הופמן על שיבושי קיטועים בסידור התפילה (איני יודע מי המחבר ומהיכן המאמר).
נעתק זה המאמר (ובאיכות משופרת) קודם לכן באתרן, וזה מקורו.
זאב ערבות כתב:ליקוטי נפש החיים שער ד' - מעלות שזוכין ע"י לימוד התורה (המלקט: בני יעקב נ"י).
זאב ערבות כתב:ייש"כ לרב אוצר החכמה שהעיר את תשומת לבי שספר זה מופיע באוצר החכמה, אך כידוע לא לכולם יש וכן לא ניתן להוריד במכה אחת יותר מעשרים עמ'.
מאיר סובל כתב:כמובן שכתוב שם ההיפך מהסיפור במקור, כי שהגרח"ק אמר 114 והמחשב 112, זה איפכא מהמציאות.
זאב ערבות כתב:אשכול זה נועד למלאת את החלל הריק שנוצר עקב חיסולו בלא עת של אשכול הקבצים. הוא נועד להעלאת חומר מענין מכל הבא ליד. כפתיחה מצורף קובץ חשוב בשם המהרש"ל והים של שלמה מאת רב מאיר רפלד ז"ל (ר"ג תשנ"א), והיא עבודת הדוקוטורט שלו ששלח לי לפני מספר שנים שכן היינו מתכתבים במקצת למרות שהיה קשה עליו עקב מצבו הרפואי.
ראו בהודעה זו: viewtopic.php?f=7&t=21655&p=212726&hilit=%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8+%D7%A8%D7%A4%D7%9C%D7%93#p212726
ייש"כ לרב אוצר החכמה שהעיר את תשומת לבי שספר זה מופיע באוצר החכמה, אך כידוע לא לכולם יש וכן לא ניתן להוריד במכה אחת יותר מעשרים עמ'. וכן נמצא באוצר ספרו נתיבי מאיר המכיל הרבה מאמרים מעניינים וחשובים.
זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
קראקובער כתב:לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
מקובלני שכל רב מיקל מסוג הזה יש לו תמיד איזה חומרה משונה גם כן, ידוע למישהו במה הוא מחמיר?
קראקובער כתב:לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
מקובלני שכל רב מיקל מסוג הזה יש לו תמיד איזה חומרה משונה גם כן, ידוע למישהו במה הוא מחמיר?
בברכה המשולשת כתב:קראקובער כתב:לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
מקובלני שכל רב מיקל מסוג הזה יש לו תמיד איזה חומרה משונה גם כן, ידוע למישהו במה הוא מחמיר?
שעטנז ב- baseball gloves
נחלי אפרסמון כתב:בברכה המשולשת כתב:קראקובער כתב:לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
מקובלני שכל רב מיקל מסוג הזה יש לו תמיד איזה חומרה משונה גם כן, ידוע למישהו במה הוא מחמיר?
שעטנז ב- baseball gloves
תרגם
זאב ערבות כתב:האם לא נאמר כח דהיתרא עדיף? להחמיר כל אחד יכול. דבר מעניין, כל רב שמיקל בד"כ בפסיקותיו מיד שוללים אותו. בנוגע לרב עבאדי עצמו למרות היותו ממוצא ספרדי נתחנך במוסדות ליטאיים ולא אחר מאשר הגר"א קוטלר מינה אותו לפוסק הישיבה (ובאותם ימים זאת אומרת הפוסק של ליקווד. האם הגר"א טעה בהערכתו אותו? הוא היה ידוע בקולותיו גם באותה תקופה.
בברכה המשולשת כתב:
שעטנז ב- baseball gloves
קראקובער כתב:זאב ערבות כתב:האם לא נאמר כח דהיתרא עדיף? להחמיר כל אחד יכול. דבר מעניין, כל רב שמיקל בד"כ בפסיקותיו מיד שוללים אותו. בנוגע לרב עבאדי עצמו למרות היותו ממוצא ספרדי נתחנך במוסדות ליטאיים ולא אחר מאשר הגר"א קוטלר מינה אותו לפוסק הישיבה (ובאותם ימים זאת אומרת הפוסק של ליקווד. האם הגר"א טעה בהערכתו אותו? הוא היה ידוע בקולותיו גם באותה תקופה.
הוא בהחלט שונה מרבנים מקילים אחרים, לא ראיתי מה שר' יואל קטן העיר? ובכלל הספר שלו לא מרשים במיוחד, הוא התמנה בתור מו"ץ ולא בתור פוסק.בברכה המשולשת כתב:
שעטנז ב- baseball gloves
הרי לובשים את זה ביד שמאל וזה לכאורה שינוי...
זאב ערבות כתב:זאב ערבות כתב:ספר ישראל והעמים מאת הצב"י ישראל הלוי באאמו"ר יעקב אביגדור שליט"א!
פה בארץ הקודש ציון המצוינת תובב"א
ביוזמת ובהדרכת מכון דעת תורה
בשנת ה' אלפים תשס"ט לפ"ג
לבאר גדרי יחסינו וגישתינו אל העמים...
מעניין שספר זה הורד רק 11 פעם. מומלץ להוריד לפחות חלק אחד ולעיין במקצת. ספר יוצא דופן. הנה כותרת המשנה המלאה מדף השער.
לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
זאב ערבות כתב:היום ראיתי בחנות לספרים משומשים את ספר סדר הדורות שהדפיסה הוצאת לוין אפשטיין בשנת תש"ל. זו מהדורה קודמת לזו של נפתלי משכיל לאיתן ויש שם הקדמה של 3 עמ' על המחבר. הרי היא לפניכם.
זאב ערבות כתב:היום ראיתי בחנות לספרים משומשים את ספר סדר הדורות שהדפיסה הוצאת לוין אפשטיין בשנת תש"ל. זו מהדורה קודמת לזו של נפתלי משכיל לאיתן ויש שם הקדמה של 3 עמ' על המחבר. הרי היא לפניכם. האם ידוע איזו מהדורה היא זו ומי כתב את ההקדמה?
זאב ערבות כתב:שאלה: ברצוני להעלות מדי פעם הסכמות מעניינות ומיוחדות, האם לעשות זאת כאן או באשכול חדש המיוחד לכך?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גיורא בשמי שמיא ו־ 189 אורחים