אפרקסתא דעניא כתב:מצאתי ברשת:
מקור בבקשה.
אפרקסתא דעניא כתב:מצאתי ברשת:
פלגינן כתב:למי שקצה נפשו בחייו, סידרו ת"ל מנייני תפילות בשבת זו בבתי כנסת אלו:
גימפעל כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מצאתי ברשת:
מקור בבקשה.
אפרקסתא דעניא כתב:מצאתי באשפה:
ביקורת תהיה כתב:קשה לי להתמודד עם הדברים:
רבני 'הפלג הירושלמי'; הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, הגאון רבי אשר דויטש והגאון רבי עזריאל אויערבך, קוראים להקפיד על כל כללי הזהירות.
בדברים שנשאו היום (חמישי) הם קראו לבני התורה להישמע להוראות וכללי הזהירות שפורסמו.
בדבריהם מתחו ביקורת על אלו המנהלים מלחמות וויכוחים עם כוחות המשטרה המגיעים לבתי הכנסיות, בפרט כעת שיהודים בכל העולם שרויים בצרה ומצוקה, אלפים חולים בדרגות שונות ועוד עשרות אלפים מבודדים, לא עת מלחמה היא אלא עת צרה וכל אחד יתחזק בתורה ובתפילה ויזהר על כל כללי הזהירות.
יצויין כי בבית מדרשו של הגר"א דויטש הסמוך לביתו בבני ברק, וכן בבית מדרשו של הגרב"ש דויטש בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים, החל מאמש החלו לערוך את התפילות בשטח פתוח תחת כיפת השמיים, ואף את קריאת התורה של ראש חודש בבוקר, קראו על שולחנות זמניים בחוץ.
אפרקסתא דעניא כתב:אפשר להאריך בדוגמאות נוספות, אבל דומני שדי באלו להדגים את הרפיון שנקטה ההנהגה בכל הנוגע להשתדלות לעצירת המגפה. כולנו ידועים שמכתבי רבנים יודעים היטב כיצד להיות נחרצים, וכיצד להזהיר את הציבור להתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו, ומן הדומה לדומה. אבל במקרה דנן, נראה כי הסיבות המנויות לעיל גרמו לצערנו לתגובה חלושה ורפה. כמובן, היו רבנים מעטים שאכן מתוך קריאת דבריהם ניכר שהם מתכוונים לשמירת ההוראות כפשוטם, אך לצערי הרב לא זו הייתה הרוח השלטת.
שְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה קְלָלוֹת קִלֵּל יְשַׁעְיָה אֶת יִשְׂרָאֵל, וְלֹא נִתְקָרְרָה דַעְתּוֹ עַד שֶׁאָמַר לָהֶם הַמִּקְרָא הַזֶּה: 'יִרְהֲבוּ הַנַּעַר בַּזָּקֵן וְהַנִּקְלֶה בַּנִּכְבָּד'.פלגינן כתב:ביקורת תהיה כתב:קשה לי להתמודד עם הדברים:
גימפעל כתב:סה"כ רצתי לדעת מי המזוכיסט התורן.
שמש כתב:גם אתה צודק. אבל, אם אכן רה''מ ואנשי משה''ב אחרי התלבטויות וכו' הכריעו על צעדים מסויימים מדוע הציבור החרדי (והערבי, יחידים מופקרים יש בכל מקום) חייב להיות זה שצריך הסברים ואכיפה יותר מכולם (עד שיש רופאים שהגדירו חרדים כקבוצת סיכון ה''י). מדוע א''א פשוט לקיים את ההוראות? בפרט שזה נוגע לחשש פיקו''נ? האם גם כשהרופא אומר לקחת אנטיביוטיקה הולכים לשאול אם לשמוע בקולו? והרבנים שנשאלו לא יכלו לענות בשורה אחת 'חייבים להישמע להוראות משרד הבריאות'? לשם מה כל ההתפתלויות האלה? למה לקחת סיכון מיותר? נניח שרה''מ שוקל גם שיקולים כלכליים ולכן נמנע מסגר מוחלט (אגב יש בזה הגיון רב) ואפילו נניח שזה לא בסדר מצידו (אולי שוקל גם שיקולים פוליטיים), למה כל רב קהילה שודאי לא מונח בפרטים מרשה לעצמו להקל בחשש פיקו''נ? סתם תחושת ניתוק מהכלל ותחושה של 'אנחנו שונים, עלינו זה לא חל', אח''כ כבר מוצאים ציטוטים תורניים לתרץ זאת, וכשמתבררת הפארסה גם מבצעים נסיגה מפוארת שספק אם תועיל לאלו שכבר נפגעו. הגיע הזמן לחשיבה מחודשת על ההתנהלות הציבורית שלנו.
לפני כך וכך שנים פקפק איזה ישיש ירושלמי בכשרותן של הפאות שנשות ישראל היו חובשות בזמן ההוא. והנה באחת הורידו כל הנשים את עדיָן מעליהן; לא היה צורך בשום אכיפה, בשום שכנוע, בשום הסברה. פיפס אחד ודי!מקדש מלך כתב:סגנון כמו "טמטום הציבור" אינו נכון.
מקדש מלך כתב:א
ועם כל זה יש גבול עד כמה ניתן להתגולל על הרבנים ועל הציבור שלנו.
...
וזאת למה? כי כשיש דברים חיוניים, וכובד ההחלטה מוטל עליך, אתה נוטה להיות שמרן. ובסיפור חדש כזה אין לך כלי התמודדות. אין כללים ואין נסיון, והגמגום כמעט מחויב המציאות. מי שבתי כנסיות ומדרשות אינן חיוניים אצלו, או מי שהאחריות אינה מוטלת עליו, יוכל בקלות לסוגרן בהינף מקלדת...
סגנון כמו "טמטום הציבור בעיתוני מפלגה" אינו נכון. השבועונים מטמטמים את הציבור אולי יותר. שלא לדבר על התקשורת הכללית.
איש ימיני כתב:אוהב עמו כתב:מקודם הועלתה מודעה על זמני תפילות בבתי כנסת בבני ברק ירושלים ומודיעין עילית
מילא תפילות במנין וברוב עם
אבל אבות ובנים?!?!?! וכי לא יכול אב ללמוד עם בנו ולהוציא ממתק מהמזווה?!?!?!
זה כנראה משנה שעברה... הזמנים לא מתאימים עם השבת...
ד"ר נתי הורוביץ, מנהל היחידה לטיפול יום המטולוגי במרכז הרפואי רמב"ם, מזהיר מאי הקפדה על הוראות משרד הבריאות.
''אני פונה אליכם כרופא שמעורב מאוד מאוד בניהול משבר הקורונה ברמב''ם ורואה מקרוב את כל התחזיות לעתיד הקרוב. החשיבות של להקפיד על הסגר היא קריטית. זה בנפשנו", כתב הורוביץ בהודעה ששלח לשכניו וקרוביו.
הוא קורא להתפלל בבית ולא לקיים מניינים, אך מציין כי ''אם בכל זאת אתם מקיימים מניין אני מתחנן בפניכם להקפיד על ההוראות. זה הדבר היחיד שיעזור למנוע את ההידבקות ומסות של מטופלים במצב קשה בבתי החולים''.
מאי משכוכית? הכא תרגמו: קרקשתא. ר' יעקב אומר: עיזא דאזלא בריש עדרא.
כדדרש ההוא גלילאה עליה דרב חסדא:
כד רגיז רעיא על ענא, עביד לנגדא סמותא.
רש"י:
עיזא דאזלא בריש עדרא - יש לבעל העדר עז חריף ודרך העזים להלך בראש והעדר הולך אחריהם.
עביד לנגדא סמותא - לעז המושכת מנקר עיניה ונכשלת ונופלת בבורות והעדר אחריה
כך כשהמקום נפרע משונאי ישראל (= לשון 'סגי נהור') ממנה להן פרנסים שאינן מהוגנין.
מקדש מלך כתב:אתה מרשה לעצמך לכתוב "בושה וחרפה" על פוסקי הדור?
רק שתדע שמבזה תלמיד חכם חמור יותר מפיקוח נפש. ואיך אתה לקחת לעצמך את כובד ההחלטה לעבור על איסור חמור מפיקוח נפש, כשגם לך אין נתונים?
שפיכות דמים הוא דחמיר, או אפיקורסות הוא דזל?
יש לי בהחלט מה לענות ברמה הענינית, אבל זה מיותר כשזה השיח.
ראש עיריית בני ברק השוהה בבידוד, במסר לתושבים:
"בבני ברק למרבה הצער יש כ-300 חולי קורונה. זה קצב הדבקה חריף והכי מסוכן מכל הארץ. כשהתחזית מבהילה הרבה יותר. זה הזמן להתעורר!
רבני העיר וגדולי ההוראה זועקים: הפסיקו את ההתחכמויות של מניינים מעל 10 מתפללים, הקפידו על מרחקים"
תן לי רשות ואלמד עליהם זכות:שמש כתב:הרבנים שנשאלו לא יכלו לענות בשורה אחת 'חייבים להישמע להוראות משרד הבריאות'? לשם מה כל ההתפתלויות האלה? למה לקחת סיכון מיותר?
איש ימיני כתב:אשמח לקבל מקור על כך שמבזה תלמיד חכם חמור מפיקוח נפש.. לא שאני יודע ההיפך, אבל אשמח למקור...
שבע כתב:ילמדנו רבינו,
אימתי מותר לצטט את המאמר חז"ל הבא (בבא קמא נב.), מבלי להלכד חלילה בשמץ של אפיקורסותמאי משכוכית? הכא תרגמו: קרקשתא. ר' יעקב אומר: עיזא דאזלא בריש עדרא.
כדדרש ההוא גלילאה עליה דרב חסדא:
כד רגיז רעיא על ענא, עביד לנגדא סמותא.
רש"י:
עיזא דאזלא בריש עדרא - יש לבעל העדר עז חריף ודרך העזים להלך בראש והעדר הולך אחריהם.
עביד לנגדא סמותא - לעז המושכת מנקר עיניה ונכשלת ונופלת בבורות והעדר אחריה
כך כשהמקום נפרע משונאי ישראל (= לשון 'סגי נהור') ממנה להן פרנסים שאינן מהוגנין.
אלא שיש לחלק בין 'פרנסים' לגדולי ישראל אמתיים (שאינם מתיימרים להיות 'פרנסים' ומחמירים מאד בהל' פיקוח-נפש, כהגר"י מסלנט, והגר"ח מבריסק)
ביקורת תהיה כתב:תן לי רשות ואלמד עליהם זכות:שמש כתב:הרבנים שנשאלו לא יכלו לענות בשורה אחת 'חייבים להישמע להוראות משרד הבריאות'? לשם מה כל ההתפתלויות האלה? למה לקחת סיכון מיותר?
נלאו הרבנים למצוא כתובתך. ניסו ניסו והדבר לא עלה בידם. ובאין חזון יפרע עם.
מַה לִּי וָלָךְ? לֵךְ אֶל נְבִיאֵי אָבִיךָ וְאֶל נְבִיאֵי אִמֶּךָ!שמש כתב:נצחק יחד.
חיימשה כתב:אם כל הרבנים או עוזריהם היו מעשיים ואקטיביים דוגמת האדמו''ר הקרלין שליט''א שכבר הודיע לפני שבוע [כאשר היה ברור ששבוע אח''כ כולם יעשו כמעשהו] בצער רב על נעילת כל בתי הכנסת והמוסדות לפני שבוע בדיוק, היו נחסכים אלפי חולים שומתומ''צ.
דרומי כתב:גם החלטת האדמו"ר מקארלין היתה באיחור יחסי, כמובן וגם פשוט.
שבע כתב:ילמדנו רבינו,
אימתי מותר לצטט את המאמר חז"ל הבא (בבא קמא נב.), מבלי להלכד חלילה בשמץ של אפיקורסותמאי משכוכית? הכא תרגמו: קרקשתא. ר' יעקב אומר: עיזא דאזלא בריש עדרא.
כדדרש ההוא גלילאה עליה דרב חסדא:
כד רגיז רעיא על ענא, עביד לנגדא סמותא.
רש"י:
עיזא דאזלא בריש עדרא - יש לבעל העדר עז חריף ודרך העזים להלך בראש והעדר הולך אחריהם.
עביד לנגדא סמותא - לעז המושכת מנקר עיניה ונכשלת ונופלת בבורות והעדר אחריה
כך כשהמקום נפרע משונאי ישראל (= לשון 'סגי נהור') ממנה להן פרנסים שאינן מהוגנין.
אלא שיש לחלק בין 'פרנסים' לגדולי ישראל אמתיים (שאינם מתיימרים להיות 'פרנסים' ומחמירים מאד בהל' פיקוח-נפש, כהגר"י מסלנט, והגר"ח מבריסק)
חיימשה כתב:אין טעם לברוח מן האמת!
חלק משמעותי ביותר מהמחדל [רופא בבי''ח במרכז השווה היום את ב''ב לאיטליה, כל הבדיקות חיוביות!]
הוא לא בגלל דעות מסויימות, אלא בגלל מניעות טכניות.
אין באמת גוף רציני שמביא את הרבנים לקבל החלטה מיידית בשעת הצורך, והכל מתנהל באופן של תגובה הכרחית וגרירת רגלים.
אם כל הרבנים או עוזריהם היו מעשיים ואקטיביים דוגמת האדמו''ר הקרלין שליט''א שכבר הודיע לפני שבוע [כאשר היה ברור ששבוע אח''כ כולם יעשו כמעשהו] בצער רב על נעילת כל בתי הכנסת והמוסדות לפני שבוע בדיוק, היו נחסכים אלפי חולים שומתומ''צ.
והמליץ והמטייח חבר הוא לאיש משחית.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים