יהודה הערשקאוויטש כתב:ואילו דעת רחי"פ היא, שאם נוציא את הספרים במתכונת זו, אף פעם לא נגיע לתכליתה, ועל כן עדיף להוציא הוצאה בסיסית, כדי שהעולם יהנו ממנה. אין הוא מכחיש שבמהדורות שמוציא יש שם טעויות, אבל מהדפסה להדפסה מתקנים הטעויות, וכך לאט לאט הטעויות נעלמות. בינתיים, נהנים מהספרים אלפי אם לא עשרות אלפים אנשים.
יהודה הערשקאוויטש כתב:ואילו דעת רחי"פ היא, שאם נוציא את הספרים במתכונת זו, אף פעם לא נגיע לתכליתה, ועל כן עדיף להוציא הוצאה בסיסית, כדי שהעולם יהנו ממנה. אין הוא מכחיש שבמהדורות שמוציא יש שם טעויות, אבל מהדפסה להדפסה מתקנים הטעויות, וכך לאט לאט הטעויות נעלמות. בינתיים, נהנים מהספרים אלפי אם לא עשרות אלפים אנשים.
אני לא חושב שאפשר להכריע בקלות ויכוח זו.
כתבתי הדברים כדי לשים את הדברים בפרופורציה, ואני מקוה שהדיון לא יתדרדר כתוצאה מכך.
אראל כתב:יהודה הערשקאוויטש כתב:ואילו דעת רחי"פ היא, שאם נוציא את הספרים במתכונת זו, אף פעם לא נגיע לתכליתה, ועל כן עדיף להוציא הוצאה בסיסית, כדי שהעולם יהנו ממנה. אין הוא מכחיש שבמהדורות שמוציא יש שם טעויות, אבל מהדפסה להדפסה מתקנים הטעויות, וכך לאט לאט הטעויות נעלמות. בינתיים, נהנים מהספרים אלפי אם לא עשרות אלפים אנשים.
אני לא חושב שאפשר להכריע בקלות ויכוח זו.
כתבתי הדברים כדי לשים את הדברים בפרופורציה, ואני מקוה שהדיון לא יתדרדר כתוצאה מכך.
בנקודה זו הוא צודק מאוד מאוד
שנים רבות שהעולם ממתין כבר על הוצאת ה'יפה תואר' ועתה שיצא לאור בדפוס, עם כל השיבושים, עדיין מגיע לו שבח ושכוח, לכה"פ לא השמצה גרועה, כהאשכול הזה
[מישהו התיימר כאן ש'בשנים כתיקונם היו מנדים'......],
אני ממש מחיה עצמי בלמדי בדפוס החדש 'נזר הקודש' ו'יפה תואר', ואף שלפעמים נתקלים בשיבושים וטעויות, אבל הלימוד הרציפה והמהירה בספר מודפס באותיות מאירות, פשוט חוסך זמן!!
אני עוסק הרבה בפירושי המדרש, עסקתי בפירוש היפה תואר מדפוסים הישינים והמצולמים - בשנת תש"פ לפ"ק כבר מן הנמנע ממש ללמד בספר דפוס גרוע כזה, העינים קופצים מחוריהם כשלומדים בדפוס הישן.....
זוכר אני היטב הדפוסים הראשונים של השס"ים החדשים, מדפיסי וגשל ואפילו עוז והדר, כולם כאחד היה בהם שיבושים גסים ועמי-הארציים (לדוגמא זוכר אני האיך שעשו 'החלפה' בכל מקום שנזכר צ"ח במסכת בבא מציעא, לפתוח הראשי תיבות 'צריכה חסרון' [שליחות יד צריכה חסרון', ונפל השיבוש שבמקום המראה מקום 'פסחים דף צ"ח' נאמר פסחים דף צריכה חסרון'........., ואפילו דפוס 'מכון ירושלים' [השו"ע שלהם] המהדורא הראשונה היה נמצא בה שיבושים לרוב..... [לדוגמא פתיחת הר"ת בפרי מגדים, כ"מ שנזכר 'כ"ח' כ'לי ח'רס, וע"י החלפה שיבושית, נתחלף 'כלים חדשים' ונדפס במקומם 'כלי חרס'....., [שאסיים כאן במשפט 'וכדי בזיון וקצף'....??]
סוכ"ס עיני הלומדים האירו!!!, וכמו שכתב הרעק"א זי"ע בהקדמת השו"ת כידוע, וזכות הרבים תלוי בכולם!!
שבע כתב:שקר גלוי אינו ''שקר''
השיבושים הבולטים שאתה ושכמותך נתקלים בהם
לא עליהם צווחו חז''ל על 'המשהה ספר שאינו מוגה בתוך ביתו'
התפעלות מיופי חיצוני
שבא על חשבון ההדר האמיתי
אינו אלא מעשה שטן, החל בעץ הדעת וכלה במעשיו היומיומיים
חד ברנש כתב:
כמה נאה שהודעה עילגת זו משבחת את פעלם של 'זכרון אהרן'. לא לחינם הלך וכו'.
קו ירוק כתב:הנקודה היא שלא חסר כיום מי שיוציא ספרים במהדורות טובות,
הלהיטות שלו לטרוף ספרים בהוצאה משובשת, זה עוול לציבור הלומדים.
מי ביקש זאת מידכם...
יהודה הערשקאוויטש כתב:אני לא חושב שאפשר להכריע בקלות ויכוח זו.
... ואני מקוה שהדיון לא יתדרדר כתוצאה מכך.
חד ברנש כתב:אראל כתב:יהודה הערשקאוויטש כתב:ואילו דעת רחי"פ היא, שאם נוציא את הספרים במתכונת זו, אף פעם לא נגיע לתכליתה, ועל כן עדיף להוציא הוצאה בסיסית, כדי שהעולם יהנו ממנה. אין הוא מכחיש שבמהדורות שמוציא יש שם טעויות, אבל מהדפסה להדפסה מתקנים הטעויות, וכך לאט לאט הטעויות נעלמות. בינתיים, נהנים מהספרים אלפי אם לא עשרות אלפים אנשים.
אני לא חושב שאפשר להכריע בקלות ויכוח זו.
כתבתי הדברים כדי לשים את הדברים בפרופורציה, ואני מקוה שהדיון לא יתדרדר כתוצאה מכך.
בנקודה זו הוא צודק מאוד מאוד
שנים רבות שהעולם ממתין כבר על הוצאת ה'יפה תואר' ועתה שיצא לאור בדפוס, עם כל השיבושים, עדיין מגיע לו שבח ושכוח, לכה"פ לא השמצה גרועה, כהאשכול הזה
[מישהו התיימר כאן ש'בשנים כתיקונם היו מנדים'......],
אני ממש מחיה עצמי בלמדי בדפוס החדש 'נזר הקודש' ו'יפה תואר', ואף שלפעמים נתקלים בשיבושים וטעויות, אבל הלימוד הרציפה והמהירה בספר מודפס באותיות מאירות, פשוט חוסך זמן!!
אני עוסק הרבה בפירושי המדרש, עסקתי בפירוש היפה תואר מדפוסים הישינים והמצולמים - בשנת תש"פ לפ"ק כבר מן הנמנע ממש ללמד בספר דפוס גרוע כזה, העינים קופצים מחוריהם כשלומדים בדפוס הישן.....
זוכר אני היטב הדפוסים הראשונים של השס"ים החדשים, מדפיסי וגשל ואפילו עוז והדר, כולם כאחד היה בהם שיבושים גסים ועמי-הארציים (לדוגמא זוכר אני האיך שעשו 'החלפה' בכל מקום שנזכר צ"ח במסכת בבא מציעא, לפתוח הראשי תיבות 'צריכה חסרון' [שליחות יד צריכה חסרון', ונפל השיבוש שבמקום המראה מקום 'פסחים דף צ"ח' נאמר פסחים דף צריכה חסרון'........., ואפילו דפוס 'מכון ירושלים' [השו"ע שלהם] המהדורא הראשונה היה נמצא בה שיבושים לרוב..... [לדוגמא פתיחת הר"ת בפרי מגדים, כ"מ שנזכר 'כ"ח' כ'לי ח'רס, וע"י החלפה שיבושית, נתחלף 'כלים חדשים' ונדפס במקומם 'כלי חרס'....., [שאסיים כאן במשפט 'וכדי בזיון וקצף'....??]
סוכ"ס עיני הלומדים האירו!!!, וכמו שכתב הרעק"א זי"ע בהקדמת השו"ת כידוע, וזכות הרבים תלוי בכולם!!
כמה נאה שהודעה עילגת זו משבחת את פעלם של 'זכרון אהרן'. לא לחינם הלך וכו'.
חד ברנש כתב:הדחיפות היא בגלל שראש 'זכרון אהרן' מקבל פרנסתו "לפי ראש", כלומר לפי כמות הספרים, והוא כמובן צריך להתפרנס ולחתן ילדים.
נוטר הכרמים כתב:אינני מתערב בויכוח חשוב זה,
ובודאי לא מביע דעה על מכון או בית דפוס מסוים,
אלא שאת טענת הדחיפות קשה לקבל,
זה לא ספר על גדול שנפטר זה עתה וכד',
שיש מומנטום ודרישה דחופה,
מדובר בדברים שכולם מלבד כמה 'משוגעים לדבר'
מוכנים להמתין עוד קצת בשביל שיצא טוב ומושלם.
שברי לוחות כתב:חד ברנש כתב:הדחיפות היא בגלל שראש 'זכרון אהרן' מקבל פרנסתו "לפי ראש", כלומר לפי כמות הספרים, והוא כמובן צריך להתפרנס ולחתן ילדים.
אי משום הא לא איריא, הוא עשיר מופלג גם בלי הוצאת הספרים
חד ברנש כתב:הסערה האחרונה כאן בפורום בנוגע לדפוס 'זכרון אהרן' נפתחה בגלל שני המכתבים של הרב גולדברג שעלו לעיל.
במכתבים אלו כותב הכותב לא רק על השגיאות ו'הטעותים' של 'זכרון אהרן' אלא גם על הגניבות שלהם, על כך שהם פשוט גונבים ועושקים את עמלם של אחרים. זה גם ידוע לי מעוד כמה מקרים שלא נתפרטו במכתבים הנ"ל.
מה התגובה של מר אראל על כך? מה ההיתר והצידוק לעשוק את עמלם של אחרים???
זאת ועוד, כל הסנגורים של 'זכרון אהרן' עוד לא הצביעו על ספר אחד שהם תיקנו בו את השיבושים בהדפסות החדשות, כטענתם.
חד ברנש כתב:בנוגע לגניבות של 'זכרון אהרן', כעת נודע לי, ש'תורת חטאת' עם תורת האשם ומנחת יעקב שהם הדפיסו לאחרונה, לדברי רי"ט פורגס הכל נלקח מהעבודה שלו, והוא צועק גנוב הוא ממני!!!
חד ברנש כתב:הדחיפות היא בגלל שראש 'זכרון אהרן' מקבל פרנסתו "לפי ראש", כלומר לפי כמות הספרים, והוא כמובן צריך להתפרנס ולחתן ילדים.
אראל כתב:אני לא העו"ד שלו, ואם תפסת את המכון מתעטפים בטליתות שאינם שלהם ...., שתזמין אותם לדי"ת .....
הפצת המעיינות כתב:הרב אראל מן היושר שתגלה את קשריך המשפחתיים לזכרון אהרן!!!
הפצת המעיינות כתב:אראל כתב:אני לא העו"ד שלו, ואם תפסת את המכון מתעטפים בטליתות שאינם שלהם ...., שתזמין אותם לדי"ת .....
כבר היו כמה וכמה ד"ת
הפצת המעיינות כתב:הפצת המעיינות כתב:הרב אראל מן היושר שתגלה את קשריך המשפחתיים לזכרון אהרן!!!
הפצת המעיינות כתב:אראל כתב:אני לא העו"ד שלו, ואם תפסת את המכון מתעטפים בטליתות שאינם שלהם ...., שתזמין אותם לדי"ת .....
כבר היו כמה וכמה ד"ת
שמואל בארג כתב:איני יודע בספרים אחרים מה עשו, אבל ה'יפה תואר' הגזול בא הנגזל ואמר שנתנו בהסכמתו המלאה.
אראל כתב:הפצת המעיינות כתב:הרב אראל מן היושר שתגלה את קשריך המשפחתיים לזכרון אהרן!!!
לא מיניה ולא מקצתיה....
הפצת המעיינות כתב:אראל כתב:הפצת המעיינות כתב:הרב אראל מן היושר שתגלה את קשריך המשפחתיים לזכרון אהרן!!!
לא מיניה ולא מקצתיה....
מיניה ומיניה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גיורא בשמי שמיא ו־ 156 אורחים