עזריאל ברגר כתב:אוי"ל שהיה רעב של מחסור במוצרים בסיסיים כמו דגן וקטניות, אבל מוצרי יוקרה - עדיין נשארו. בפרט לאור זאת שיעקב אבינו היה עשיר.
טברייני כתב:האם לא כתוב אן שהוא שליעקב ובניו היו די מזון וירדו מצרימה רק משום 'למה תתראו'?!
קו ירוק כתב:הגיוני, ולכן כתיב 'מעט' כי לא נשאר הרבה בידם.
ארזי הלבנון כתב:נאמר (ברא׳ מג, יא): "ויאמר אלהם ישראל אביהם אם כן אפוא זאת עשו קחו מזמרת הארץ בכליכם והורידו לאיש מנחה מעט צרי ומעט דבש נכאת ולט בטנים ושקדים".
אך כיצד מצווה להם זאת אם באותה העת היה רעב?
קו ירוק כתב:כתיב מעט צרי, ומעט דבש - מעט דייקא, שאל"כ למה צריך לציין זאת (זר לומר שמעט כדי שלא יראו עצמם עשירים, זה יהיה להוציא מפשוטו של מקרא לא הכרח וללא מקור).
ונקודת המוצא שטענת, שהיות וברכת ה' לא חסרה לכן לא חסר לו כלום, איננה מוכרחת, שהנה תבואה זה הכל כי בזה תלוי החיים ('למה נמות לעניך'). והאף שברכת ה' היא תעשיר, אבל היתה גזירה. ולא גרע מאברהם ויצחק שהיה רעב. וא"כ בפשוטו היה רעב בכל. גם בדבש, בטנים ושקדים. וכמשמעות הפסוק כנ"ל.
אש משמים כתב:ג"א חשבתי לומר שהרעב הוא במוצרים הבסיסיים ולא בממתקים.
אני מאמין שבשעות קשות של מלחמה שאין אספקה של לחם חלב ביצים וכדו' עדיין יש 'חמצוצים' בחנויות לרוב..
מקדש מלך כתב:אש משמים כתב:ג"א חשבתי לומר שהרעב הוא במוצרים הבסיסיים ולא בממתקים.
אני מאמין שבשעות קשות של מלחמה שאין אספקה של לחם חלב ביצים וכדו' עדיין יש 'חמצוצים' בחנויות לרוב..
חמצוצים יש בחנויות רק בשנים האחרונות. ואז גם לא היו מצבים של מחסור בלחם.
אבל בכל מקרה ההשואה לא נכונה. הסיבה שהספקה של לחם חלב וביצים נראית לך קשה יותר מחמצוצים, נובעת מחיי המדף הקצרים של הראשונים לעומת האחרונים.
לתבואה יש חיי מדף ארוכים מאוד, וזה אכן אחת מהסיבות שהפכו אותה למזון האולטימיטיבי של האנושות.
עזריאל ברגר כתב:אוי"ל שהיה רעב של מחסור במוצרים בסיסיים כמו דגן וקטניות, אבל מוצרי יוקרה - עדיין נשארו. בפרט לאור זאת שיעקב אבינו היה עשיר.
שהיה בשארי ארצות שנת בצורת מקצתן שבעין מקצתן רעבים, אבל לא כמו שארי שני בצורת שעשירים שבעין ועניים רעבין, וכאן היו עשירים רעבין ועניים שבעין, דמאכלים פשוטים שבשני שבע המה מאכלי בהמה כמו חרובין וכרשינין, ובשני רעבון המה מאכלי אדם, זה היה גדל בארץ ישראל, אבל תבואה ולחם לא היה כלל, ולא היו עשירים יכולין להשיג כי אם ממצרים,
מקדש מלך כתב:לתבואה יש חיי מדף ארוכים מאוד, וזה אכן אחת מהסיבות שהפכו אותה למזון האולטימיטיבי של האנושות.
קו ירוק כתב:כתיב מעט צרי, ומעט דבש - מעט דייקא, שאל"כ למה צריך לציין זאת (זר לומר שמעט כדי שלא יראו עצמם עשירים, זה יהיה להוציא מפשוטו של מקרא לא הכרח וללא מקור).
ונקודת המוצא שטענת, שהיות וברכת ה' לא חסרה לכן לא חסר לו כלום, איננה מוכרחת, שהנה תבואה זה הכל כי בזה תלוי החיים ('למה נמות לעניך'). והאף שברכת ה' היא תעשיר, אבל היתה גזירה. ולא גרע מאברהם ויצחק שהיה רעב. וא"כ בפשוטו היה רעב בכל. גם בדבש, בטנים ושקדים. וכמשמעות הפסוק כנ"ל.
אש משמים כתב:ג"א חשבתי לומר שהרעב הוא במוצרים הבסיסיים ולא בממתקים.
אני מאמין שבשעות קשות של מלחמה שאין אספקה של לחם חלב ביצים וכדו' עדיין יש 'חמצוצים' בחנויות לרוב..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים