קראקובער כתב:זוג שהתגיירו שאלו אם מותר להם להתחתן בשלושת השבועות ורב מפורסם פסק שאסור אבל התיר להם רק קידושין בלי נישואין ולא דמי למחזיק גרושתו שמותר בשלושת השבועות כי קטן שנולד חמיר טפי וזה לכאורה תמוה כי סוף סוף אין כזו שמחה.
דרומי כתב:יכולים להתגייר על דעת להיות ספרדים ואז יהיה להם יותר קל.
קראקובער כתב:זוג שהתגיירו שאלו אם מותר להם להתחתן בשלושת השבועות ורב מפורסם פסק שאסור אבל התיר להם רק קידושין בלי נישואין ולא דמי למחזיק גרושתו שמותר בשלושת השבועות כי קטן שנולד חמיר טפי וזה לכאורה תמוה כי סוף סוף אין כזו שמחה.
תורה מפוארת כתב:ישוע הסיפור בר' אברהם מצכנוב שאמר בנוגע לבישול בכלי שני שאם התורה פוסקת שזה לא מבשל, כיצד יתכן להגיד שזה חם [הרבי מקוצק אמר על זה מי יכולל להידמות לאיש קדוש כזה שכל מעשיו ע"פ תורה].
כנ"ל ניתן לומר כאן, אין הדברים נוגעים כלפי כל אדם אם יש לו שמחה או לא, כיון והתורה חשבה אותם כקטן שנולד הוי הנישואין שלהם גמורים כנישואין שלא היה קודם לכן, ולא נכנסים להרגשות העצמיות אם יש שמחה או לא, מבחינת התורה הנישואין העכשווים שלהם הם כחדשים וגורמים שמחה.
ותו בעיינו נראה, וכי חסר ל"ע מקרים של אנשים שהתחתנו ע"מ להתגרש ביודעין לאחמ"כ מכל סיבה שהיא, ואסור להם להתחתן בשבועות אלו [לפסק הרמ"א, ולב"י בתשעת הימים] אף ששמחתם אינה שלימה כשל כל חתן וכלה.
רבי יוחנן אמר קיים פריה ורביה. אע"ג דלענין כמה דברים אמרינן (לעיל כב.) גר שנתגייר כקטן שנולד דמי מכל מקום מסתברא ליה לר' יוחנן הכא כיון דבנכריותו קיים דזרעו מיוחס אחריו באותה שעה מפטר נמי כשנתגייר:
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים