ושזבא על שם תרגום (קהלת ט, טו) ומלט הוא את העיר בחכמתו
עושה חדשות כתב:ובנוסח אשכנז בברכת המזון -
הוא יגמלנו לעד לחן ולחסד ולרחמים ולרווח הצלה והצלחה ברכה וישועה נחמה פרנסה וכלכלה ורחמים וחיים ושלום וכל טוב.
שמת לב?
שייף נפיק כתב:עושה חדשות כתב:ובנוסח אשכנז בברכת המזון -
הוא יגמלנו לעד לחן ולחסד ולרחמים ולרווח הצלה והצלחה ברכה וישועה נחמה פרנסה וכלכלה ורחמים וחיים ושלום וכל טוב.
שמת לב?
שאלה יפה.
נראה בס"ד דבקשות אלו מחולקות לשתיים.
''לחן ולחסד ולרחמים לרווח הצלה והצלחה ברכה וישועה נחמה.'' אשר עוסקות בעניני החיים הכלליים.
''פרנסה וכלכלה ורחמים וחיים ושלום וכל טוב ומכל טוב לעולם אל יחסרנו'' אשר עוסקות בעיקר בעניני קיום הגוף. ובקשת הרחמים המיוחדת כאן היא על עניני הפרנסה דווקא. וראיתי בסידור היעב"ץ שמחולקות לב'. (יש נקודה אחרי נחמה) ודו"ק.
ועל דרך הדרוש אמרו, שאחרי שיש עושר ופרנסה צריך רחמים מיוחדים.. (על דרך התפילה בברכת החודש שמבקשים יראת שמים פעמיים, והמליצו שאחר שבקשו 'חיים של עושר וכבוד' צריך לבקש שוב על יראת שמים...)
שייף נפיק כתב:??!
שייף נפיק כתב:הנקודה שם ראיתי מסידור היעב"ץ
עושה חדשות כתב:ובנוסח אשכנז בברכת המזון -
הוא יגמלנו לעד לחן ולחסד ולרחמים ולרווח הצלה והצלחה ברכה וישועה נחמה פרנסה וכלכלה ורחמים וחיים ושלום וכל טוב.
שמת לב?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים