הרמב"ם מצריך אמירת הללויה, הראב"ם לא מזכיר זאת אפילו פעם אחת. יתירה מכך, משתמע ממנו לכאורה שהציבור צריך לקרוא את ההלל בעצמו.
הלכות מגילה וחנוכה פ"ג הי"ב-הי"ג:
מנהג קריאת ההלל בימי חכמים הראשונים כך היה, אחר שמברך הגדול שמקרא את ההלל מתחיל ואומר הללויה וכל העם עונין הללויה וחוזר ואומר הללו עבדי ה' וכל העם עונין הללויה וחוזר ואומר הללו את שם ה' וכל העם עונין הללויה וחוזר ואומר יהי שם ה' מבורך מעתה ועד עולם וכל העם עונין הללויה וכן על כל דבר, עד שנמצאו עונין בכל ההלל הללויה מאה ושלש ועשרים פעמים סימן להם שנותיו של אהרן.
וכן כשהקורא מגיע לראש כל פרק ופרק הן חוזרין ואומרין מה שאמר, כיצד כשהוא אומר בצאת ישראל ממצרים כל העם חוזרין ואומרין בצאת ישראל ממצרים, והקורא אומר בית יעקב מעם לועז וכל העם עונין הללויה עד שיאמר אהבתי כי ישמע ה' את קולי תחנוני וכל העם חוזרין ואומרין אהבתי כי ישמע ה' וכו', וכן כשיאמר הקורא הללו את ה' כל גוים כל העם חוזרין ואומרין הללו את ה' כל גוים.
לעומת דברי הראב"ם (מהדורת דנה עמ' 203):
(*בשבוע הספר נאמר לי בהוצאת הספרים של בר אילן שעומדת לצאת בקרוב(?) מהדורה חדשה של המספיק לעובדי ה'. ועדיין לא זכינו לאורה של המהדורה החדשה משום מה. בכל אופן התרגום כנראה צריך רענון)