שמשון כתב:אפשר גם, יום אחד ברכות דף ב', למחרת שבת דף ב', עירובין דף ב' וכן הלאה, עד גמר הש"ס ואח"כ ברכות דף ג' וכו'.
שמעתי על אחד מגדולי ישראל שליט"א שהיה לו סדר כזה עם אחד מבני משפחתו
הפשטן כתב:מבלי לטרוח להבין
למרות ששוב לא מתאמצים להבין.
מבינים קצת יותר טוב ממה שהובן בפעם הראשונה - כאמור זה קורה מעצמו מבלי שמנסים להבין
מגיעים אלי' מהר מאד ובלי מאמץ
(למרות שלא עושים מאמץ להבין)
מבלי להתאמץ יותר מדי
וזאת מבלי להתאמץ כלל,
הפצת המעיינות כתב:הפשטן כתב:מבלי לטרוח להבין
למרות ששוב לא מתאמצים להבין.
מבינים קצת יותר טוב ממה שהובן בפעם הראשונה - כאמור זה קורה מעצמו מבלי שמנסים להבין
מגיעים אלי' מהר מאד ובלי מאמץ
(למרות שלא עושים מאמץ להבין)
מבלי להתאמץ יותר מדי
וזאת מבלי להתאמץ כלל,
אהרן תאומים כתב:להתחיל במקביל במסכת קידושין מדף ב' וכך לאחר שלוש וחצי שנים יצא שגמרו את כל הש"ס
אהרן תאומים כתב:ולכן להתחיל במקביל במסכת קידושין מדף ב' וכך לאחר שלוש וחצי שנים יצא שגמרו את כל הש"ס
אהרן תאומים כתב:בעזרת ה' אני יעלה לחדודי קשר סימוכי (אסוציאציה) בין שני הדפים וזה החלי:
מעשה שבאו בניו מבית המשתה לאחר סעודת החתונה (ברכות)האשה נקנית בשלוש דרכים(קידושין), בתוספות (קידושין ב:)קשו קראי וכו' וכן השמש באה (בראשית טו) השמש יצא, (ברכות ב.)ביאת שמשו
וכן בעז"ה מחר אני יעלה טבלת הסדר וכן מקום לציין V וכן עם רוצים לציין אם נלמד לבד או בחברותא ומה שמו וכו'
הפשטן כתב:אהרן תאומים כתב:ולכן להתחיל במקביל במסכת קידושין מדף ב' וכך לאחר שלוש וחצי שנים יצא שגמרו את כל הש"ס
לפי השיטה שלך, המציעה להתחיל - עם ברכות ב (כדי להישאר צמודים לדף היומי העולמי) - ובמקביל גם עם קידושין ב, אפשר במקביל (בנוסף על שתי ההתחלות הנ"ל) להתחיל גם - עם ביצה ב - ועם עבודה זרה ב, וככה מסיימים את הש"ס - תוך חצי - מתוך מחצית הזמן שאותה אתה מציע.
הסיבה שבגללה הציעו לבעלי בתים ללמוד דף בודד ליום, היא בגלל שלבעלי בתים "אין זמן" ללמוד יותר מדף ליום. אחרת, היו לומדים שבעה דפים ליום, וככה היו מסיימים את כל הש"ס תוך שנה אחת.
אהרן תאומים כתב:הפשטן כתב:אהרן תאומים כתב:ולכן להתחיל במקביל במסכת קידושין מדף ב' וכך לאחר שלוש וחצי שנים יצא שגמרו את כל הש"ס
לפי השיטה שלך, המציעה להתחיל - עם ברכות ב (כדי להישאר צמודים לדף היומי העולמי) - ובמקביל גם עם קידושין ב, אפשר במקביל (בנוסף על שתי ההתחלות הנ"ל) להתחיל גם - עם ביצה ב - ועם עבודה זרה ב, וככה מסיימים את הש"ס - תוך חצי - מתוך מחצית הזמן שאותה אתה מציע.
הסיבה שבגללה הציעו לבעלי בתים ללמוד דף בודד ליום, היא בגלל שלבעלי בתים "אין זמן" ללמוד יותר מדף ליום. אחרת, היו לומדים שבעה דפים ליום, וככה היו מסיימים את כל הש"ס תוך שנה אחת.
הסיבה שהציעו איננה לבעלי בתים בדווקא אלא לכל עם ישראל ובעיקר לאלה שאינם מחלקים בין בע"ב לבן תורה
מיללער כתב:הפשטן כתב:אהרן תאומים כתב:ולכן להתחיל במקביל במסכת קידושין מדף ב' וכך לאחר שלוש וחצי שנים יצא שגמרו את כל הש"ס
לפי השיטה שלך, המציעה להתחיל - עם ברכות ב (כדי להישאר צמודים לדף היומי העולמי) - ובמקביל גם עם קידושין ב, אפשר במקביל (בנוסף על שתי ההתחלות הנ"ל) להתחיל גם - עם ביצה ב - ועם עבודה זרה ב, וככה מסיימים את הש"ס - תוך חצי - מתוך מחצית הזמן שאותה אתה מציע.
הסיבה שבגללה הציעו לבעלי בתים ללמוד דף בודד ליום, היא בגלל שלבעלי בתים "אין זמן" ללמוד יותר מדף ליום. אחרת, היו לומדים שבעה דפים ליום, וככה היו מסיימים את כל הש"ס תוך שנה אחת.
לך הייתי מציע ללמוד פרק במסכת אבות וספרי מוסר.
מיללער כתב:אהרן תאומים כתב:בעזרת ה' אני יעלה לחדודי קשר סימוכי (אסוציאציה) בין שני הדפים וזה החלי:
מעשה שבאו בניו מבית המשתה לאחר סעודת החתונה (ברכות)האשה נקנית בשלוש דרכים(קידושין), בתוספות (קידושין ב:)קשו קראי וכו' וכן השמש באה (בראשית טו) השמש יצא, (ברכות ב.)ביאת שמשו
וכן בעז"ה מחר אני יעלה טבלת הסדר וכן מקום לציין V וכן עם רוצים לציין אם נלמד לבד או בחברותא ומה שמו וכו'
רעיון והצעה יפה! תודה רבה
עוד על קשר בין ברכות ב לקידושין ב, התוס' ריש מסכת קידושין מבאר ה"א של האשה דתנא אקרא קאי של כי יקח איש אשה, והוא כמו הגמרא בברכות דתנא אקרא קאי ובשכבך ובקומך.
מחכה על טבלת הסדר
הפשטן כתב:מיללער כתב:הפשטן כתב:אהרן תאומים כתב:ולכן להתחיל במקביל במסכת קידושין מדף ב' וכך לאחר שלוש וחצי שנים יצא שגמרו את כל הש"ס
לפי השיטה שלך, המציעה להתחיל - עם ברכות ב (כדי להישאר צמודים לדף היומי העולמי) - ובמקביל גם עם קידושין ב, אפשר במקביל (בנוסף על שתי ההתחלות הנ"ל) להתחיל גם - עם ביצה ב - ועם עבודה זרה ב, וככה מסיימים את הש"ס - תוך חצי - מתוך מחצית הזמן שאותה אתה מציע.
הסיבה שבגללה הציעו לבעלי בתים ללמוד דף בודד ליום, היא בגלל שלבעלי בתים "אין זמן" ללמוד יותר מדף ליום. אחרת, היו לומדים שבעה דפים ליום, וככה היו מסיימים את כל הש"ס תוך שנה אחת.
לך הייתי מציע ללמוד פרק במסכת אבות וספרי מוסר.
בתור בעל-בית, לא בטוח שיהא לי זמן לעבור על כל ספרי המוסר שבעולם, ולכן אולי תכוון אותי באופן יותר נקודתי במה להתמקד (במסכת אבות וספרי מוסר). קשה לי להבין רמזים עקיפים, מסתמא בגלל שאני עצמי (כפי שגם רמוז בשמי) הנני אחד מאותם בעלי-בתים פשוטים ואוהבי פשט (שהרף שלהם - דף אחד ליום - נעשה משותף לכל עם ישראל לומדי הדף היומי).
אהרן תאומים כתב:ושוב לשעשועי אורייתא ברכות ג' שלש משמרות הוי הלילה והא קמ''ל ...פעם אחת הייתי מהלך בדרך
קידושין ג' מניינא דרישא למעוטי מאי (רש"י) מניינא דרישא. שלש דרכים:
הפשטן כתב:שמשון כתב:אפשר גם, יום אחד ברכות דף ב', למחרת שבת דף ב', עירובין דף ב' וכן הלאה, עד גמר הש"ס ואח"כ ברכות דף ג' וכו'.
שמעתי על אחד מגדולי ישראל שליט"א שהיה לו סדר כזה עם אחד מבני משפחתו
גם אני נהגתי פעם בשיטה הזאת, אבל אח"כ אמר לי אחי הי"ו, שבשיטה הזאת אני לא מרויח יותר ממה שמרויחים בשיטה המקובלת - שאחרי דף ב מגיע דף ג, שהלוא גם לפי השיטה החדשה מסיימים את הש"ס רק תוך שבע וחצי שנים, וא"כ מה הועילו חכמים בשיטתם החדשה?
אהרן תאומים כתב:ועכשיו לשעשועי תורתך.
ברכות ה. איכא דאמרי הדר חלא והוה חמרא ואיכא דאמרי אייקר חלא ואיזדבן בדמי דחמרא:
קידושין ה. הרי זה גיטיך ע''מ שלא תשתי יין ה: התנן האומר אהא הרי זה נזיר
והשאילה:
א. האם תנאי שלא תשתי יין הוא גם יין שנעשה מנס אחר שהיה חומץ? או מאחר שהיה יין כבר אף בזמן שנהיה חומץ תהיה אסורה בשתייתו
ב. וכן יש לחקור בנזיר האם מותר ביין של נס? והאם באופן זה נקרא שנעשה מנס או שאין כאן בריה חדשה מפני שנעשה מגפן?
אהרן תאומים כתב:ברכות ט:מלמד שהשאילום בעל כרחם
קידושין ט:איתמר כתבו לשמה ושלא מדעתה וכו' (רש"י) מה יציאה שלא מדעתה. שהרי על כרחה היא מתגרשת:
יציאת מצרים כגירושין על כרחן של מצרים והשאילום על כרחם של ישראל
מיללער כתב:תודה רבה כבוד הרב תאומים, חזק ואמץ!
-
עוד בענין שילוב מדף ז' במס' ברכות לדף ז' במסכת קידושין.
למדנו בברכות ז. איך שהכהן הגדול רבי ישמעאל בן אלישע בירך כביכול את הקב"ה ונענע לו בראשו - והא קמ"ל שלא תהא ברכת הדיוט קלה בעיניך.
מעין זה מצינו במס' קידושין ז. דבאדם חשוב שבמקבל מתנה מהדיוט יש חשיבות, ואשה מיקדשה בהכי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 94 אורחים