דרומי כתב:אם אתה רציני בשאלתך, תעביר אותה ל'בית המדרש'!
לעצם הענין, מפורש בסידור:
והאופנים וחיות הקודש ברעש גדול מתנשאים לעומת השרפים, לעומתם משבחים ואומרים ברוך כבוד י-ה-ו-ה ממקומו - נוטריקון בֹכים.
תוכן כתב:ואם הצדיקים מרגישים קנאה, מן הסתם ירגישו כל סבל אחר. ואם ימשיכו להרגיש את הסבל שבהסתר פנים, אז איזה טעם יש למות בכלל, ועל מוות כזה אני אומר, טוב לי חיים ממותי!
ישא ברכה כתב:תוכן כתב:ואם הצדיקים מרגישים קנאה, מן הסתם ירגישו כל סבל אחר. ואם ימשיכו להרגיש את הסבל שבהסתר פנים, אז איזה טעם יש למות בכלל, ועל מוות כזה אני אומר, טוב לי חיים ממותי!
על המלאכים אני לא יודע, וקצת מצחיק לשאול זאת בפורום.
ישא ברכה כתב:אבל ביחס לבני אדם אם יש דין, אז יש גם סבל. אם האדם סובל בעולם הבא, בוודאי זה מחמת העבירות שבידו.
ישא ברכה כתב:(בסופו של דבר אין סבל ללא עבירות בכלל).
אוצר החכמה כתב:גם אני מרגיש תמה מאד על מה שנכתב כאן על המלאכים. (רגשות, כאב פיזי??)
דרומי כתב:מה יש פה להתפלסף. זה לא ענין של סברא, זה ענין של מציאות! צריך לפתוח בספרים המתאימים ולבדוק מה כתוב
[זה כמו שמישהו ישאל: מה המשקל הממוצע של אדם סיני? ויתחילו להתפלסף. אין בזה שום טעם, צריך פשוט לשאול מישהו שהיה בסין]
בן מיכאל כתב:לגוף שאלת האשכול, כמדומני שמחלוקת הראשונים אם למלאכים יש בחירה ושכר ועונש יש קשר לנושא, לא כן?
דרומי כתב:מה יש פה להתפלסף. זה לא ענין של סברא, זה ענין של מציאות! צריך לפתוח בספרים המתאימים ולבדוק מה כתוב
[זה כמו שמישהו ישאל: מה המשקל הממוצע של אדם סיני? ויתחילו להתפלסף. אין בזה שום טעם, צריך פשוט לשאול מישהו שהיה בסין]
אש משמים כתב:בתוס' שם מפורש שיש דרגות אף לרוחניים (דרגות מחייב איזה מעלה או חסרון רוחני המחייב סוג של הסתר פנים). חיות הקודש, אופנים, שרפים ומלאכים. וברש"י שם: "אופנים הם מכסא הכבוד עצמו".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים