עמקן כתב:מי שרוצה ללמוד בצורה שהמשנ''ב כתב את הספר אינו משתמש במהדורת עוז והדר.
אומר אני כתב:ההדגשות בהמב שלהם מפריע לך - וההדגשות בהתוס שלהם וברן וראש , והקובץ מפרשים ״צורת הדף״ -זה לא מפריע לך?? נא.
ישעיהו כתב:אומר אני כתב:ההדגשות בהמב שלהם מפריע לך - וההדגשות בהתוס שלהם וברן וראש , והקובץ מפרשים ״צורת הדף״ -זה לא מפריע לך?? נא.
להדגשות בתוס' ובר"ן וברא"ש, יש הגיון (ואילו הראשונים היו בזמנינו, יתכן אולי שג"כ היו מורים להדפיס כך עם הדגשות...), משא"כ במשנ"ב שההדגשות הם כפי שעלה על דעתם של העורכים מה יותר חשוב ומה פחות וכו', וזה גם מפריע מאוד לרצף הקריאה היות שיש הדגשות של חצאי משפטים.
ובטוחני שאם יראו את ההדגשות במשנ"ב לגדולי ישראל, הם יורו לבטל את זה מיד.
ישעיהו כתב:אם מישהו יוכל להעלות כאן כמה עמודים מהמשנ"ב עם ההדגשות (כפי הנראה שזה יצא לאור בחודשים האחרונים, ואין לי את זה כעת תח"י), ואז יביעו את דעתם חכמי הפורום אם זה מפריע לשטף הקריאה או לא
ישעיהו כתב:לענ"ד היו צריכים להודיע על הכריכה, או בדף השער באופן בולט, שזה עם הדגשות,
ישעיהו כתב:תנסה ללמוד כמה סעיפים של משנ"ב עם ביאור הלכה ושעה"צ, עם ההדגשות,
כמעט אינני מאמין שמישהו שילמד בישוב הדעת (ולא רק לשם חיפוש של דין מסויים או לשם חזרה לבחינה וכדו') שההדגשות לא יפריעו לו למהלך הקריאה הלימוד
ישעיהו כתב:הופתעתי לראות סט משנ"ב של עוז והדר עם הדגשות בביאור הלכה ושעה"צ בכל מקום שנוגע יותר להלכה וכדו',
לענ"ד היו צריכים להודיע על הכריכה, או בדף השער באופן בולט, שזה עם הדגשות,
לי הפריעו ההדגשות האלו לשטף הקריאה, ומסתמא להרבה מהלומדים זה עלול להפריע באופן ניכר (מלבד למי שלומד רק לצורך בחינה וכדו'...).
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש בזה עוולה גדולה לצנזר את דברי התורה, ולחדש חומרות וסייגים המביאות לידי קולות בדברים אשר לא שערום אבותינו
לבי במערב כתב:ישעיהו כתב:אם מישהו יוכל להעלות כאן כמה עמודים מהמשנ"ב עם ההדגשות (כפי הנראה שזה יצא לאור בחודשים האחרונים, ואין לי את זה כעת תח"י), ואז יביעו את דעתם חכמי הפורום אם זה מפריע לשטף הקריאה או לא
גא"מ.
ישעיהו כתב:אם מישהו יוכל להעלות כאן כמה עמודים מהמשנ"ב עם ההדגשות (כפי הנראה שזה יצא לאור בחודשים האחרונים, ואין לי את זה כעת תח"י), ואז יביעו את דעתם חכמי הפורום אם זה מפריע לשטף הקריאה או לא
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אגב, פתחתי את המשנה ברורה מהד' עז והדר המבואר, והופתעתי שהחליטו הם על דעת עצמם להשמיט כליל את סימן ר"מ ורמ"א, שאינו מופיע שם כלל. האם התורה לא דיברה על עניינים אלו? האם בעניינים אלו יעשה כל אחד על דעתו? איך מקילים הם בעניינים אלו כ"כ שאינו חייב לשמור שום חוק ודין בהם?
אמנם במ"ב מהד' דרשו הדפיסו את הסימנים, ולא כתבו שום תוספות, ללא שום פסקי דינים מספרים שונים וכל הדברים שהם מביאים בסימנים אחרים, אשר גם זה הוא עוולה גדולה.
והכל התחיל כאשר הפסקי תשובות החליט להשמיט סימנים אלו ולהדפיסם בחיבור מיוחד, משל היה לו מה להתבייש ותפלס איזה חידוש שלא עלה בדעתו של המ"ב, המחבר ובעצם גם הטור.
יש בזה עוולה גדולה לצנזר את דברי התורה, ולחדש חומרות וסייגים המביאות לידי קולות בדברים אשר לא שערום אבותינו
זאב ערבות כתב:
לבי במערב כתב:זאב ערבות כתב:ת"ח. אינה דומה שמיעה לראי'.
אינו נראה כמפריע במיוחד לרצף הקריאה (אף שאא"פ לשפוט מתמונה חלקית של עמ' בודד).
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אגב, פתחתי את המשנה ברורה מהד' עז והדר המבואר, והופתעתי שהחליטו הם על דעת עצמם להשמיט כליל את סימן ר"מ ורמ"א, שאינו מופיע שם כלל. האם התורה לא דיברה על עניינים אלו? האם בעניינים אלו יעשה כל אחד על דעתו? איך מקילים הם בעניינים אלו כ"כ שאינו חייב לשמור שום חוק ודין בהם?
אמנם במ"ב מהד' דרשו הדפיסו את הסימנים, ולא כתבו שום תוספות, ללא שום פסקי דינים מספרים שונים וכל הדברים שהם מביאים בסימנים אחרים, אשר גם זה הוא עוולה גדולה.
והכל התחיל כאשר הפסקי תשובות החליט להשמיט סימנים אלו ולהדפיסם בחיבור מיוחד, משל היה לו מה להתבייש ותפלס איזה חידוש שלא עלה בדעתו של המ"ב, המחבר ובעצם גם הטור.
יש בזה עוולה גדולה לצנזר את דברי התורה, ולחדש חומרות וסייגים המביאות לידי קולות בדברים אשר לא שערום אבותינו
בברכה המשולשת כתב:לפני מס' ימים תרמו לבית הכנסת שלנו סט של משנ"ב עו"ה, והיום למדתי מזה לראשונה.
האמת היא ששכחתי את האשכול הזה ולכן הופתעתי לראות ההדגשות (וחשבתי שזו טעות הדפוס). אחרי מס' רגעים, נזכרתי באשכול הזה והסתכלתי שוב על ההדגשות-
אותי הן שעשעו, לא הטרידו אבל גם לא הועילו.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אגב, פתחתי את המשנה ברורה מהד' עז והדר המבואר, והופתעתי שהחליטו הם על דעת עצמם להשמיט כליל את סימן ר"מ ורמ"א, שאינו מופיע שם כלל. האם התורה לא דיברה על עניינים אלו? האם בעניינים אלו יעשה כל אחד על דעתו? איך מקילים הם בעניינים אלו כ"כ שאינו חייב לשמור שום חוק ודין בהם?
אמנם במ"ב מהד' דרשו הדפיסו את הסימנים, ולא כתבו שום תוספות, ללא שום פסקי דינים מספרים שונים וכל הדברים שהם מביאים בסימנים אחרים, אשר גם זה הוא עוולה גדולה.
והכל התחיל כאשר הפסקי תשובות החליט להשמיט סימנים אלו ולהדפיסם בחיבור מיוחד, משל היה לו מה להתבייש ותפלס איזה חידוש שלא עלה בדעתו של המ"ב, המחבר ובעצם גם הטור.
יש בזה עוולה גדולה לצנזר את דברי התורה, ולחדש חומרות וסייגים המביאות לידי קולות בדברים אשר לא שערום אבותינו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים