קו ירוק כתב:יש כאן דברים המסורים לאדם ולנאמנותו, וכפי המקובל אף אחד לא שש לקפח החלק של מי שמגיע לו, הן מצד היושר והן מחששות אחרים.
אמנם פשוט שכאשר הוצעה הצעה ולא עשו עמה כלום, מאיזה טעם שלא יהיה, אין למציע כל זכות קבלת שכר על הצעתו זו אף כאשר שידוך זה קם ונהיה מחמת אחרים שהציעו מאוחר יותר. ונתינת השכר הוא רק למי שמחמת הצעתו הגיע השידוך לידי גמר.
תוכן כתב:זאת בעיה ידועה. וכמדומה שיש חצרות חסידים שהתקינו תקנות מיוחדות לענין זה.
דרומי כתב:שמעתי פעם עצה מאחד המתעסקים בתחום, שכל שם שאומרים לאדם עליו לומר מיד 'כבר שמעתי את השם הזה'...
פייביש אופטובסקי כתב:קו ירוק כתב:יש כאן דברים המסורים לאדם ולנאמנותו, וכפי המקובל אף אחד לא שש לקפח החלק של מי שמגיע לו, הן מצד היושר והן מחששות אחרים.
אמנם פשוט שכאשר הוצעה הצעה ולא עשו עמה כלום, מאיזה טעם שלא יהיה, אין למציע כל זכות קבלת שכר על הצעתו זו אף כאשר שידוך זה קם ונהיה מחמת אחרים שהציעו מאוחר יותר. ונתינת השכר הוא רק למי שמחמת הצעתו הגיע השידוך לידי גמר.
השאלה היא כיצד לסגור שידוך מלכתחילה בלי חקירות על היסטוריית העבר שדי קשה לשחזר. ואיך ניתן למנוע את אי-הנעימות והעגמת נפש.
קו ירוק כתב:פייביש אופטובסקי כתב:קו ירוק כתב:יש כאן דברים המסורים לאדם ולנאמנותו, וכפי המקובל אף אחד לא שש לקפח החלק של מי שמגיע לו, הן מצד היושר והן מחששות אחרים.
אמנם פשוט שכאשר הוצעה הצעה ולא עשו עמה כלום, מאיזה טעם שלא יהיה, אין למציע כל זכות קבלת שכר על הצעתו זו אף כאשר שידוך זה קם ונהיה מחמת אחרים שהציעו מאוחר יותר. ונתינת השכר הוא רק למי שמחמת הצעתו הגיע השידוך לידי גמר.
השאלה היא כיצד לסגור שידוך מלכתחילה בלי חקירות על היסטוריית העבר שדי קשה לשחזר. ואיך ניתן למנוע את אי-הנעימות והעגמת נפש.
בדר"כ המחותנים יודעים היטב ידו של מי הובילה אותם לענין, ולא ינוחו עד שיבררו למי מגיע תשלום.
סיפורים על זהירות מלקפח שדכן ישנן לאלפים..
פייביש אופטובסקי כתב:דרומי כתב:שמעתי פעם עצה מאחד המתעסקים בתחום, שכל שם שאומרים לאדם עליו לומר מיד 'כבר שמעתי את השם הזה'...
באם הדבר אינו נכון - זה כבר חוסר נאמנות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים