שמואל דוד כתב:הרמ״א מדמה הלל לקריאת שמע. ובק״ש מותר ללמוד?
ישראל אליהו כתב:האם יש מקור בראשונים לסעודת לחם?
אָמַר רַבִּי חָמָא בְּרַבִּי חֲנִינָא: כְּשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַשְׁרֶה שְׁכִינָתוֹ, אֵין מַשְׁרֶה אֶלָּא עַל מִשְׁפָּחוֹת מְיֻחָסוֹת שֶׁבְּיִשְׂרָאֵל, שֶׁנֶּאֱמַר: 'בָּעֵת הַהִיא נְאֻם יְיָ אֶהְיֶה לֵאלֹהִים לְכֹל מִשְׁפְּחוֹת יִשְׂרָאֵל'; 'לְכֹל יִשְׂרָאֵל' לֹא נֶאֱמַר, אֶלָּא 'לְכֹל מִשְׁפְּחוֹת'.
'וְהֵמָּה יִהְיוּ לִי לְעָם'. אָמַר רַבָּה בַּר רַב הוּנָא: זוֹ מַעֲלָה יְתֵרָה יֵשׁ בֵּין יִשְׂרָאֵל לַגֵּרִים, דְּאִלּוּ בְּיִשְׂרָאֵל כְּתִיב בְּהוּ: 'וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ לִי לְעָם', וְאִלּוּ בַּגֵּרִים כְּתִיב: 'מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ לָגֶשֶׁת אֵלַי נְאֻם יְיָ, וִהְיִיתֶם לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים'.
יוצא פוניבז' כתב:אם הטלית הראשונה בלתה ואינך משתמש בה מותר להוציא את כל הציציות אפילו שלא ע"מ להניחם בטלית אחרת
לענין כתב:חשקה נפשי לזכות להיות בעשרת ימי התשובה אצל מקום שלא זזה ממנו שכינה מעולם, הכותל המערבי [ראיתי שהעיד מהר"ם חאגיז על זקנו המהר"ם גאלאנטי שהיה הולך לכותל בערבי פסחים ובערבי יום הכפורים, כך ש'הרגש' נכון הוא].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 322 אורחים