אוהב עמו כתב:וראיתי במהדורת זכרון אהרן שמציינים לדמשק אליעזר ולא הצלחתי למוצאו
יישר כח
אוהב עמו כתב:וראיתי במהדורת זכרון אהרן שמציינים לדמשק אליעזר ולא הצלחתי למוצאו
יישר כח
סליחות כתב:בספר המידות לרס"ג בהוצאת 'האוצר' (ירושלים תשע"ח) בהקדמה נזכר חיבורו של ר' תנחום הירושלמי על איכה. היכן נדפס? (מחיפוש באוצר מצאתי שנדפס פירושו בשנת 1844 בלטינית. ולא ידוע לי כרגע על מהדורה בעברית)
ראו כאן: https://tablet.otzar.org/he/book/book.p ... pagenum=21)
שברי לוחות כתב:סליחות כתב:בספר המידות לרס"ג בהוצאת 'האוצר' (ירושלים תשע"ח) בהקדמה נזכר חיבורו של ר' תנחום הירושלמי על איכה. היכן נדפס? (מחיפוש באוצר מצאתי שנדפס פירושו בשנת 1844 בלטינית. ולא ידוע לי כרגע על מהדורה בעברית)
ראו כאן: https://tablet.otzar.org/he/book/book.p ... pagenum=21)
יצא לאור ממנו ספר הביאור על איכה לפני כשנתיים
באתי רק להעיר כתב:מענינא דיומא
במגן אברהם סי' תרג כותב: דיני תשובה בראש ס' הרוקח וממשיך לציין לספרים העוסקים בענין, ביניהם: רי"ט הל' רוצח. וממנו העתיק בס' אליה רבא ס"ק א.
מי יודע לאיזה ספר התכוון ב"רי"ט הלכות רוצח". בשו"ת מהרי"ט יש תשובה בענין, אלא שהמג"א כבר מציין לה בהמשך, וגם לא נכללת בהלכות רוצח.
לענין כתב:בישורון (חלק כ' עמ' שמ"ז) הופיע קטע זה על רבי ישראל גרוסמן זצ"ל. על מה המדובר?
פרנצויז כתב:באתי רק להעיר כתב:מענינא דיומא
במגן אברהם סי' תרג כותב: דיני תשובה בראש ס' הרוקח וממשיך לציין לספרים העוסקים בענין, ביניהם: רי"ט הל' רוצח. וממנו העתיק בס' אליה רבא ס"ק א.
מי יודע לאיזה ספר התכוון ב"רי"ט הלכות רוצח". בשו"ת מהרי"ט יש תשובה בענין, אלא שהמג"א כבר מציין לה בהמשך, וגם לא נכללת בהלכות רוצח.
בענין "רי"ט הל' רוצח" שהובא במגן אברהם סי' תר"ג, כבר הערתם לנכון שהמג"א מציין אח"כ תשובה ממהרי"ט סימן (ה') [ח'] והתשובה ההיא אינה שייכת להל' רוצח, (אלא להל' יו"כ או הל' תשובה).
ואולי מה שהביא המג"א "רי"ט הל' רוצח" אינו המהרי"ט, כי כשהוא מביא את התשובה ההיא ממהרי"ט הוא מכנה אותו ר"י טראני, ולא רי"ט.
מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' מז אות מו) מביא מה שידוע בשם החיד"א דאין אחר המנהג כלום לענין ברכה, האם מישהו יודע היכן החיד"א כתב כן?
פרנצויז כתב:מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' מז אות מו) מביא מה שידוע בשם החיד"א דאין אחר המנהג כלום לענין ברכה, האם מישהו יודע היכן החיד"א כתב כן?
אולי הכוונה שלא אומרים ספק ברכות להקל במקום מנהג?
מבק כתב:פרנצויז כתב:מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' מז אות מו) מביא מה שידוע בשם החיד"א דאין אחר המנהג כלום לענין ברכה, האם מישהו יודע היכן החיד"א כתב כן?
אולי הכוונה שלא אומרים ספק ברכות להקל במקום מנהג?
יכול להיות שלזה כוונתו, אבל היכן כותב את זה החיד"א?
היכלי שן כתב:המלבי"ם מביא בכמה מקומות את דברי השר מהרי"א, כמו בהקדמה ליהושע, "ופניתי אל המפרשים אשר פירשו המקרא אחרי הקמחי, המה הגבורים אשר מעולם אנשי השם, ואין איש מתחזק להפיח רוח חיים בכתובים בדרך הפשט, זולת השר מהרי"א ואחוזת מרעהו אשר חיו בדורו", וכן שמואל ב פרק יא "הנה השר מהרי"א הרבה להאשים את דוד, ובאר כי חטא מחמשה צדדים", ועוד מקומות.
מי זה ואיזה פירוש חיבר?
בברכה המשולשת כתב:היכלי שן כתב:המלבי"ם מביא בכמה מקומות את דברי השר מהרי"א, כמו בהקדמה ליהושע, "ופניתי אל המפרשים אשר פירשו המקרא אחרי הקמחי, המה הגבורים אשר מעולם אנשי השם, ואין איש מתחזק להפיח רוח חיים בכתובים בדרך הפשט, זולת השר מהרי"א ואחוזת מרעהו אשר חיו בדורו", וכן שמואל ב פרק יא "הנה השר מהרי"א הרבה להאשים את דוד, ובאר כי חטא מחמשה צדדים", ועוד מקומות.
מי זה ואיזה פירוש חיבר?
השר מורינו הרב יצחק אברבנאל
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:בספרי עוד''ד
כדכד כתב:הפני יהושע מזכיר בכמה מקומות את ה,קונטרס אחרון" שהוא חיבר או יחבר ובו יאריך בנושאים מסוימים.
בחפוש מהיר לא מצאתי את הקונטרס הזה.
האם נדפס?
האם בסוף הפני הושע? כספר אחר?
אודה למי שיוכל לעזרני
מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' נט אות יד) מביא בשם "שו"ת יו"א" לסיים את ברכת יוצר המאורות ביחד עם הש"ץ.
לא הצלחתי לפענח למי כוונתו, אשמח אם מישהו מהת"ח יוכל לעזור לי בכך.
בן_אליעזר כתב:גם זו ישנה יחסית, אבל עדיין לא זכיתי למענה בדבר. בתודה מראש למסייעים.
viewtopic.php?f=7&t=43776&start=760#p566474
בן_אליעזר כתב:א] בס' 'דברי שלמה' (שניידער) ח"ב ע' תצ טור הב' בתחילתו:.. עי' מה שכתבנו בס' חדושי שלמה למס' כלים שם ..
ולא מצאתי, לא באוצר, ולא בקטלוג ספה"ל ועוד - ספר העונה לשם זה מהמחבר. להיכן המכוון, אם בכלל, בספריו הנדפסים של הר"ש שניידער? (אולי שוכלל לתוך סדרה זו של השו"ת שלו, וא"כ היכן?)
אשמח להידיעה בדבר הימצאו של הערתו זו שצויין. וכן - לידיעה באם הספר הזה אי-פעם י"ל או שמא עדיין בכת"י?
ב] גם שם: לא מובן הכוונה ל:הדרום חוב' לה עמוד רכא-רכב
אין שם בזה. וכנראה נתחלף לו בחוברת אחרת מאותו ירחון (או מאחרת), ואשמח למי שיאירו עיניי גם בזה הענין.
בן_אליעזר כתב:גם זו ישנה יחסית, אבל עדיין לא זכיתי למענה בדבר. בתודה מראש למסייעים.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 60#p566474
בן_אליעזר כתב:מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' נט אות יד) מביא בשם "שו"ת יו"א" לסיים את ברכת יוצר המאורות ביחד עם הש"ץ.
לא הצלחתי לפענח למי כוונתו, אשמח אם מישהו מהת"ח יוכל לעזור לי בכך.
אמנם הודעה ישנה יחסית, [ואביא הקישור לרענן וכן לראות בהמצורף: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 38#p577938 ]
אבל האם הי'/ישנו מי שפענחו על נכון? (שיהי' לתועלת גם להרב "מבק" עצמו)
שברי לוחות כתב:לכאורה הר"ת הוא יוסף אומץ, להחיד"א, אבל הוא בספרו ברכי יוסף, עיין שערי תשובה סימן נט ס"ק ה, והבן
וונדרבר כתב:בן_אליעזר כתב:מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' נט אות יד) מביא בשם "שו"ת יו"א" לסיים את ברכת יוצר המאורות ביחד עם הש"ץ.
לא הצלחתי לפענח למי כוונתו, אשמח אם מישהו מהת"ח יוכל לעזור לי בכך.
אמנם הודעה ישנה יחסית, [ואביא הקישור לרענן וכן לראות בהמצורף: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 38#p577938 ]
אבל האם הי'/ישנו מי שפענחו על נכון? (שיהי' לתועלת גם להרב "מבק" עצמו)שברי לוחות כתב:לכאורה הר"ת הוא יוסף אומץ, להחיד"א, אבל הוא בספרו ברכי יוסף, עיין שערי תשובה סימן נט ס"ק ה, והבן
יישר כח על המציאה של השערי תשובה בשם הברכי יוסף.
ולפי זה צ"ל שבעל לקט הקמח החדש החליף בטעות בין ברכי יוסף ליוסף אומץ.
[אמנם בברכי יוסף עצמו (סי' ס"א אות ב') כתוב שלא לענות אמן אחרי יוצר המאורות, אבל לא נזכר שם הפרט הנוסף שיש לסיים את הברכה ביחד עם הש"ץ].
פרנצויז כתב:מבק כתב:פרנצויז כתב:מבק כתב:בספר לקט הקמח החדש (ח"ג סי' מז אות מו) מביא מה שידוע בשם החיד"א דאין אחר המנהג כלום לענין ברכה, האם מישהו יודע היכן החיד"א כתב כן?
אולי הכוונה שלא אומרים ספק ברכות להקל במקום מנהג?
יכול להיות שלזה כוונתו, אבל היכן כותב את זה החיד"א?
הענין הזה נזכר בס' שדי חמד אסיפת דינים מערכת ברכות סי' א' אות ח"י ס"ק ו'.
וצריך חיפוש אם נזכר ע"י הרב חיד"א.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 258 אורחים