מתוך המאמר
הנביא יחזקאל בבית ראשון ורבי יוחנן בן זכאי בבית שני עשו מאמצים כבירים והצליחו להסביר שאין כאן גרושין חלילה, אלא הסתר פנים זמני.
456456 כתב:נהניתי ממאמרו של הרב חיים סבתו.מתוך המאמר
הנביא יחזקאל בבית ראשון ורבי יוחנן בן זכאי בבית שני עשו מאמצים כבירים והצליחו להסביר שאין כאן גרושין חלילה, אלא הסתר פנים זמני.
יחזקאל בבית ראשון אני מבין, אבל מה עשה ריב"ז בבית שני?
נכון שהוא עשה תקנות בעקבות החורבן, אבל לא מצאנו שהיתה בחורבן בית שני טענה שלא צריך יותר לשמור תורה ומצוות, ושריב"ז התמודד עם כך.
נוטר הכרמים כתב:בענין 'צדקתו של צדקיהו', נידון בפורום בהרחבה, אולי פחות מנקודת הפשט.
456456 כתב:לא ריב"ז התמודד עם מנהגי האבלות היתרים, אלא ר' יהושע (ב"ב ס:).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים