שמואל שלומוביץ כתב:רבים מהמורים סבורים שבזמנינו אי"ז דרך גאווה כלל, ולא צריך התירים שלא נאסרה אלא שתיה שהיא דרך גאווה.
קאצק כתב:עי' שו"ת עני בן פחמא סי' טז.
כולל יונגערמאן כתב:כל זמן שהמים רוב אין בעיה
כדכד כתב:אני חושב שהגאווה באכילה לפני תפילה היא בכך שאדם דואג לצרכיו האישיים לפני קיום חובתו כלפי הבורא, אבל שתיית קפה יכולה להיות כדי להתעורר ולהתחזק לקראת התפלה עצמה ולכן זה לא גאווה. אמנם המשנ"ב מתיר רק בלי סוכר וחלב אבל כמדומה סברת הרבנים שהוזרו לעיל היא שכיוון שהיום מצוי מאד לשתות עם סוכר וחלב הרי שנורמה זו הופכת את זה להיתר ולא לגאווה כל זמן ששתיית הקפה נועדה לשרת את התפילה ולא להיפך
בברכה המשולשת כתב:שמעתי פעם בשיעור שמכיוון שכיום ידוע שהקפה מזיק לרוב העולם (לכה"פ) אז אין לשתותו לפני התפילה (וגם עדיף לא לשתותו אחריה)
בברכה המשולשת כתב:כדכד כתב:בברכה המשולשת כתב:שמעתי פעם בשיעור שמכיוון שכיום ידוע שהקפה מזיק לרוב העולם (לכה"פ) אז אין לשתותו לפני התפילה (וגם עדיף לא לשתותו אחריה)
אולי אתה היית מגיד השעור הזה?
לא ידוע שהקפה מזיק לרוב העולם
גם אם כן אין שום סיבה לאסור לשתות אותו לפני התפילה יותר מאשר לאחריה
בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
בברכה המשולשת כתב:בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
לפי המחקרים העדכניים התועלת הבריאותית בשתיית קפה מתונה (כ-3 כוסות ביום) גדולה בהרבה על הנזק האפשרי.
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
לפי המחקרים העדכניים התועלת הבריאותית בשתיית קפה מתונה (כ-3 כוסות ביום) גדולה בהרבה על הנזק האפשרי.
ביררתי. מדובר דווקא על קפה לא קלוי, ודווקא בלי חלב ובלי סוכר, ואז הוא לא מזיק כ"כ בשתיה מתונה.
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
לפי המחקרים העדכניים התועלת הבריאותית בשתיית קפה מתונה (כ-3 כוסות ביום) גדולה בהרבה על הנזק האפשרי.
ביררתי. מדובר דווקא על קפה לא קלוי, ודווקא בלי חלב ובלי סוכר, ואז הוא לא מזיק כ"כ בשתיה מתונה.
איפה ביררת? ואולי תפרט בדיוק איך החלב והסוכר משפיעים לרעה על תכונותיו של הקפה?
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
לפי המחקרים העדכניים התועלת הבריאותית בשתיית קפה מתונה (כ-3 כוסות ביום) גדולה בהרבה על הנזק האפשרי.
ביררתי. מדובר דווקא על קפה לא קלוי, ודווקא בלי חלב ובלי סוכר, ואז הוא לא מזיק כ"כ בשתיה מתונה.
איפה ביררת? ואולי תפרט בדיוק איך החלב והסוכר משפיעים לרעה על תכונותיו של הקפה?
ביררתי אצל רעייתי שתחי' (היא למדה גם את זה)
החלב והסוכר משפיעים לרעה על האדם השותה, לא על הקפה, כך ששתיית התערובת הזו מזיקה מאוד לאדם
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בוודאי שאני הייתי מגיד השיעור הזה (וכבר אמרתי הרבה פעמים שאני אוהב מאוד לצטט את עצמי).
ולי כן ידוע שקפה מזיק, ואה"נ ראוי לאסרו תמיד, אז לכה"פ לפני התפילה.
לפי המחקרים העדכניים התועלת הבריאותית בשתיית קפה מתונה (כ-3 כוסות ביום) גדולה בהרבה על הנזק האפשרי.
ביררתי. מדובר דווקא על קפה לא קלוי, ודווקא בלי חלב ובלי סוכר, ואז הוא לא מזיק כ"כ בשתיה מתונה.
איפה ביררת? ואולי תפרט בדיוק איך החלב והסוכר משפיעים לרעה על תכונותיו של הקפה?
ביררתי אצל רעייתי שתחי' (היא למדה גם את זה)
החלב והסוכר משפיעים לרעה על האדם השותה, לא על הקפה, כך ששתיית התערובת הזו מזיקה מאוד לאדם
בכל מקרה מדובר בהבלים:
א) המחקרים נערכו על שותי קפה רגילים, לא על שותי קפה לא קלוי.
ב) החלב אף הוא משקה שיתרונותיו רבים על חסרונותיו, ובכל מקרה הכמות המעטה המתלווה לקפה אינה מבטלת בשום צורה את יתרונותיו של הקפה.
ג) תזונה עשירה בסוכר אכן מזיקה לאדם, אבל אין היגיון להשליך נזק זה על הקפה. אדם שאינו צורך סוכר מלבד כפית הסוכר שהוא מערבב בקפה שלו, מן הסתם אינו ניזוק ממנו כלל.
כדכד כתב:לא
כי בזמן הראבי"ה לא היה מקובל לשתות קפה כדי להתעורר ו"שאר משקיו" הם יין או משקאות ממותקים שוודאי ענינם הוא לספק צרכיו של האדם ולא להתכונן לתפילה
כדכד כתב:לא ברור לי המלה "שוב" בראשית דברי מר
בקפאין יש חומר שמעורר לא רק את מי שמכור אליו ?(מי שמכור פחות מתעורר כי הוא רגיל).
מי שמספיקה לו שתיית מים לפני התפלה כדי להתעורר למה שישתה קפה? המים זולים יותר.
ברור שהוא רוצה את הקפה כדי להתעורר ולהתפלל טוב יותר ולכן התירו לו.
כדכד כתב:מי שלא עיף אין לו היתר לשתות
מי שעיף יש לו היתר לשתות.
בכל מקרה זה לא קשור למכור.
הנתוח שלך כמה זמן עובר מאז שקמים עד שמגיעים לתפלה לא עיפים הואכוללני מדי. לכל אחד יש את הזמן שלו. גם תלוי כמה הוא ישן בלילה וכמה רצוף.
יואל שילה כתב:בתחילת בוא הקפה לעולם הישן [אירופה] היה זה מן הסתם משקה יקר, ואולי רק עשירים יכלו להרשות לעצמם שתיה מרובה בזה, מאחר וכולו יובא או מאתיופיה תימן וארצות ערב, או מברזיל ושכנותיה באניות המפרש של ימי הרניסאנס.
לאור זה מובן מדוע יש בזה משום סימן של גאווה.
יואל שילה כתב:בתחילת בוא הקפה לעולם הישן [אירופה] היה זה מן הסתם משקה יקר, ואולי רק עשירים יכלו להרשות לעצמם שתיה מרובה בזה, מאחר וכולו יובא או מאתיופיה תימן וארצות ערב, או מברזיל ושכנותיה באניות המפרש של ימי הרניסאנס.
לאור זה מובן מדוע יש בזה משום סימן של גאווה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 126 אורחים